  • 1. Data: 2009-06-15 17:12:25
    Temat: Przelewy w Eurobanku
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    WItam.
    Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi wyjaśnić w jaki sposób działają
    przelewy i zlecenia stałe w Eurobanku. Miałem zdefiniowane na dzisiaj
    (15.06.) dwa zlecenia stałe. Środków na rachunku bieżącym nie było
    wystarczającej ilości, aby te zlecenia wyszły, ale to było o godz.
    0:01, więc zrobiłem przelew wewnętrzny na odpowiednią kwotę między
    rachunkiem oszczędnościowym a rachunkiem bieżącym. To było jak
    napisałem o godz. 0:01. Niestety, saldo dostępne na rachunku
    oszczędnościowym pomniejszyło się o kwotę przelewu wewnętrznego, ale
    nie powiększyło się na rachunku bieżącym. Stało się to dopiero gdzieś
    ok. 7 rano. Niestety, zlecenia stałe nie wyszły pomimo już
    odpowiedniego stanu środków na koncie. Co najciekawsze - zleceń
    nigdzie nie było, ani w operacjach wykonanych, ani odrzuconych, a na
    liście zleceń stałych figurowały już te zlecenia z kolejną datą, czyli
    z 15.07. (bo są to zlecenia miesięczne). Eurobank odpowiedział pocztą
    wewnętrzną, że zlecenia są wykonywane jeśli są środki na rachunku i że
    sprawdzane jest to rano, a jak tych środków nie ma, to sprawdzane jest
    to jeszcze raz wieczorem. Na moje pytanie - co oznacza "rano" i co
    oznacza "wieczorem", otrzymałem magiczną odpowiedź "że to system
    sprawdza i nikt nie wie dokładnie kiedy to się dzieje".

    Może jakiś niecodzienny jestem, ale:
    1. jeśli robie przelew wewnętrzny to ten przelew powinien od razu
    znaleźć się na rachunku docelowym a nie po 7 godzinach
    2. jeśli przelewy na pierwszą sesję Elixiru zamykane są dopiero po 8
    rano w Eurobanku to "system" mógłby pracować nonstop i sprawdzać te
    salda, a nie "rano" i "wieczorem" (przykład:BZWBK - próba przelewu
    jest wykonywana stale aż do pojawienia się środków na rachunku albo aż
    do godz. 17, dopiero potem jest odrzucana).
    3. co to jest za magiczny system, o którego dokładnym sposobie
    funkcjonowania nikt w banku nie wie?

    Rozumiem, że aby mieć pewność, że zlecenie stałe w Eurobanku zostanie
    wykonane muszę zasilać konto w przeddzień operacji, bo inaczej nici z
    przelewu?

    Jako podsumowanie "ogromnej wiedzy" konsultantów Eurobanku dodam jak
    zakończyło się moje poszukiwanie przy pomocy ww. konsultantów
    "zaginionych" zleceń stałych. Kiedy już dowiedziałem się, że system
    sprawdza stan konta "rano" i "wieczorem", i wówczas "decyduje" czy
    zlecenie zrobi, czy też nie, postanowiłem nie czekać na ten
    "eksperyment ze sztuczną inteligencją" i ręcznie wykonać jednorazowy
    przelew na docelowe rachunki jeszcze przed południem, zamiast czekać
    na realizację zleceń stałych "wieczorem" (których nigdzie w systemie i
    tak nie było). Po godz. 14 zadowolony z siebie konsultant poinformował
    mnie, że przelewy, o które wcześniej pytałem zostały zrealizowane o
    tej i tej godzinie, i że wszystko jest już OK z moimi zaginionymi
    zleceniami stałymi. Ręce mi opadły.... Oni nawet nie zauważyli, że
    zrealizowane zostały bieżące przelewy, a nie zlecenia stałe i że
    zostały one wprowadzone doraźnie dzisiaj, a nie jako wcześniej
    zaplanowane operacje.
    Nóż się w kieszeni otwiera....
    J.

  • 2. Data: 2009-06-15 17:16:49
    Temat: Re: Przelewy w Eurobanku
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Josh01 <j...@g...com> writes:

    [...]
    > Rozumiem, że aby mieć pewność, że zlecenie stałe w Eurobanku zostanie
    > wykonane muszę zasilać konto w przeddzień operacji, bo inaczej nici z
    > przelewu?

    Zdaje się, że taki tekst jest nawet wyświetlany przy zakładaniu
    zlecenia.

    KJ

    --
    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 3. Data: 2009-06-15 17:26:10
    Od: Peet <w...@a...com>

    Josh01 wrote:

    > Nóż się w kieszeni otwiera....

    Pieniądze na przelewy wychodzące muszą się znajdować na koncie przed
    północą i w tym tkwi cały Twój problem. Zresztą gdzieś to pisze, chyba
    przy definiowaniu przelewów w systemie. Inna sprawa że przelewy
    wewnętrzne zasypiają i budzą się rano, o 5 czy też 6 rano. Nie pytaj
    dlaczego. :( Wystarczy że będziesz przestrzegał tych reguł i nie będzie
    żadnych problemów.

  • 4. Data: 2009-06-15 17:32:12
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 15 Cze, 19:26, Peet <w...@a...com> wrote:

> [...]
    > wewnętrzne zasypiają i budzą się rano, o 5 czy też 6 rano. Nie pytaj
    > dlaczego. :( Wystarczy że będziesz przestrzegał tych reguł i nie będzie

    OK. To przyjmuję do wiadomości i pewnie tak będę robić. Ale co powala
    ten cyrk, który odstawili konsultanci Eurobanku i jeszcze tekst o
    systemie, który działa tak, że nikt nie wie jak działa.... Uważam, że
    o wiele sprawniej byłoby gdyby system najzwyczajniej w świecie
    odrzucał po północy wszystkie zlecenia stałe, które nie mają pokrycia
    w saldzie, a wówczas użytkownik miałby pewność, że musi ręcznie
    wykonać przelew, a nie bawić się w detektywa.
    Kwestia "zasypiania przelewów wewnętrznych" to już temat na osobny
    wątek.

  • 5. Data: 2009-06-15 17:56:00
    Od: Ra <a...@a...com>

    Josh01 pisze:
    Specem od eurobanku nie jestem, wiem tylko że w nocy nie ma sensu robić
    przelewów między ro a ko
> [...]
    > nie powiększyło się na rachunku bieżącym. Stało się to dopiero gdzieś
    > ok. 7 rano. Niestety, zlecenia stałe nie wyszły pomimo już
    Tu musisz pogadać z Enuelem, on ma chyba kompletnie odmienne zdanie i to
    nawet jeśli środki są dostępne o 20
    jak widać punkt widzenia zależy od własnego interesu
> [...]
    > oznacza "wieczorem", otrzymałem magiczną odpowiedź "że to system
    > sprawdza i nikt nie wie dokładnie kiedy to się dzieje".

    tak bywa, w nocy chodzi wiele procesów batch'owych, mogą się wykonywać
    parę godzin

> [...]
    > jest wykonywana stale aż do pojawienia się środków na rachunku albo aż
    > do godz. 17, dopiero potem jest odrzucana).
    o 8 to wychodzą, ale być może jest warunek że najpierw odsetki muszą się
    naliczyć. Ogólnie trzeba przyjąć że na dzień dzisiejszy mają takie a nie
    inne ograniczenia techniczne i zaakceptować to lub nie. I nie spodziewam
    się że to się szybko zmieni o ile wogóle

> [...]
    > zrealizowane zostały bieżące przelewy, a nie zlecenia stałe i że
    > zostały one wprowadzone doraźnie dzisiaj, a nie jako wcześniej

    Tak jest chyba na większości infolinii, co za bzdury mi upc opowiada to
    wogóle szkoda słów. Nie używałem jeszcze stałych zleceń ale na podstawie
    historii to chyba ciężko stwierdzić czy to był przelew ręczny czy nie
    tym bardziej jeśli się szuka z góry określonej rzeczy to łatwo się pomylić

  • 6. Data: 2009-06-15 17:58:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Josh01" <j...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]

    wykonać przelew, a nie bawić się w detektywa.
    Kwestia "zasypiania przelewów wewnętrznych" to już temat na osobny

    najwazniejsze, ze znasz zasady. Jedynie jak masz lokate, ktora konczy sie
    danego dnia i zlecenie na te sama date, to sie ono wykona, bo zamykanie
    lokat ma pierwszenstwo przed zleceniami z ROR.

  • 7. Data: 2009-06-15 18:05:19
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    > tak bywa, w nocy chodzi wiele procesów batch'owych, mogą się wykonywać
    > parę godzin

    No akurat to tutaj jest mowa o dniu - bo ten system sprawdza saldo
    "rano" i "wieczorem". W nocy to zasypiają te nieszczęsne przelewy
    wewnętrzne - być może przez to wielogodzinne batch'owanie. :)

> [...]
    > inne ograniczenia techniczne i zaakceptować to lub nie. I nie spodziewam
    > się że to się szybko zmieni o ile wogóle

    Odsetki pokazały się w tym samym momencie co te przelewy wewnętrzne -
    gdzieś ok. 7 rano.

> [...]
    > historii to chyba ciężko stwierdzić czy to był przelew ręczny czy nie
    > tym bardziej jeśli się szuka z góry określonej rzeczy to łatwo się pomylić

    OK. Ale pomylić ta mogę się ja, który mam tylko to co mi serwis www
    pokazuje. Konsultanci moim zdaniem powinni mieć trochę więcej danych o
    rozdzajach operacji na rachunku - zresztą dowód wprost, że jednak
    takie dane mają to fakt, że podano mi dokładną godzinę przelewu, a
    zatem trochę więcej danych niż ja na ekranie mają. A zatem to nie
    powód, żeby ściemniać i oznajmiać sukces operacji, podczas, gdy to sam
    klient sobie pomógł.

    Co do infolinii to mam podobne zdanie - jak słyszę "system tak mi
    pokazuje" to mam ochotę coś powiedzieć bardzo niecenzuralnego.

  • 8. Data: 2009-06-15 19:30:38
    Od: "Mariusz " <m...@N...gazeta.pl>

    Josh01 <j...@g...com> napisał(a):

    Nie Tobie pierwszemu ta filozofia przetwarzania sie nie podoba. I moge Cie
    pocieszyc - nie przyzwyczaisz sie do tego. Zawsze cos Cie zaskoczy :(. W
    porownaniu do prostoty dzialania mbanku czy multibanku to te ich zlecenia to
    jakis koszmar. Ja niestety nauczylem sie juz ze przelewam kase dzien
    wczesniej a nie w ten sam dzien co samo zlecenie zewnetrzne i ze zawsze
    kontroluje wykonanie poszczegolnych krokow - bo nigdy nie wiesz co sie moze
    wydarzyc.
    Plus za to ze pojawia sie komunikat, jezeli zlecenie zewnetrzne sie nie
    wykonalo ,choc to marne pocieszenie.

  • 9. Data: 2009-06-15 19:36:14
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 15 Cze, 21:30, "Mariusz " <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    >  Plus za to ze pojawia sie komunikat, jezeli zlecenie zewnetrzne sie nie
    > wykonalo ,choc to marne pocieszenie.

    W tym moja cała dzisiejsza frustracja, że "system" nie napisał, że
    zlecenie się nie wykonało. Zlecenie zniknęło w czeluściach "systemu"
    tak, że nikt nie potrafił go już odnaleźć.

  • 10. Data: 2009-06-15 20:05:31
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No to akurat jest wyjątkowo porąbane!
    JaC