  • 1. Data: 2009-06-15 12:15:33
    Temat: [kk] Przeniesienie kk z mbanku do ...
    Od: Konsument <k...@g...com>

    Witam,
    Chciałbym przenieść KK VC z mBanku (dostałem w promocji za podpis) do
    innego banku. Uciekam przed opłatą 58zł, nie robię obrotu 18k
    potrzebnej do zwolnienia ale kolo 8k. Próbowałem załapać się do Aliora
    gdzie mam już konto, ale niestety mój wniosek został rozpatrzony
    negatywnie. Mam prace od marca i umowę do końca sierpnia. A podczas
    wcześniejszych 6 miesięcy nie mam ciągłości finansowej - wykonywałem
    pracę na umowa-zlecenie, umowa o dzieło. W jednym miesiącu duży wpływ
    na konto, w innym mały.

    Generalnie nie mam zastrzeżeń do KK VC mBanku - miło mi służy ale
    wolałbym nie płacić opłaty za kolejny rok. Co polecacie? Fajnie aby KK
    i ew. konto było jak najtańsze (najlepiej darmowe) w korzystaniu.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-06-15 12:31:34
    Temat: Re: [kk] Przeniesienie kk z mbanku do ...
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Konsument" <k...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
[...]

    Generalnie mozesz miec problem z uzyskaniem KK ze wzgledu na brak umowy na
    czas nieokreslony. Do zakupow w PL dobra i bezkosztowa jest karta Money.pl z
    BZWBK, wystarczy ze robisz 5 trans. bezg. na miesiac i karte masz darmo,
    podglad przez net bezplatny.

  • 3. Data: 2009-06-15 12:37:37
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Konsument" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    A czego głównie oczekujesz od tej KK? Dobrymi pomysłami mogą być Millennium
    albo Getin.

  • 4. Data: 2009-06-15 12:51:46
    Od: "radamanthys" <rmiszkiel@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Hej,

    ja bym radził zostać przy obecnej karcie. Obecnie widzę dużą ostrożność w liczeniu
    zdolności kredytowej przez banki i mimo tego, że pewnie większość przeniesie do
    siebie Twoją kartę, mogą kręcić nosem i w efekcie się nabiegasz, tu poproszą o opinię
    bankową o karcie (płatną i w mBanku trochę poczekasz), tam o stos papierów. Więc w
    gruncie rzeczy oszczędność pozorna. A pozostając przy obecnej pielęgnujesz historię
    przynajmniej jednego długoterminowego produktu w biku, w moim pojęciu to warte więcej
    niż 58 pln/rok.

    Jeśli jednak chcesz przechodzić do innego banku, z moich obecnych poszukiwań
    wychodzi, że najbardziej liberalnie do analizy kredytowej (w tym i do zatrudnienia)
    podchodzi dbkredyt (ale nie DB), Citi (przy aplikacji przez internet karta na 2 lata
    bez opłat), może Polbank, może Allianz (karty na oświadczenie?).

    Pozdro,
    R.

  • 5. Data: 2009-06-15 14:41:19
    Temat: Re: Przeniesienie kk z mbanku do ...
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 15 Cze, 14:15, Konsument <k...@g...com> wrote:

    Prawie każdy hipermarket wyda Ci kartę. A w bankach nie przyznawaj
    się, że masz umowę terminową. Są takie, które wydają karty na
    oświadczenie - Mille, Getin, GEMoney, BPH czy ostatnio PKO BP.

  • 6. Data: 2009-06-15 19:54:25
    Od: Ra <a...@a...com>

    radamanthys pisze:
> [...]
    przynajmniej jednego długoterminowego produktu w biku, w moim pojęciu to warte więcej

    fakt że najłatwiej brać kk w banku gdzie ma się konto często nawet jak
    się go nie używa. Płacić 58 mbankowi jak dla mnie bez sensu. W mille
    wyrabiałem limit może 1000zł/rok i mi przedłużali co rok za free

> [...]
    bez opłat), może Polbank, może Allianz (karty na oświadczenie?).

    A jak tam lukasy, visa carefur, ikea i inne ? Wydawało mi się że mają
    mininalne wymagania. W sumie to autor ma rok obecną kartę więc może
    najlepiej wystąpić o przeniesienie w banku typu mille

  • 7. Data: 2009-06-15 20:35:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    radamanthys pisze:
> [...]
    przynajmniej jednego długoterminowego produktu w biku, w moim pojęciu to warte więcej

    Ostrożność ? Nie ma żadnych problemów z uzyskaniem KK. Ja mam wrażenie,
    że wszędzie je dają zupełnie tak samo jak zawsze. Presja na sprzedaż
    produktów jest OGROMNA, żadnego wstrzymania akcji kredytowych nie ma.

> [...]
    bez opłat), może Polbank, może Allianz (karty na oświadczenie?).

    W Millennium na podstawie przeniesienia dostaje się 120% dotychczasowego
    limitu i nawet nie trzeba oświadczać, że gdziekolwiek się pracuje.
    Wystarczą same wyciągi (3 wydruki lub 1 oryginał papierowy), pozytywny
    BIK i już.

    Przynajmniej do limitu kilkanaście tysięcy PLN (więcej to nie wiem)

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-06-15 20:36:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Konsument pisze:
    > Generalnie nie mam zastrzeżeń do KK VC mBanku - miło mi służy ale
    > wolałbym nie płacić opłaty za kolejny rok. Co polecacie? Fajnie aby KK
    > i ew. konto było jak najtańsze (najlepiej darmowe) w korzystaniu.

    Może Citi ?

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-06-16 08:04:13
    Od: "radamanthys" <rmiszkiel@WYTNIJ_TOgmail.com>

    > Ostrożność ? Nie ma żadnych problemów z uzyskaniem KK. Ja mam wrażenie,
    > że wszędzie je dają zupełnie tak samo jak zawsze. Presja na sprzedaż
    > produktów jest OGROMNA, żadnego wstrzymania akcji kredytowych nie ma.

    Śmiem się nie zgodzić... od dwóch miesięcy bujam się po bankach i wierz mi, uzyskanie
    kolejnych produktów kredytowych, z których KK powinna być najłatwiej
    \"uzyskiwalnym\", z hipoteką na karku komplikuje sprawy. Dochodzi nawet do paradoksów
    takich jak niemożność otrzymania KK w banku, w którym jeszcze miesiąc temu miałem
    kartę, poprawnie ją obsługiwałem, spłaciłem i zrezygnowałem.

    Mam wrażenie, że większość banków wzięła sobie do serca rekomendacę knf i nie
    udzielają pożyczek w jakiejkolwiek formie, jeśli suma miesięcznych zobowiązań sięgnie
    ponad połowy miesięcznych dochodów netto.

    Pozdro,
    R.

  • 10. Data: 2009-06-16 16:01:08
    Od: marco <u...@s...net>

    Konsument pisze:
    > Witam,
    > Próbowałem załapać się do Aliora
    > gdzie mam już konto, ale niestety mój wniosek został rozpatrzony
    > negatywnie.

    Aż stwierdziłem, że muszę dołożyć swoje 3 grosze po dzisiejszej wizycie
    w Aliorze.
    Ponieważ mBank zaczyna mnie coraz bardziej irytować chciałem zrobić
    rozpoznanie jak uciążliwe było by przeniesienie karty z mBanku do
    wyższej kultury.
    Niestety po odpowiedzi na pierwsze pytanie mina Pana w oddziale się
    zmieniła. Pytanie było o źródło przychodów (w moim przypadku DG). Dla
    prowadzących takową procedura uproszczona nie jest już tak prosta.
    Drugie pytanie było o obecny limit. Okazuje się, że powyżej 10K już w
    ogóle nie ma prostej procedury i zaproponowano mi, że powinenem przynieść:

    - oryginał potwierdzenia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    - j.w. NIP
    - j.w. REGON
    - potwierdzony PIT 36
    - potwierdzoną przez księgową kopie księgi przychodów (niestety pomimo
    zwołania konsylium nie potrafiono odpowiedzieć co w przypadku gdy
    księgowość prowadzę samodzielnie)
    - świeże zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami
    - j.w. z ZUSu

    Jak na mój gust brakowało tylko prośby o odpis aktu urodzenia i wypisu z
    księgi wieczystej o mieszkaniu.

    Wyższa kultura ma tak zawsze czy tylko poznański oddział na Półwiejskiej
    ma tak przyjazne procedury?

    --
    Pozdrawiam,
    MP