  • 1. Data: 2002-11-13 06:34:35
    Temat: Przelewy na Inteligo z Banku Handlowego !
    Od: "Czański" <t...@t...com.pl>

    Witam !
    Niestety mam mało szczęścia. Dwa przelewy wysłane w tamtym tygodniu w
    czwartek z Banku Handlowego na stary numer Inteligo nie trrafiły do dzisiaj.
    Muszę składać jakieś dziwne reklamacje i czekać kolejne 5 dni roboczysz na
    rozpatrzenie mojego wniosku.
    Oczywiście wszystko jest zwalane na krajową izbę przez którą wszystkie
    przelewy elektroniczne biegają.
    Może ktoś ma podobny przypadek (Bank Handlowy). Proszę o info.

  • 2. Data: 2002-11-13 11:50:43
    Temat: Re: Przelewy na Inteligo z Banku Handlowego !
    Od: "Andrzej K." <a...@o...pl>

> [...]
    > przelewy elektroniczne biegają.
    > Może ktoś ma podobny przypadek (Bank Handlowy). Proszę o info.

    Mam dokładnie to samo.Tego samego dnia wysyłany przelew z Handlowego na
    konto w Inteligo
    nie dotarł do dzisiaj. Panienka w Inteligo udziela standardowej
    odpowiedzi, pt. "U nas wszystko działa.."

    Jeszcze jeden dzień czekania i szlag mnie trafi. To co się dzieje w
    Inteligo od początku listopada to kpina...

    Pozdrawiam,

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2002-11-13 16:53:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Jeszcze jeden dzień czekania i szlag mnie trafi. To co się dzieje w
    > Inteligo od początku listopada to kpina...

    Ja zlecilem przelewy z citi do inteligo i -tylko ze na nowy numer- i doszlo
    tego samego dnia (wyslane I i II sesja).

  • 4. Data: 2002-11-13 19:56:13
    Od: "Andrzej K." <a...@o...pl>

    Udało mi się dowiedzieć o co chodzi - nie wiem tylko czy śmiać się czy
    płakać...
    Przelew który poszedł 7-go listopada z Handlowego, poszedł na stary numer
    konta w Inteligo. Dostałem nawet ładne potwierdzenie
    - tylko co z tego, skoro forsa gdzieś zniknęła.
    Pół dnia dzisiaj wydzwaniałem na zmianę do Handlowego, Krajowej Izby
    Rozliczeniowej i Inteligo, klnąc na czym świat stoi i usiłując się
    dowiedzieć GDZIE SĄ K.... MOJE PIENIĄDZE !!!
    No i w końcu się dowiedziałem. Cudowne Inteligo było uprzejme oficjalnie
    poinformować Bank Handlowy o zmianie numerów rachunków dopiero 8-go
    listopada.
    I dopiero od tego momentu przelewy do nich przechodzą normalnie (czyli w 1
    dzień).
    Wysyłanie przelewów na stare numery kont w Inteligo w okresie od 1 do 8
    listopada powodowało odrzucanie tychże przelewów z powrotem, z powodu złego
    (starego) numeru konta (taaaa, jasne - a podobno miały działać do kwietnia
    2003).

    Efekt jest taki, że podobno ludzie w Handlowym RĘCZNIE przeklepują na nowe
    numery kont i wysyłają ponownie wszystkie przelewy wysłane do Inteligo w
    okresie od 1-go do 8-go listopada - stąd opóźnienia.
    Ręce opadają...

    Pozdrawiam,

    Andrzej K.

    PS. Aha - powyższe informację pochodzą z Banku Handlowego. Tam też mają
    niezły burdel - BOK wysyłał mnie do Helpdesku, Helpdesk do naszego opiekuna
    w banku, a ten z kolei do BOK-u. Wszyscy wiedzieli o problemach z
    Inteligo, ale nikt nie wiedział czemu tak jest...
    Zaczynam rozważać trzymanie pieniędzy w skarpecie ;-)

  • 5. Data: 2002-11-13 21:54:13
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > listopada.
    > I dopiero od tego momentu przelewy do nich przechodzą normalnie (czyli w

    A od kiedy to bank informuje pozostałe banki o zmianie swojego numeru
    rozliczeniowego?
    Czy nie jest to czasem zadanie KIR? Czy nie zadaniem banków [citi też :)]
    jest uaktualnianie swojej bazy do aktualnej bazy KIR? :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2002-11-14 11:12:04
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > No i w końcu się dowiedziałem. Cudowne Inteligo było uprzejme oficjalnie
    > poinformować Bank Handlowy o zmianie numerów rachunków dopiero 8-go
    > listopada.

    To KIR rozsyła odpowiednie dane do banków.
    Banki między sobą nie wymieniają informacji na temat swoich numerów
    kieerunkowych itp.

> [...]
    złego
    > (starego) numeru konta (taaaa, jasne - a podobno miały działać do kwietnia

    Działa, tylko przelew wysyłany do KIR musi mieć odpowiedni format.
    Jeżeli bank chce wysyłac ze starym numerem musi na podstawie tabeli
    zamienników (z KIR)
    podmienić numer oddziału.

> [...]
    > numery kont i wysyłają ponownie wszystkie przelewy wysłane do Inteligo w
    > okresie od 1-go do 8-go listopada - stąd opóźnienia.

    Tego nie trzeba robić ręcznie.
    Normalnie napisany program robi to w ułamku sekundy :)
    Tabela zamienników istnieje już od dawna i znajduje się niej nie tylko
    Inteligo :)

  • 7. Data: 2002-11-14 15:57:52
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > No i w końcu się dowiedziałem. Cudowne Inteligo było uprzejme oficjalnie
    > poinformować Bank Handlowy o zmianie numerów rachunków dopiero 8-go

    IMO bzdury gadaja w citi - zreszta jak zwykle ;-)))
    Bo skoro nic nie wiedzieli to jakim cudem system rozpoznawal nowy numer
    inteligo ? Malo tego mam dwa przelewy z 5 i 7/11 z citi do inteligo i doszly
    bez problemu.
    BTW jakos mB/multi nie mial problemow ze starymi i nowymi numerami juz od
    1/11 ;-)))

> [...]
    > numery kont i wysyłają ponownie wszystkie przelewy wysłane do Inteligo w
    > okresie od 1-go do 8-go listopada - stąd opóźnienia.

    To, ze miliony chinczykow poprawiaja niedorobki "najlepszego systemu" citi,
    to my juz wiemy ;-P

    Pzd
    Witek

  • 8. Data: 2002-11-18 07:08:39
    Od: "Czański" <t...@t...com.pl>

> [...]
    >
    > Jeszcze jeden dzień czekania i szlag mnie trafi. To co się dzieje w
    > Inteligo od początku listopada to kpina...

    Niestety do dzisiaj jeszcze nic nie dostałem. Czekam już od 8.11.2002r. na
    przelew z BH.