  • 1. Data: 2004-05-13 20:38:21
    Temat: Przelew z UE po 1maja - mBank Pytanie
    Od: lamer <l...@g...pl>

    Witam!
    Znajomy z Holandii wyslal mi pare EUR na konto w mBank'u. Byl bardzo
    ciekawy jak dzialaja przelewy do nowego czlonka EU :) Przelew przyszedl
    po trzech dniach roboczych, ale w historii operacji jest napisane:
    "KURS 4,7105 KOSZTY BANKU ZAGRANICZNEGO EUR 10,00 R"

    Znajomy dowiadywal sie w swoim banku i mu powiedzinao, ze teraz (po 1
    maja) nie ma prawa byc zadnych dodatkowych prowizji bankow
    korespondencyjnych.

    Nie wydaje mi sie, aby to, ze Polska nie jest w strefie Euro mialo taki
    wplyw.

    Moze mi ktos powiedziec jak to wkoncu jest? :)
    Taka mnie ciekawosc zzera :)
    Dzieki i pozdrawiam wszystkich :)
    lamer

  • 2. Data: 2004-05-14 01:47:18
    Temat: Re: Przelew z UE po 1maja - mBank Pytanie
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c80md7$ejo$1@news.onet.pl>, l...@g...pl says...
> [...]
    > wplyw.
    >
    > Moze mi ktos powiedziec jak to wkoncu jest? :)

    hmm... sam nie jestem pewny jak to jest, ale z prezentacji na stronie
    KIRu dotyczacej STEP2:

    w dziale Konwencje Credeuro i ICP

    "zakaz stosowania zasady potracania oplat z kwoty przelewy (bene-
    deduct)"

    "EPC przyjelo w czerwcu 2003 roku rezolucje, nakazujaca wszystkim bankom
    Unii Europejskiej dostosowanie sie w terminie do konca 2003 roku do
    wymodu "zdolnosci odbioru" (ang. receiver capability) platnosci z
    jedynej funkcjonujacej obecnie paneuropejskiej izby rozliczeniowej
    (teoretycznie moze ich byc kilka), jaka jest STEP2

    "Zgodnie z wytycznymy Europejskiego Banku centralnego, wspierajacego te
    dzialani, kraje przystepujace powinny spelnic ten wymog do konca 2004"

    Wynika z tego, ze Polska ma na dostosowanie sie do tego systemu jeszcze
    kilka miesiecy.

    Ne wiem zaspecjalnie jak ma sie do tego rozporzadzenie 2560/2001 w
    ktorym jest mowa o "nakazie ponierania za platnosci transgraniczne
    denominowane w euro oplat takich samych jak za analogiczna usluge
    wykonana w ramach kraju czlonkowskiego bedacego siedziba danej
    instytucji"

    AP