  • 1. Data: 2004-04-15 11:36:56
    Temat: Przelew z Australii
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Prosze o porade. Jak najtaniej i najszybciej przeslac pieniadze z Australii
    do Polski. Czy lepszy jest przelew czy money transfer? Kwota ok. 3000USD.
    Jakie dane banku (oczywiscie poza numerem konta i moimi danymi) nalezy podac
    osobie w Australii.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2004-04-15 17:20:36
    Temat: Re: Przelew z Australii
    Od: "flash" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > do Polski. Czy lepszy jest przelew czy money transfer? Kwota ok. 3000USD.
    > Jakie dane banku (oczywiscie poza numerem konta i moimi danymi) nalezy

    Witam
    Polecam money transfer. Jest to o wiele prostrzy i szybszy sposób przesłania
    got.
    Przy przelewie trzeba natomiast podać nr rachunku w specjalnej formie IBAN:
    PL12123456781234567890123456

    D C <--A--><------B------->

    a.. Podstawowy numer rachunku bankowego - ang. BBAN (Basic Bank Account
    Number) - identyfikator rachunku klienta w instytucjach finansowych
    poszczególnych krajów uznany za wystarczający do jednoznacznej identyfikacji
    rachunku wewnątrz kraju (A+B).

    b.. Numer rachunku bankowego - NRB - jednoznaczny identyfikator rachunku
    klienta w banku przyjęty w polskim systemie numeracji rachunków (C+A+B).

    c.. Międzynarodowy numer rachunku bankowego - ang. IBAN (International
    Bank Account Number) - rozszerzenie podstawowego numeru rachunku bankowego
    BBAN do stosowania w zakresie międzynarodowym dla jednoznacznej
    identyfikacji rachunku klienta w instytucji finansowej (D+C+A+B).

    Dokładne informacje można uzyskać w swoim banku. Ale kasa wysłana w ten
    sposób potrafi iść nawet 2tyg.

    Co do transfer money polecam "Western Union Money Transfer"
    http://www.westernunion.com/info/selectCountry.asp W POLSCE można pobrać
    gotówkę w placówkach BZWBK S.A. po upływie ok. 60 min. od wpłacenia
    pieniędzy w innym kraju.

    Pozdrawiam flash83

  • 3. Data: 2004-04-15 17:57:59
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "flash" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.westernunion.com/info/selectCountry.asp W POLSCE można pobrać
    > gotówkę w placówkach BZWBK S.A. po upływie ok. 60 min. od wpłacenia

    Ale to jest straszne zdzierstwo. Oplaty dochodza do 5% przelewanej kwoty. Za
    przekaz w wysokosci 3000$ musialbym zaplacic 134$ - zdzierstwo :-)
    http://www.westernunion.com.pl

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2004-04-15 18:08:55
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > BBAN do stosowania w zakresie międzynarodowym dla jednoznacznej
    > identyfikacji rachunku klienta w instytucji finansowej (D+C+A+B).

    Rachunek walutowy w Pekao SA. Mam numer NRB (26 cyfr), co mam dodac na
    poczatku aby powstal IBAN? Zadzwonic do Oddzialu czy to jakis standardowy
    numer dla Pekao... ?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2004-04-15 19:51:48
    Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl>

    potrzebny jest kod SWIFT albo mozna uzyc uslugi MONEYGRAM - 10 minut i
    pieniadze sa na miejscu;-) (PEKAO SA.)

  • 6. Data: 2004-04-15 20:18:45
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Moze cos takiego jak czek bankierski (cashier check). Zna ktos konkrety
    (jaka firma, procedura, etc). Ze skupem takowych to jak widze najlepiej do
    pekao sa i pko bp...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2004-04-16 05:32:15
    Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl>

    i skup i sprzedaż
    zarowno w pko bp i peka sa kupisz czeki w euro i usd

  • 8. Data: 2004-04-16 08:06:19
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Baton wrote:
    > Rachunek walutowy w Pekao SA. Mam numer NRB (26 cyfr),
    > co mam dodac na poczatku aby powstal IBAN?

    tylko literki PL
    *** blad ***

  • 9. Data: 2004-04-16 12:17:01
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c5nrf8$fkf$1@news.onet.pl...
    > i skup i sprzedaż
    > zarowno w pko bp i peka sa kupisz czeki w euro i usd

    Ja bym odradzał przekazanie "kasy" czekiem. Najprawdopodobniej będzie
    się to wiązało z długim czasem oczekiwania na realizację.
    Inkaso czeku może trwać nawet ponad 2 miesiące i kosztować cię więcej
    niż przelew zagraniczny.
    Wszystkie koszty przelewu może pokryć zleceniodawca w Australii,
    jeżeli oczywiście się zgodzi albo możecie je zapłacić "stronami",
    czyli on zapłaci koszty swojego banku a ty banków pośredniczących i
    swojego banku.
    Najlepiej podaj (poza swoimi danymi) swój numer rachunku w formacie
    IBAN (czyli PL+NRB), nazwę, adres i kod SWIFT banku.
    To musi wystarczyć. IMO przelew będzie dużo szybszy, tańszy i
    bezpieczniejszy niż czek.

    Darsoon