  • 1. Data: 2003-10-27 21:01:07
    Temat: Przelew do Austrii
    Od: "atri" <a...@S...poczta.onet.pl>

    Z jakiego banku bedzie najtaniej zrobic przelew 300 euro na konto w Austrii,
    czy z konta walutowego czy zlotowkowego?? Mam konto w BSK i Lukas e-konto
    pro. Czy oplaci mi sie otwieranie nowego konta np. walutowego??

    pozdrawiam

    atri

  • 2. Data: 2003-10-27 23:16:21
    Temat: Re: Przelew do Austrii
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "atri" <a...@S...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > czy z konta walutowego czy zlotowkowego?? Mam konto w BSK i Lukas e-konto
    > pro. Czy oplaci mi sie otwieranie nowego konta np. walutowego??

    Miałem ostatnio podobny problem. Otworzyłem w końcu rachunek EUR w KB
    Plusy - dosyć niska prowizja za przelewy za granicę i darmowe prowadzenie
    rachunku
    Minusy - jak nie masz rachunku złotowego w KB to nie masz też możliwości
    zdalnego (internet) i bezpłatnego (za dostęp do Infolinii trzeba płacić)
    dostępu do rachunku. Pozostaje tylko odwiedzanie oddziału (a zima ostra
    idzie :) )

    Zaintrygowało mnie coś w Twoim pytaniu.
    Można wykonać przelew z rachunku PLN do innego banku na rachunek EUR ?
    Jaki bank umożliwia coś takiego ?

    Pozdrawiam
    GOL

  • 3. Data: 2003-10-28 09:11:10
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik GOL napisał:

    > Zaintrygowało mnie coś w Twoim pytaniu.
    > Można wykonać przelew z rachunku PLN do innego banku na rachunek EUR ?
    > Jaki bank umożliwia coś takiego ?

    A co za problem? Po drodze przelicza na walute i zalatwione. W
    Millenecie mozesz sobie dla sportu wyswietlic saldo rachunku zlotowego w
    jednej z wielu walut do wyboru. I machnac z tego rachunku prezlew za
    granice w walucie (nie probowalem, ale nie widze problemu).

    Bartol

  • 4. Data: 2003-10-29 09:20:00
    Od: "darsoon" <d...@p...onet.pl>

    > Austrii,

    W PKO BP SA całkowity koszt przelewu to 45 PLN (Eurotransfer do kwoty 2500
    EUR).
    Żeby wykonać Eurotransfer nie musisz mieć rachunku. Możesz przynieść 300 EUR
    i 45 PLN w ręku i wpłacisz w kasie.
    Nie wiem jakie są koszty w innych bankach. Trzeba by sprawdzić w ich
    taryfach.

    > Zaintrygowało mnie coś w Twoim pytaniu.
    > Można wykonać przelew z rachunku PLN do innego banku na rachunek EUR ?
    > Jaki bank umożliwia coś takiego ?

    Można. W takim przypadku "sprzedawana" jest waluta po kursie sprzedaży
    dewiz. Umożliwia to na pewno PKO BP ale inne banki prawdopodobnie też.

  • 5. Data: 2003-10-30 13:09:19
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-27, atri <a...@S...poczta.onet.pl> wrote:
    > Z jakiego banku bedzie najtaniej zrobic przelew 300 euro na konto w Austrii,
    > czy z konta walutowego czy zlotowkowego?? Mam konto w BSK i Lukas e-konto
    > pro. Czy oplaci mi sie otwieranie nowego konta np. walutowego??

    Tak trudno przegooglowac grupe i dowiedziec sie ze najtaniej przelew
    miedzynarodowy robi sie moneybookers.com

    --
    Miernik