  • 1. Data: 2004-09-16 12:35:45
    Temat: [Powt.] PostFinance.ch
    Od: "Marcin Zieba" <no_priv@4_harvesters.pl>

    Powtarzam posta, bo poza niewiele wnoszaca uwaga nt. mojego lenistwa nie
    uzyskalem konkretnych odpowiedzi. Tym razem prosze o glos tych Grupowiczow,
    ktorzy mieli analogiczna (lub podobna) do mojej sytuacje z bankiem w tytule
    oraz tych, ktorym wspolpraca z PostFinance uklada sie dobrze.

    Bylo to tak:
    Po przeczytaniu na p.b.b. kilku pochlebnych postow nt. szwajcarskiego banku
    PostFinance stwierdzilem, ze zaloze tam konto typu zaskorniak (jak Siara:)
    Wypelnilem wniosek onlajn - Yellow Account. Gdy dostalem pakiet powitalny
    (poczta zwykla) stwierdzilem, ze do pelnego uruchomienia rachunku musze biec
    z dokumentami do notariusza i je poswiadczyc, a to bylo dla mnie zbyt duzym
    wysilkiem. Pakiet powitalny powedrowal wiec do kosza, a ja zapomnialem o
    banku PostFinance.
    Przypomnialem sobie o nim ponownie, gdy w skrzynce znalazlem... wyciag z
    mojego rachunku, a w nim pozycje "Service Fee" z kwota 2 CHF. Za miesiac
    analogicznie. W tej chwili, na ostatnim wyciagu w rubryce Debit mam juz 4
    CHF i kieruje pytanie do Was: co robic? Postapic jak z emailowym spamem -
    nie odpowiadac i nie dawac znaku zycia czy moze wyslac fax do Szwajcarii z
    prosba o zamkniecie rachunku (przeciez ja jako klient nie dopelnilem
    formalnosci - nie poswiadczylem i nie przeslalem tam swoich dokumentow!). Na
    wyciagu widnieje adnotacja, ze jezeli nie odezwe sie w ciagu 30 dni od jego
    otrzymania, bank uzna moja akceptacje naliczonych oplat...
    Pozdrawiam,
    MZ

  • 2. Data: 2004-09-16 15:48:06
    Temat: Re: [Powt.] PostFinance.ch
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > Wypelnilem wniosek onlajn - Yellow Account. Gdy dostalem pakiet powitalny

    Zalozyles konto, zawarles umowe, zgodziles sie na oplaty.

> [...]
    > nie odpowiadac i nie dawac znaku zycia czy moze wyslac fax do Szwajcarii z

    ... a potem znalezc sie na czarnej liscie jako niesolidny klient?

    > prosba o zamkniecie rachunku (przeciez ja jako klient nie dopelnilem

    Zaplacic 4 chf, zamknac konto, lub dokonczyc aktywacje i uzywac.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2004-09-16 15:50:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Siara:)

    > Zalozyles konto, zawarles umowe, zgodziles sie na oplaty.

    Sęk w tym, że nie założył - nie podpisał umowy. Więc?

  • 4. Data: 2004-09-16 17:17:38
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Sęk w tym, że nie założył - nie podpisał umowy. Więc?

    A czy zawarcie umowy wymaga podpisu?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-09-16 17:22:13
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

    > A czy zawarcie umowy wymaga podpisu?

    Nie nie wymaga :-))))) Chcesz to podaj dane, to Ci założę pare kont bez
    Twojego podpisu - to jak ;-))) ?

  • 6. Data: 2004-09-16 18:02:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Zieba" <no_priv@4_harvesters.pl> napisał w wiadomości
    > Powtarzam posta, bo poza niewiele wnoszaca uwaga nt. mojego lenistwa nie
    > uzyskalem konkretnych odpowiedzi.

    Powtarzasz, powtarzasz, a ciagle nie napisales tego co najwazniejsze:
    - co zawieral pakiet powitalny?
    - czy byla tam umowa o prowadzenie rachunku do podpisu i odeslania?

    > Tym razem prosze o glos tych Grupowiczow,
    > ktorzy mieli analogiczna (lub podobna) do mojej sytuacje z bankiem w
    tytule
    > oraz tych, ktorym wspolpraca z PostFinance uklada sie dobrze.

    Jak masz sprawe do kogos konkretnie to do niego napisz.
    Tu jest ogolnodostepne forum i pisza ci ktorym sie chce a twoje prosby maja
    do tego niewiele.

    IMHO:
    1. umowa nie musi miec formy pisemnej, wiec oni moga sie czuc twoimi
    uslugodawcami juz po potwierdzeniu przez ciebie na www
    2. w Polsce to oni raczej nic od ciebie nie wyegzekwuja, wiec mozesz im
    odpisac, ze zrezygnowales i dlatego im nie odeslales papierow; i nic im nie
    bedziesz placil
    3. w zwiazku z tym ze przesylki przychodza pocza zwykla mozesz napisac ze ta
    ostatnia to jest jedyna jaka otrzymales i zgodnie z ich warunkami
    rezygnujesz (zauwaz, ze 3 przeczy 2 ...;-)
    4. jesli nie bedziesz sie odzywal wcale to "cie zapamietaja" a kiedys mozesz
    potrzebowac uslug tego banku lub banku, ktory z nim wspolpracuje...;-)

    Jesli nie wiesz jak sie zachowac - zachowaj sie przyzwoicie

    ;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-09-16 23:10:36
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Marcin Zieba napisał:
> [...]
    > Grupowiczow, ktorzy mieli analogiczna (lub podobna) do mojej sytuacje z
    > bankiem w tytule oraz tych, ktorym wspolpraca z PostFinance uklada sie

    [...]

    Być może w CH tak jak w US prawo zezwala na zawarcie umowy, którą klient
    akceptuje kliknięciem myszką. Poza tym jeśli ktoś nie czyta tego co
    podpisuje to sam się prosi o kłopoty.

    K.

  • 8. Data: 2004-09-17 08:17:46
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ciccok$c1m$1@news.onet.pl>, Glenn wrote:

    > Sęk w tym, że nie założył - nie podpisał umowy. Więc?

    Najpierw wszyscy krzycza zeby dalo sie zakladac konta przez internet,
    bez fatygi itp, potem jak juz sie da - narzekania.
    Wciaz musimy sie nauczyc ze na "Zachodzie" inaczej sie traktuje slowo.
    Powiedziane to dotrzymane. Nie dziwie sie ze wciaz traktuja nas z
    rezerwa i nieufnoscia choc zaliczkowo daja kredyt zaufania.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 9. Data: 2004-09-17 09:35:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > Powiedziane to dotrzymane. Nie dziwie sie ze wciaz traktuja nas z
    > rezerwa i nieufnoscia choc zaliczkowo daja kredyt zaufania.

    A co z tym wspólnego Twoja filipika przeciwko "wrodzonym skłonnościom do
    oszustwa" Polaków (nie ma to jak stereotypy, nie?). Uważasz za normalne, że
    nie mając podpisanej umowy z bankiem tenże bank radośnie sobie konto jednak
    prowadzi? Nie ma umowy-nie ma konta. Po złożeniu wniosku klient ma prawo
    zmienic zdanie (np. znalazł lepszą ofertę). I niby dlaczego ma komuś coś
    wyjaśniać w związku z tym? O regulowaniu nienależnych opłat nie wspomnę.

  • 10. Data: 2004-09-17 09:49:04
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Gdyby było tak jak Ci się wydaje,
    to dlaczego Marcin napisał:
    "Gdy dostalem pakiet powitalny (poczta zwykla)
    stwierdzilem, ze do pelnego uruchomienia rachunku
    musze biec z dokumentami do notariusza i je poswiadczyc,"

    Tak więc słowo czy dokumenty (i to notarialnie potwierdzone)?