  • 1. Data: 2003-06-15 20:14:19
    Temat: Jaka karta do USA ? Visa Electron(PKO BP), Mastercard (WBK), a moze inna ? Oplaty za transfer gotowki PL<>US?
    Od: "Jacek Janikowski" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Wybieram sie na 3 miesiace do USA z programu Work&Travel, wiec bede mial
    SSN, a wiec spokojnie wyrobie sobie na miejscu ichnia karte.

    Pytania:

    1a. Wiadomo, ze wyrobienie SSN troche trwa, wiec jaka karte Polska uzywac do
    tego czasu ?
    1b. Ja mam Vise Electron z PKO BP, a znajomy Mastercard'a z WBK (czy lepiej
    wyrobic inna karte w Polsce?).
    1c. Jakie moga byc oplaty za korzystanie z tych kart ? Tzn. za np.
    wynajmowanie hotelu lub wyplate z bankomatu ?

    2. Na koniec mam zamiar przywiezc troche gotowki do Polski ;) wiec czy moze
    dobrym rozwiazaniem bylo zalozenie sobie konta walutowego w jakims Polskim
    banku, tak ze przed powrotem zrobilbym sobie przelew z konta w USA. Mialbym
    wtedy mozliwosc zamiany USD na PLN po kursie lepszym niz bankowy (np. w
    kantorze) ?

    3. Jaka karte wyrobic w USA ? Czy ma to jakies znaczenie ?

    4a. Czy jest sens zalatwiania Visy Classic zamiast Visy Electron ?
    4b.Wiadomo, ze na to pierwsza trzeba miec wieksze zarobki. Czy w USA Classic
    daje wieksze mozliwosci niz Electron, np. w razie wynajmowania samochodu
    itp. ?

    Z gory dzieki za wszelka pomoc

    --
    Pozdrawiam Jacek Janikowski

  • 2. Data: 2003-06-16 04:04:03
    Od: "admin" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Janikowski" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Wybieram sie na 3 miesiace do USA z programu Work&Travel, wiec bede mial
    > SSN, a wiec spokojnie wyrobie sobie na miejscu ichnia karte.
    >
    > Pytania:

    Popytaj w PKO SA mam od nich kartę debetową dolarową wypukłą
    co do szczegółów użycia w USA nie wiem

    Leo

  • 3. Data: 2003-06-16 06:12:33
    Od: "Jakub Borkowski" <k...@p...onet.pl>

    > Popytaj w PKO SA mam od nich kartę debetową dolarową wypukłą
    > co do szczegółów użycia w USA nie wiem
    >
    > Leo

    uzywalem tej karty w stanach (vc debetowa do konta dolarowego) - dziala
    okej
    kuba

  • 4. Data: 2003-06-16 06:14:34
    Od: "Jakub Borkowski" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    Classic
    > daje wieksze mozliwosci niz Electron, np. w razie wynajmowania samochodu

    bez karty wypuklej nie wypozyczysz auta, nie zarezerwujesz hotelu ani lotu.
    kuba

  • 5. Data: 2003-06-16 10:14:57
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Jacek Janikowski" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Classic
    > daje wieksze mozliwosci niz Electron, np. w razie wynajmowania samochodu

    Każda praktycznie karta wypukła. Elektrony to raczej tylko do wypłat w
    bankomacie.
    Wyrób sobie w pekao s.a vise classic debetowa i wplac tam pieniadze. Plusem
    tego bedzie brak przeliczen pomiedzy usd a pln po kosmicznych cenach.

  • 6. Data: 2003-06-16 11:03:41
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Każda praktycznie karta wypukła. Elektrony to raczej tylko do wypłat w
    > bankomacie.

    W znacznej czesci miejsc gdzies sa POS'y mozna zaplacic VE acz jednak
    bez wypuklej bym nie jechal :-)

    > Wyrób sobie w pekao s.a vise classic debetowa i wplac tam pieniadze. Plusem
    > tego bedzie brak przeliczen pomiedzy usd a pln po kosmicznych cenach.

    I to jest wlasnie najlepsza mozliwa karta na Stany. Dziala wszedzie, wystarczy
    powiedziec, ze to "kredytowa" i spokojnie moze pozyczyc fure albo zarezerwowac
    nocleg. No i brak przeliczen! Musisz tylko pamietac, zeby wykupic to badziewne
    ubezpieczenie (0,5 usd/mc) zeby przejmowali odpowiedzialnosc do 1h przed
    zastrzezeniem. Bez ubezpieczenia dopiero od nastepnego dnia!

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2003-06-16 19:24:23
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Jacek Janikowski wrote:
> [...]
    >
    > Pytania:
    >
    > 1a. Wiadomo, ze wyrobienie SSN troche trwa, wiec jaka karte Polska

    wypukla do platnosci - moze byc debetowa dolarowa z Pekao i VE do
    wyplat z bankomatu. Jako VE proponuje te z DB24 - przy wyplacie z
    niektorych bankomatow nie bedziesz placil prowizji, a i kurs
    przeliczenia PLN na USD jest sensowny. Sprawdz, czy bankomaty Bank of
    America bedziesz mial blisko miejsca pobytu. Przykladowy przelicznik -
    3,7875 za USD za operacje 1-go maja. Sredni kurs NBP z 2.05 to 3,80 PLN
    za USD, a z 30.04 3,84 PLN za USD.

    Nie daj sie zrobić Fortisowi - ma bandyckie kursy. Jest tez konto
    podrozne w Lukasie, ale oplata miesieczna to 30 zl - za to za darmo sa
    wyplaty ze wszystkich bankomatow.
    Za darmo masz tez wyplaty za pomoca karty maestro Citibanku z ich
    bankomatow.
    Nie znam tu jednak przelicznikow.

    > 1b. Ja mam Vise Electron z PKO BP, a znajomy Mastercard'a z WBK (czy
    > lepiej wyrobic inna karte w Polsce?).

    j.w.

    > 1c. Jakie moga byc oplaty za korzystanie z tych kart ? Tzn. za np.
    > wynajmowanie hotelu

    nic, ale moze nie dzialac

    > lub wyplate z bankomatu ?

    wg. tabeli prowizji i oplat danego banku. Generalizujac, nie oplaca sie
    wybierac kasy z bankomatów za pomoca kart wypuklych. Ale zawsze patrz do
    tabeli opłat.

> [...]
    > czy moze dobrym rozwiazaniem bylo zalozenie sobie konta walutowego w
    > jakims Polskim banku, tak ze przed powrotem zrobilbym sobie przelew z

    I bys sporo zaplacil za przelew. Najtanszy jest przewoz gotowki ze soba.

    >Mialbym wtedy mozliwosc zamiany USD na PLN po kursie
    > lepszym niz bankowy (np. w kantorze) ?

    > 3. Jaka karte wyrobic w USA ? Czy ma to jakies znaczenie ?

    wypukla

    > 4a. Czy jest sens zalatwiania Visy Classic zamiast Visy Electron ?

    tak

    > 4b.Wiadomo, ze na to pierwsza trzeba miec wieksze zarobki. Czy w USA
    > Classic daje wieksze mozliwosci niz Electron, np. w razie
    > wynajmowania samochodu itp. ?

    na plaska (VE) ci nie wypozycza

    > Z gory dzieki za wszelka pomoc

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 8. Data: 2003-06-17 07:53:00
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik MichalL napisał:

    > Za darmo masz tez wyplaty za pomoca karty maestro Citibanku z ich
    > bankomatow.
    > Nie znam tu jednak przelicznikow.

    Mozna ja podlaczyc do konta dolarowego. Co wiecej mozna miec kilka kont
    (np. zlotowe i dolarowe) i przelaczac karte miedzy kontami via telefon w
    zaleznosci od potrzeb.

    Bartol