    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Potężne eksplozje w Kijowie
    Date: Tue, 18 Oct 2022 17:29:49 +0200
    <63442620$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <ti1ktc$b6u$1@gioia.aioe.org>
    <6344a5c9$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <ti3hvn$1bph$1@gioia.aioe.org>
    <634560ce$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <6345de88$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
    <6346528e$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <ti6o0p$1fph$1@gioia.aioe.org>
    <6347f1ed$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <tic8no$163c$1@gioia.aioe.org>
    <6349abac$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <tifjst$11ti$1@gioia.aioe.org>
    <634c0034$0$561$65785112@news.neostrada.pl>

    > Przejrzałem to kilka razy i nie podzielam Twojego stanowiska. Wokół
    > uczącego odciąć głowę "instruktora" było 20 uczniów. Gdyby pocisk chybił
    > lub przebił cel, to i tak by trafił co najwyżej któregoś ucznia.
    Lub w ratowanego...

    > Na
    > jednej grafice mamy również zakładnika, ale na drugiej już gość macha
    > mieczem na sucho przed uczniami. Nie wiem, jak to było.

    > Problemami przy takim strzale są:
    > 1) Pocisk leci około 6 sekund, więc musisz celować tam, gdzie cel
    > będzie za kilka sekund.
    Wówczas leciał chyba znacznie krócej niż 6 sekund.

    Dźwięk w 6 sekund przemierza ~2km powietrza.
    (miałem mniej niż 5 lat, gdy to wiedziałem -- było
    potrzebne podczas burz)

    Karabinowy pocisk ma początkową szybkość znacznie
    przekraczającą szybkość dźwięku w powietrzu...
    Uderzając w cel musi mieć sporą energię kinetyczną,,
    by ów cel spenetrować, a że masa pocisku jest mała,
    musi być duża szybkość, gdyż taka energia zależy
    tylko od kwadratu szybkości i masy.

    > 2) Jak pocisk uderzy w cel, to może przez niego wylecieć i tu już
    > dalszy lot jest mocno losowy.
    > 3) Jeśli wieje wiatr, to na tych 1.200 metrach może mocno kręcić.
    > Cel (głowa) ma tylko 25 cm średnicy.

    > Dlatego na takim dystansie raczej się mierzy w klatkę piersiową, bo ta
    > jest większa i ma mniej kości, więc mniejsze jest prawdopodobieństwo
    > zrykoszetowania pocisku przebijającego cel.
    Korpus bywa chroniony kuloodporną [jedwabną?] kamizelką.

    -=-

    Nie wiem, w co celował i w co trafił ów snajper.
    (w głowę czy w korpus)

    --