  • 1. Data: 2006-11-16 13:07:03
    Temat: Polecanie zapłaty ciekawostka
    Od: "W&B" <w...@p...portal.pl>

    Sytuacja wygląda tak: jest polecenie zapłaty za abonamenty dla TPSA przelewy
    lecą środki na koncie cały czas sa .W pewnym momencie dostaje pismo z tpsa
    że mam zadłużenie na 1600zł.Po sprawdzeniu rachunków okazało się ,że tpsa
    zaprzestała pobierania abonamentu za neostradę abonament telefoniczny i
    opłaty za rozmowy schodziły.Pytanie czy mogę z tej sytuacji mieć jakąś
    korzyść, musze zapłacić?

  • 2. Data: 2006-11-17 01:41:23
    Temat: Re: Polecanie zapłaty ciekawostka
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "W&B" <w...@p...portal.pl> wrote in message
> [...]
    > się ,że tpsa zaprzestała pobierania abonamentu za neostradę abonament
    > telefoniczny i opłaty za rozmowy schodziły.Pytanie czy mogę z tej sytuacji

    A jak ci się wydaje?

  • 3. Data: 2006-11-17 07:47:43
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 19:41:23 -0600, witek napisał(a):

    > A jak ci si? wydaje?

    Pytanie wbrew pozorom nie jest takie głupie, bo wysokość kwoty wskazuje,
    że część może być przedawniona. Tylko W&B oczywiście nic nie napisał o
    terminach.

  • 4. Data: 2006-11-17 09:39:59
    Od: "W&B" <w...@p...portal.pl>

    Użytkownik "W&B" <w...@p...portal.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się ,że tpsa zaprzestała pobierania abonamentu za neostradę abonament
    > telefoniczny i opłaty za rozmowy schodziły.Pytanie czy mogę z tej sytuacji
    A oto dalszy ciąg sprawy :
    W BOK-u złożyłem rezygnację z polecenia zapłaty oraz złożyłem podanie o
    rozłożenie tego zadłużenia na raty.po tyg.otrzymałem odpowiedź że rozkładają
    mi na 10 rat.ale w tym samym dniu z konta została pobrana kwota 1600zł i to
    uruchomiany został kredyt ror bo nie było tyle wolnej gotówki..Zgłaszam im
    to nie wierzą i chcą ksero rachunku oczywiście dostarczyłem że taki przelew
    poszedł no to kazali mi iść do banku i wycofać ten przelew oczywiście bank
    nie chciał nie mógł zwrócić tego przelewu. .....cdn.

  • 5. Data: 2006-11-17 09:51:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-11-17 10:39, W&B stwierdził, że:
    > wycofać ten przelew oczywiście bank nie chciał nie mógł zwrócić tego
    > przelewu. .....cdn.

    Polecenie Zapłaty? Mógł, nawet musiał, zwrócić, jeśli taką złożyłeś
    dyspozycję. Jeśli Ci odmówili, poproś - na piśmie - o powód.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2006-11-17 10:03:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "W&B" <w...@p...portal.pl> writes:

> [...]
    > oczywiście dostarczyłem że taki przelew poszedł no to kazali mi iść do
    > banku i wycofać ten przelew oczywiście bank nie chciał nie mógł

    Jezeli to bylo naprawde POLECENIE ZAPLATY (a nie "zlecenie stale o
    zmiennej kwocie wg faktur"), to na twoje żądanie bank wycofuje
    operacje NATYCHMIAST i BEZWARUNKOWO.

    Ale pewnie to nie bylo wcale PZ.

    MJ

  • 7. Data: 2006-11-17 10:53:28
    Od: "W&B" <w...@p...portal.pl>

    > Jezeli to bylo naprawde POLECENIE ZAPLATY (a nie "zlecenie stale o
    > zmiennej kwocie wg faktur"), to na twoje żądanie bank wycofuje
> [...]

    Właśnie tak mi mówili w BOK-u i niebieska linia, ale w banku PKO BP
    powiedzieli ,że takiej możliwości nie ma i to nie tylko w okienku ale byłem
    u p. kierownik jakiegoś działu i też powiedziała,że nie może cofnąć
    przelewu.

  • 8. Data: 2006-11-17 11:18:09
    Od: "W&B" <w...@p...portal.pl>

  • 9. Data: 2006-11-17 14:53:58
    Od: Stefan <p...@W...com>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 11:53:28 +0100, W&B napisał(a):

> [...]
    > powiedzieli ,że takiej możliwości nie ma i to nie tylko w okienku ale byłem
    > u p. kierownik jakiegoś działu i też powiedziała,że nie może cofnąć

    Jeśli to było rzeczywiście polecenie zapłaty to zgodnie z Prawem Bankowym
    możesz je odwołać (nawet po dokonaniu przelewu) do 30 dni.

  • 10. Data: 2006-11-17 20:19:58
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    W&B napisał(a):

> [...]
    > powiedzieli ,że takiej możliwości nie ma i to nie tylko w okienku ale
    > byłem u p. kierownik jakiegoś działu i też powiedziała,że nie może

    Zwykłego przelewu zleconego przez ciebie faktycznie nie można cofnąć.
    Ale polecenie zapłaty, które wykonało się automatycznie (tzn było
    zlecone przez tpsa), można cofnąć. Może coś źle wytłumaczyłeś pani w
    banku i ona myślała że chodzi ci o normalny przelew a nie o PZ.

    Ktoś napisał o możliwości przedawnienia się roszczeń. Opisz dokładniej z
    jakiego okresu są najdawniejsze zaległości.

    Ciekawe czy tpsa naliczyła jakieś karne odsetki za niepłacenie.

    Pozdrawiam
    Karol