  • 11. Data: 2003-04-22 13:06:50
    Temat: Re: Polcard vs. eCard
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Tue, 22 Apr 2003 15:06:33 +0200, Bartol Partol pisze:

    > Nie, chca tylko 1000 zl za instalacje.

    Ha, ha. Że tak skomentuję.

    --

    --w

  • 12. Data: 2003-04-22 13:33:51
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości

    > Tak mi sie wydaje. Chyba nie widzialem sklepu, w ktorym stoja terminale
    > kilku CA, wiec pewnie w inecie jest podobnie.

    Ponieważ

    > Nachalnie promuja swoja karte, ale na dzien dobry sa faktycznie tansi.
    > 3,6% vs 3,9(5)%

    A czy na "dzień dobry" nie chcą "opłaty instalacyjnej"? Bo niedawno
    chcieli...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-04-22 13:42:39
    Od: m...@a...pl

    > Idź do Tesco.

    Albo do Office Depot.

    m23m

  • 14. Data: 2003-04-22 14:04:45
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    > Ha, ha. Że tak skomentuję.

    Dobrze komentujesz ;-)

    Podsumowujac. Warunki na "dzien dobry"

    instalacja haracz prowizja chargeback
    Polcard 0 0 3,9% 25 za sztuke
    eCard 1000 190* 3,95% 5-10 za sztuke
    Citiconnect 1000 0 3,6% ?

    * co ciekawe wlasnie wyczytalem w starym artykule w Internet Standard:
    "Dodatkowo klient musi zapłacić miesięczny abonament w wysokości 190 zł;
    zawierający opłatę za przetworzenie 10 reklamacji w danym miesiącu,
    płatny z góry"

    No tak, ale mnie bardziej interesuja doswiadczenia ludzi, ktorzy z
    internetowymi CA wspolpracuja. Ceny tez, ale mniej.

    Bartol

  • 15. Data: 2003-04-22 21:44:45
    Od: "Bercik" <b...@w...pl>

> [...]

    > No tak, ale mnie bardziej interesuja doswiadczenia ludzi, ktorzy z
    > internetowymi CA wspolpracuja. Ceny tez, ale mniej.

    Polcard jest super, nie widzę sensu płacić 190 na miesiąc do ecardu.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-04-22 21:56:24
    Od: "tcs" <t...@w...pl>

    Polecam polcard ze względu chociażby na Dinersy.
    Odnośnie opłat i prowizji to negocjuj nawet u dyrektora oddziału
    osobiście -naprawdę warto- w większości przypadków schodzą. Polcard ma
    możliwość podpisywania umów w imieniu Amexu ale niekoniecznie im na tym
    zależy - jakby co jestem do dyspozycji
    pozdrawiam wszystkich grupowiczów

  • 17. Data: 2003-04-23 22:49:24
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Mam zamiar otworzyc w swoim serwisie sklep internetowy i przyjmowac
    > platnosci kartami (tylko). Mam do wyboru eCard i Polcard. Ma ktos z nimi
    > jakies doswiadczenia i moze sie podzielic swoja opinia?

    Roznice masz np. w rozliczaniu kwot za transakcje:
    - ecard przelewa ja w ciagu 2-3 dni roboczych na twoje konto
    - polcard afaik robi to 2 razy w miesiacu (a wiec mniejsza plynnosc)
    - nie wiem, co robi citiconnect, trzebaby przeczytac umowe.

    > eCard robi na mnie wrazenie bardziej elastycznego (na razie to tylko
    > wrazenie), ale chce kase za instalacje + miesieczny haracz. Polcard, to
    > Polcard ;-) i biora tylko prowizje (swoja droga na "dzien dobry" nizsza
    > o 0,05% niz eCard).

    A ile obecnie polcard bierze za instalacje?

    Popros te firmy o przeslanie specyfikacji, negocjuj z kazda z nich,
    przeciez nie musisz od razu podpisywac umow, a na ich stronach raczej
    ciezko znalezc wiecej szczegolow, pozwalajacych na wybor oferty.

    A teraz pare moich uwag (uzywamy ecardu, bo najlatwiej sie z nimi bylo
    dogadac. Ich strona przeznaczona dla przedszkoli i klas 1-3 jest na
    http://www.ecard.pl/ ;)

    Szata, jezyki:

    Pomysl, czy np. nie potrzebujesz kilku jezykow do transakcji (sprzedaz
    miedzynarodowa). Jak wyglada transakcja w innym jezyku.

    W ecardzie teoretycznie da sie zrobic wlasna strone (w szacie sklepu)
    autoryzacji, pisze teoretycznie, bo my np. od 8 miesiecy nie mozemy tego
    sie doprosic). W ecardzie mozna wybrac polski, angielski i chyba niemiecki.

    W citiconnect bylo tak smiesznie, ze ekran jest po polsku, wegiersku,
    czesku i jakiemus tam jeszcze. Za to nie bylo po angielsku ;)

    Inne:
    "Nowinka" ostatniego roku jest sposob traktowania transakcji kradzionymi
    numerami - chociaz proces autoryzacji przebiega poza sklepem (transakcja
    jest przekierowywana na serwer CA i sklep nie ma z tym nic wspolnego),
    kosztami zwrotu takiej transakcji obciazany jest sklep. Te koszty pokrywana
    sa z kolejnych transakcji. Trudno takie okradanie z pozycji sily nazwac
    uczciwym procederem... tak robi(l) ecard, nie wiem, jak pozostali.

    Do Europy i w swiat:
    Zadne polskie CA nie potrafi nominowac kwot w euro czy w dolarach. Poniewaz
    kurs visa euro/$ jest tajny, nie mozna u nas sprzedawac nic w tych
    walutach, co by bylo pobrane z karty klienta z dokladnoscia do centa. To
    taki lokalny fjuczer naszych CA.

    --
    <xml:sig name="Adam" />

  • 18. Data: 2003-04-24 05:42:07
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Wed, 23 Apr 2003 22:49:24 +0000 (UTC), Adam mb pisze:

    > Roznice masz np. w rozliczaniu kwot za transakcje:
    > - ecard przelewa ja w ciagu 2-3 dni roboczych na twoje konto
    > - polcard afaik robi to 2 razy w miesiacu (a wiec mniejsza plynnosc)

    Bardzo afaik i bez żadnych podstaw ;-)

    > A ile obecnie polcard bierze za instalacje?

    Tabelkę czytał? 0.

    > Popros te firmy o przeslanie specyfikacji, negocjuj z kazda z nich,
    > przeciez nie musisz od razu podpisywac umow, a na ich stronach raczej
    > ciezko znalezc wiecej szczegolow, pozwalajacych na wybor oferty.

    Zapomniales powiedzieć ze ecard żeby to wysłać oczekuje podpisania NDA ;-)

    > W citiconnect bylo tak smiesznie, ze ekran jest po polsku, wegiersku,
    > czesku i jakiemus tam jeszcze. Za to nie bylo po angielsku ;)

    Może było jeszcze w języku narodowym dla Indii ;-) ?

> [...]
    > sa z kolejnych transakcji. Trudno takie okradanie z pozycji sily nazwac
    > uczciwym procederem... tak robi(l) ecard, nie wiem, jak pozostali.

    Po 3d możesz odsunąc to w niepamięć historii.

> [...]
    > kurs visa euro/$ jest tajny, nie mozna u nas sprzedawac nic w tych
    > walutach, co by bylo pobrane z karty klienta z dokladnoscia do centa. To

    Czy ktoś z tzw. merchantów zrozumie kiedyś że winne tutaj nie jest ecard,
    polcard, citiconnect czy inny tylko polskie prawo finansowe zabraniające
    rozliczeń w walucie? Nie, na pewno nie zrozumie. I wciąż będzie mówił że
    żaden z akłajerów nie umie wystawić ceny w dolarach. Ech.

    --

    --w

  • 19. Data: 2003-04-24 08:59:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > rozliczeń w walucie? Nie, na pewno nie zrozumie. I wciąż będzie mówił że
    > żaden z akłajerów nie umie wystawić ceny w dolarach. Ech.

    No ale transakcje eksportowe przeważnie są rozliczane właśnie
    w obcych walutach :-)
    Poza tym prawo chyba nie zabrania podawania ceny jako równowartości
    określonej kwoty w walucie obcej, więc przy dobrych chęciach może
    dałoby się to jakoś obejść ten zakaz?

    Pix

  • 20. Data: 2003-04-24 10:31:51
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Bercik napisał:

    > Polcard jest super, nie widzę sensu płacić 190 na miesiąc do ecardu.

    Rozumiem, ze z Polcardem wszystko dziala bez zarzutu. A jak jest z
    negocjowaniem prowizji?

    Bartol