  • 11. Data: 2002-02-05 08:54:28
    Temat: Re: Podatek od lokat bankowych
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@l...localdomain.
    ..
    <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it> wrote:
> [...]

    I nie zauwazysz, dopoki nie kupisz anteny satelitarnej ;-) Zauwazysz na
    koniec marca, bo podatek zacznie byc naliczany od 1 marca.

> [...]
    > od rachunków bankowych będą wchodzić do pitu czy nie, bo z grudnia
    pamietam,
    > że się mówiło, że nie będą, a teraz z US usłyszałem, że trzeba je będzie
    > uwzględnić w dochodach. To te 20% to co to ma być? Zaliczka na poczet
    podatku?
    > Inna interesująca mnie sprawa to taka, czy jest jakaś kwota minimalna
    odsetek
    > nie podlegająca opodatkowaniu, tj przykładowo mam 1 rachunek, na nim
    prawie
    > nic i w całym roku narobi mi się 5gr odsetek :) To mam te 5 gr.
    uwzględniać
    > w picie? :)

    Banki pobieraja to ryczaltem. Nic nie bedziesz wpisywac do swojego PITu :)

    Malin

  • 12. Data: 2002-02-05 10:36:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski"

    > I nie zauwazysz, dopoki nie kupisz anteny satelitarnej ;-) Zauwazysz na
    > koniec marca, bo podatek zacznie byc naliczany od 1 marca.

    odsetki za okres z ostatnim dniem lutego wlacznie w wielu systemach
    pojawiaja sie z datą 1. marca ale nie są jeszcze za marzec i 1 marca
    podatku jeszcze nei zauwazysz.
    Ja zalozylem kontrolnie pare lokat w roznych bankach 3 XII by zobaczyc
    podatek za 2 dni marca jak mi odsetki rozlicza z data 3. marca

    > Banki pobieraja to ryczaltem. Nic nie bedziesz wpisywac do swojego PITu
    :)

    to prawda
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-02-05 14:03:38
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3ocjd$88r$...@n...tpi.pl...

    > Ja zalozylem kontrolnie pare lokat w roznych bankach 3 XII by zobaczyc
    > podatek za 2 dni marca jak mi odsetki rozlicza z data 3. marca

    Jesli zlikwidujesz lokate 28 lutego, to nie nalicza ci zadnego podatku.

    Malin

  • 14. Data: 2002-02-05 14:25:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski"

    > Jesli zlikwidujesz lokate 28 lutego, to nie nalicza ci zadnego podatku.

    ale nie po to je zakladalem - zeszta odseteki za dwa dni dadza maly
    podatek,
    moze ze 20 groszy i to wlasnie chce zobaczyc.
    Mam takie lokaty w e-Integrum, BPH i Fortisie
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-02-05 15:42:36
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    Czlowiek omylny jest....

    Grzesieq
    _______________________________________

    "Stworzenie swiata trwalo szesc dni. Dlaczego
    wiec udzielenie kredytu trwa cztery tygodnie?"
    Pracownik banku Leumi Trust Company of NY

  • 16. Data: 2002-02-05 15:44:13
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

> [...]
    prawie
    > nic i w całym roku narobi mi się 5gr odsetek :) To mam te 5 gr.
    Paranoja. Koszty naliczenia podatku beda wieksze niz on sam wynosi...

    Grzesieq
    _______________________________________

  • 17. Data: 2002-02-05 15:46:50
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    > Banki pobieraja to ryczaltem. Nic nie bedziesz wpisywac do swojego PITu :)

    To znaczy co??? Z chwila dopisania odsetek do rachunku dopisza nie np. 100
    PLN a tylko 80??? To moze od razu obnizyc oprocentowanie lokat i ROR-ow!!!

    Grzesieq
    _______________________________________

  • 18. Data: 2002-02-05 15:50:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzesieq"
    > uwzględniać
    > Paranoja. Koszty naliczenia podatku beda wieksze niz on sam wynosi...

    Jaki tam koszt naliczenia - przetwarzanie twojego kapitalu jest drozsze
    ;-))

    podatek od odsetek < 0,50 PLN wynosi 0 zł
    To dlatego, ze odsetki zaokraglane sa do pełnych złotych
    i dopiero od tak otrzymanej podstawy opodatkowania liczy sie podatek
    - standardowo 20%. Przy innym % potrzebne jest jeszcze zaokrąglenie
    podatku do pelnych 10 gr.
    *** blad ***

  • 19. Data: 2002-02-05 16:06:21
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzesieq"

    > To znaczy co??? Z chwila dopisania odsetek do rachunku dopisza nie np.
    100
    > PLN a tylko 80??? To moze od razu obnizyc oprocentowanie lokat i
    ROR-ow!!!

    dopisza do rachunku 100 zl odsetek zabierajac je z konta kosztow banku
    zabiora natychmiast 20 zl podatku wrzucajac do wora Urzedu Skarbowego
    *** blad ***