  • 1. Data: 2002-02-02 18:24:38
    Temat: Podatek od lokat bankowych
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    Jak to jest w koncu z tym podatkiem wymyslonym przez Belke? Czy banki
    odliczaja te 20% od naliczonych odsetek bo ja w Inteligo nia zauwazylem
    zadnej roznicy - a moze jednak osleplem :-)))

    Grzesieq

  • 2. Data: 2002-02-02 18:30:13
    Temat: Re: Podatek od lokat bankowych
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Jak to jest w koncu z tym podatkiem wymyslonym przez Belke? Czy banki
    > odliczaja te 20% od naliczonych odsetek bo ja w Inteligo nia zauwazylem
    > zadnej roznicy - a moze jednak osleplem :-)))

    od marca maja pobierac

  • 3. Data: 2002-02-02 19:27:56
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Grzesieq" napisał w wiadomości ...
    (...)
    - a moze jednak osleplem :-)))

    Nie osleples :-))).
    ogluchles! :-))

    JO

  • 4. Data: 2002-02-02 19:53:42
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    > od marca maja pobierac

    A jeżeli ktoś zakłada lokatę 1 lutego i trwa do końca maja, to jak będzie
    obliczony podatek? Jeśli dobrze rozumiem, to za odsetki naliczone w lutym,
    jeszcze nie zostanie zapłacony, czy tak?

  • 5. Data: 2002-02-02 20:30:27
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie osleples :-))).
    > ogluchles! :-))

    A tn kwala znacie - jak nie ogluchlas to nie oslepniesz??? ;)))))))
    przepraszam nie moglem sie powstrzymac... :)

  • 6. Data: 2002-02-02 20:35:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "calcium300mg"
    <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli ktoś zakłada lokatę 1 lutego i trwa do
    końca maja, to jak będzie
    > obliczony podatek? Jeśli dobrze rozumiem, to za
    odsetki naliczone w lutym,
    > jeszcze nie zostanie zapłacony, czy tak?

    Tak

    Sark

  • 7. Data: 2002-02-02 21:01:05
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" napisał w wiadomości ...

    > Tak

    Czy napewno??

    JO

  • 8. Data: 2002-02-02 21:12:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Czy napewno??

    Nie potrafię inaczej zinterpretować zapisu w
    znowelizowanej ustawie. Wcześniejsze rozmowy na
    ten temat na pbb też tego dowodzą. Poszukaj w
    trochę wcześniejszych wątkach.

    Sark

  • 9. Data: 2002-02-05 04:23:23
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    On Sat, 2 Feb 2002 19:24:38 +0100, Grzesieq <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>
    wrote:
    >Jak to jest w koncu z tym podatkiem wymyslonym przez Belke? Czy banki
    >odliczaja te 20% od naliczonych odsetek bo ja w Inteligo nia zauwazylem
    >zadnej roznicy - a moze jednak osleplem :-)))

    A może mi też ktoś przy okazji wyklarować podstawową sprawę, czy odsetki
    od rachunków bankowych będą wchodzić do pitu czy nie, bo z grudnia pamietam,
    że się mówiło, że nie będą, a teraz z US usłyszałem, że trzeba je będzie
    uwzględnić w dochodach. To te 20% to co to ma być? Zaliczka na poczet podatku?
    Inna interesująca mnie sprawa to taka, czy jest jakaś kwota minimalna odsetek
    nie podlegająca opodatkowaniu, tj przykładowo mam 1 rachunek, na nim prawie
    nic i w całym roku narobi mi się 5gr odsetek :) To mam te 5 gr. uwzględniać
    w picie? :)

    --
    Marcin Dębowski

  • 10. Data: 2002-02-05 08:20:19
    Od: "Marek Bendkowski" <h...@p...fm>

    wg tego co pamiętam z zapowiedzi to banki są tak jakby płatnikami tego
    podatku i one rozliczają się z US a depozytariuszy w ogóle to nie dotyczy,
    także PIT się nie zmienia.
    BTW: w jaki sposób skontrolowałbyś ile banki przekazały państwu? musiałbyś
    chyba otrzymać od wszystkich banków które Cię obsługują informację zbiorczą
    o odsetkach i podatku aby uwzględnić to w picie... ale mogę się mylić