  • 1. Data: 2004-03-02 15:39:09
    Temat: Podatek o odsetek w mBanku
    Od: "Fazauskas" <m...@p...onet.pl>

    Wszedłem ja ostatnio na "swoje konto" w mBanku i widzę ja nastepujące
    transakcje:
    KAPITALIZACJA ODSETEK 0,51
    PODATEK OD ODSETEK KAPITALOWYCH -0,20

    i pytanie, czy aby podatek od odsetek nie powinien wynosić -0,19 ?
    Wydaje mi się że stopa nam się obniżyła ?

  • 2. Data: 2004-03-02 15:52:01
    Temat: Re: Podatek o odsetek w mBanku
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Fazauskas"
    > KAPITALIZACJA ODSETEK 0,51
    > PODATEK OD ODSETEK KAPITALOWYCH -0,20
    >
    > i pytanie, czy aby podatek od odsetek nie powinien wynosić -0,19 ?
    > Wydaje mi się że stopa nam się obniżyła ?

    podstawę opodatkowania zaokrągla sie do płnych PLN - u ciebie 1,00
    a wyliczony podatek do pełnych dziesiątek groszy - czyli 0,20 PLN
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-03-02 21:05:32
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    > podstawę opodatkowania zaokrągla sie do płnych PLN - u ciebie 1,00
    > a wyliczony podatek do pełnych dziesiątek groszy - czyli 0,20 PLN

    Ano, to to ja wiem. Ale coś mi się wydaje że podatek powinien wynosić 19 % a
    nie 20 %

  • 4. Data: 2004-03-02 21:51:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ano, to to ja wiem. Ale coś mi się wydaje że podatek powinien wynosić 19 % a
    > nie 20 %

    Dokładnie na odwrót:
    to co Ci się wydaje - to wiesz
    a to co wiesz - to Ci się tylko wydaje :)))

  • 5. Data: 2004-03-02 21:52:32
    Od: Juulius <k...@N...o2.pl>

    Użytkownik Fuzzyo napisał:

    > Ano, to to ja wiem. Ale coś mi się wydaje że podatek powinien wynosić 19 % a
    > nie 20 %

    19% od 1 PLN = 0,19 PLN , po zaokragleniu 0,20 PLN, czyli de facto
    wydaje sie, ze tak jakby podatek wynosil 20%

    i tak dalej az do odsetek = 5 PLN, bo 19% od 5 PLN = 0,95 PLN co daje po
    zaokragleniu 1PLN

    ale juz gdy podstawa opodatkowania wynosi 6 PLN to zauwazysz roznice,
    bo: 19% od 6PLN= 1,14, co po zaokragleniu daje 1,10, a gdyby podatek
    wynosil 20% to bylby rowny 1,20