  • 1. Data: 2003-03-02 11:32:49
    Temat: Podatek belki a polisa na zycie
    Od: "Sebol" <U...@s...pl>

    Pewnie temat podatku belki byl poruszany ale nie wiem czy w tym zagadnieniu.
    Mam polise na zycie z funduszem inwestycyjnym od praktycznie 5 lat. Rozumiem
    ze pieniadze z polisy nie beda obciazone podatkiem ale czy pieniadze z
    czesci polisy badace funduszem sa obarczone?. Czy podatek belki bedzie mnie
    dotyczyl jezeli polisa jest zalozona przed ustawa? I czy da sie to jakos
    obejsc - nie wiem zamienic na akcje czy cos? :D

    --
    U...@s...pl
    "Jezeli czegos nie ma w internecie to znaczy ze tego nie ma"

  • 2. Data: 2003-03-03 07:30:26
    Temat: Re: Podatek belki a polisa na zycie
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Sebol" <U...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczyl jezeli polisa jest zalozona przed ustawa? I czy da sie to jakos
    > obejsc - nie wiem zamienic na akcje czy cos? :D

    podatek belki jak najbardziej Ciebie obejmie, wszystkie jednostki zakupione
    po dniu
    30.11.2001 zostana obelkowane, te wczesniej nie
    Jesli konstrukcja Twojego funduszu emerytalnego zawiera pobieranie prowizji
    za
    zarzadzanie w postaci umarzania czesci jednostek to wpierw sa umazane te
    nabyte
    wczesniej (zasad fifo) wiec praktycznie po paru latach nie bedziesz mial juz
    tych dawnych
    nieopodatkowanych jednostek a pozostana tylko opodatkowane jednostki
    zrodlo: osoba do kontaktu z klientami w jednym z wiekszych funduszy
    emerytalnych w kraju

    PiotR

  • 3. Data: 2003-03-03 16:25:52
    Od: "Sebol" <U...@s...pl>

    Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieopodatkowanych jednostek a pozostana tylko opodatkowane jednostki
    > zrodlo: osoba do kontaktu z klientami w jednym z wiekszych funduszy

    Hm.. to nie fundusz emerytalny tylko inwestycyjny ale pewnie na to samo
    wychodzi. Chyba wprowadzili w blad w CU. Hm... akcje chyba nie sa obelkowane
    tak wiec czy jakbym wykupil jednostki uczest. jakiegosz funduszu ktory ma
    100% akcji to bym nie mial z tym problemu? :>

  • 4. Data: 2003-03-04 07:22:29
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > tak wiec czy jakbym wykupil jednostki uczest. jakiegosz funduszu ktory ma
    > 100% akcji to bym nie mial z tym problemu? :>

    oczywiscie mialem na mysli fundusz inwestycyjny

    akcje nie sa obelkowane ale do konca tego roku
    w przypadku osoby 30 -letniej za 30-35 lat takze
    te jednostki sie wyekspiruja

    (napisalem ze jeden z wiekszych a nie koniecznie najwiekszy fundusz)

  • 5. Data: 2003-03-04 08:00:58
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 3 Mar 2003 17:25:52 +0100, "Sebol" <U...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    >tak wiec czy jakbym wykupil jednostki uczest. jakiegosz funduszu ktory ma
    >100% akcji to bym nie mial z tym problemu? :>

    Fundusze inwestycyjne, nawet w 100% akcji sa obelkowane :(.
    Niestety jesli nasza inwestycja przyniesie ujemna stope zwrotu
    odliczyc tego nie mozna :((.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730