  • 21. Data: 2002-04-18 18:54:03
    Temat: Re: PlusGSM GPRS + mBank WAP ? Jak ustawic żeby działało?
    Od: "jaszk" <j...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafal Smyka" <r...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    news:a9ls7t$69o$1@news.tpi.pl...
    > "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> wrote in message
    > news:rm6k9a.3bc.ln@greebo.hell.pl...
    > > Rafal Smyka <r...@i...com.pl> wrote:
    > > > punkt dostępu GPRS: wap.plusgsm.com.pl
    > >
    > > i wszystko jasne: nie ma takiego APN-a. należy wpisać www.plusgsm.pl
    >
    > I wszystko jasne :-)
    > Działa jak marzenie.
    > Dzięki serdeczne.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Rafał

    W moim Ericssonie T65 i ustawieniach dostępu do mBanku jak powyżej otrzymuje
    niezmiennie komunikat "Błąd komunikacji nieudane bezpieczne połączenie".
    Taki komunikat otrzymuję przy każdej próbie skomunikowania się z wap mBanku
    w każdym kanale komunikacji GSM i GPRS.
    Swoją drogą dlaczego dostęp przez www.plusgsm.pl a nie wap.plusgsm.pl?

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 22. Data: 2002-04-19 06:38:59
    Od: Robert <r...@g...pl>

    jaszk napisał(a):

> [...]
    > Taki komunikat otrzymuję przy każdej próbie skomunikowania się z wap mBanku

    mam t65 w plusie i tez nie moge sie polaczyc
    moze mbank na swoich stronach wpisalby ustawienia dla nowszych
    telefonow?

    robert

  • 23. Data: 2002-04-19 07:05:40
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    jaszk <j...@p...gazeta.pl> wrote:
    > W moim Ericssonie T65 i ustawieniach dostępu do mBanku jak powyżej otrzymuje
    > niezmiennie komunikat "Błąd komunikacji nieudane bezpieczne połączenie".

    nie mam na to wpływu... w t39 pomógł upgrade softu, może w t65 też
    pomoże?

    > Swoją drogą dlaczego dostęp przez www.plusgsm.pl a nie wap.plusgsm.pl?

    Bo operatorzy sieci komórkowych tną dostęp przez WAP do innych
    wap-gatewayów niż własne.

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2002-04-19 07:41:54
    Od: "jaszk" <j...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> napisał w wiadomości
    > Bo operatorzy sieci komórkowych tną dostęp przez WAP do innych
    > wap-gatewayów niż własne.

    Dziękuję za odpowiedzi,
    w związku z problemami z T65 dostałem następującą wiadomość od info mBank:
    "Informuje Pana, ze z telefonow Ericsson sa problemy z
    palaczeniem sie przez WAP ze wzgledu na oprogramowanie i certyfikaty w tym
    telefonie, w celu polaczenia nalezy ze strony Ericssona sciagnac do swojego
    aparatu odpowiedni certyfikat, ktory umozliwi bezpieczne polaczenie ze
    strona WAPowa mBanku."
    Problem w tym, że T65 to nowy telefon i ma zainstalowane wszystkie dostępne
    certyfikaty, te same co na stronach www.sonyericsson.com. Z kolei od
    operatora PlusGSM otrzymałem taki mail:
    "Problem z połączeniem się z niektórymi serwisami WAP wykorzystując usługę
    GPRS (np.: połączenie ze stroną mBanku), dotyczy faktu, iż w przypadku próby
    dostania się do serwisu mBanku wymagane przez serwer jest uwierzytelnienie
    połączenia. W przypadku usługi GPRS w naszej sieci nie podaje się żadnej
    nazwy użytkownika ani hasła, stąd serwer mBanku, takiego połączenia nie
    przepuszcza."
    Wszystko ok tylko jaki z tego wniosek?
    Okazuje się, że z połączeniami jest problem tylko z mBankiem natomiast np.
    BZWBK przez GPRS i GSM działa bez zarzutu. Faktem też jest, że BZWBK
    korzysta z bramki PlusGSM.

    Pozdrawiam
    Krzysziek

  • 25. Data: 2002-04-19 08:53:17
    Od: Robert <r...@g...pl>

    jaszk napisał(a):

> [...]
    > połączenia. W przypadku usługi GPRS w naszej sieci nie podaje się żadnej
    > nazwy użytkownika ani hasła, stąd serwer mBanku, takiego połączenia nie

    wszystkim dziala, tylko mbank nie potrafi
    czy testowal ktos wap z gprs i multibank?

    > Okazuje się, że z połączeniami jest problem tylko z mBankiem natomiast np.
    > BZWBK przez GPRS i GSM działa bez zarzutu. Faktem też jest, że BZWBK
    > korzysta z bramki PlusGSM.

    mi dziala rowniez inteligo

    robert