  • 11. Data: 2009-09-16 15:40:09
    Temat: Re: Pisze do mnie bankier
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    namikk wrote:

    > Zapoznaj się dokładnie z ustawą,jeżeli zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania
    > danych osobowych,dalsze przetwarzanie danych osobowych jest
    > zabronione.Także wygra.

    o, za bardzo uogólniłeś.
    Do celów marketingowych należało dodać.
    Dawno ustawy nie czytałem, ale wydaje mi się, że zrobili poprawkę, że
    można "marketingować" swoje własne produkty, nawet bez zgody.

    Do innych celów jak najbardziej można przetwarzać jeśli wynika to z
    innych przepisów prawa.

    Np. kiedys przyszedl mi do szkoły rodzic i złożył pismo, że żąda
    usunięcia danych rodziców oraz dziecka.
    Żądanie oparł na tym, że dziecko do tej szkoły nie chodzi, a wkurzyło go
    pismo ze szkoły proszące o podanie do jakiej szkoły dziecko chodzi.
    Awanturował się strasznie, skąd mamy dane dziecka i jego.
    Dziecko co prawda do szkoły chodzi innej, ale zameldowane jest w rejonie
    tej właśnie szkoły a z innych ustaw wynika, ze szkoła w rejonie dziecka
    ma obowiązek prowadzić informację do jakich innych nierejonowych szkół
    chodzą dzieci zameldowane w rejonie szkoły i z mocy tej ustawy szkoła ma
    prawo posiadac dane takiego dziecka i jego opiekunów prawnych i żądanie
    ich usnięcia nie ma szans.
    A dane skąd? Ano z biura meldunkowego, który takie dane przesyła
    corocznie do szkół.

  • 12. Data: 2009-09-16 16:54:44
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > o, za bardzo uogólniłeś.
    > Do celów marketingowych należało dodać.

    Tak zgadza się, masz rację :-)

    > Dawno ustawy nie czytałem, ale wydaje mi się, że zrobili poprawkę, że
    > można "marketingować" swoje własne produkty, nawet bez zgody.

    Mogą "marketingować", ale jeśli zgłasza się sprzeciw, a dana instytucja go
    nie respektuje narusza tym samym prawo.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-09-16 17:19:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mithos wrote:

    > Nakazuje mu przetwarzać do CELÓW MARKETINGOWYCH ?

    Ano nie doczytałem tego "marketingowych" :).

    p. m.

  • 14. Data: 2009-09-16 22:15:20
    Od: Krzysztof Krawczyk <k...@g...pl>

    Zacząłem mieć ogromne poczucie winy, że systematycznie odmawiam
    skorzystania z wyjątkowych ofert Citibanku, które to specjalnie dla
    mnie właśnie zostały przygotowane. Żeby oszczędzić w trudnych czasach
    bankowi kosztów i czas telemarketerom, mniej więcej miesiąc temu
    wycofałem zgodę na przekazywanie informacji marketingowych.
    Po dwóch tygodniach dostałem telefon z Citi z informacją, że co prawda
    wycofałem zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, ale czy
    czasem nie zgodziłbym się na jednorazowie wysłuchanie oferty.

    Ktoś tu na grupie pisał, że po odwołaniu zgody też miał telefon z Citi
    niby to z potwierdzeniem wykonania dyspozycji, ale z propozycją jej
    anulowania :)
    Próbują obejść jak tylko można, a świadczy to, że jest to jednak
    działalność niedozwolona, bo gdyby ustawowo mogli mimo braku zgody na
    marketingowanie, nadal oferować różne produkty, to by takich ceregieli
    nie urządzali i bezpardonowo dalej dręczyli telefonami.