  • 1. Data: 2005-04-13 14:55:46
    Temat: Pina potrzeba zapłacenia 30 USD dla Firmy w CHINACH.
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Potrzebuje zaplacic 30 USD (Ja osoba prywatna) firmie w Chinach.
    Platnosc za fakture.

    Ja jako osoba prywatna nie moge skorzystac z Wester Union (zreszta dos
    drogo) poniewaz
    odbiorac nie jest osoba prywatna.
    Znalazlem w sieci strone firmy
    http://www.smartransfer.com.pl/index.php?page=aboutu
    Niestety nikt tam sie nie odzywa i nie zglasza.

    Czy ktos ma jakies propozycje rozwiazania ?
    Proszę bardzo o jakas podpowiedz.
    Czy jakis BANK swiadczy takie uslugi ze przychodze do okienka dokonuje
    zaplaty i dostaje potwierdzenie zapalaty ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-04-13 16:57:46
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    W Chinach dziala PayPal.
    Powiedz im ze w ten sposob zaplacisz im w ciagu paru sekund.

    Patek

  • 3. Data: 2005-04-13 17:43:10
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    >W Chinach dziala PayPal.
    > Powiedz im ze w ten sposob zaplacisz im w ciagu paru sekund.
    >
    > Patek

    Ja potrzebuje udokumentować zapłatę w Polsce na w urzedzie celnym.
    Towar juz czeka na odbiór.
    Miałem zaplacić za towar po odbiorze ale w urzedzie celnym wymagaja
    potwierdzenia wpłaty .
    W przeciwnym razie chcą dodac do przesyłki koszty transportu lotniczego
    według standardowych stawek DHL. W mojm przypadku to wyliczyli ze koszt
    wysyłki miałby wynosić 1500 zł (tysiac piecset).
    Chca mi nalicyc VAt i 10 % cla . Chyba ze przedstawię do jutr dowod wpłaty
    na 30 USD.

  • 4. Data: 2005-04-13 18:28:11
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jan Kowalski napisał:

> [...]
    > wysyłki miałby wynosić 1500 zł (tysiac piecset).
    > Chca mi nalicyc VAt i 10 % cla . Chyba ze przedstawię do jutr dowod wpłaty

    A w takim PKO BP to nie mozesz puscic przelewu zagranicznego bez
    posiadania tam konta? Cos tutaj bylo o pzelewach zagranicznych w PKO. A
    jesli w Chinach PayPal dziala, to jakies banki tez musza byc. ;-)

    Bartol

  • 5. Data: 2005-04-14 11:13:48
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Witam szanownych grupowiczow.
    > Potrzebuje zaplacic 30 USD (Ja osoba prywatna) firmie w Chinach.
    > Platnosc za fakture.

    Moze to nie najprostsza droga, ale sprawdzona:
    Zakladasz konto walutowe w USD w Multibanku (za darmo otwarcie i prowadzenie).
    Wplacasz gotowke.
    Wykonujesz przelew.
    Nie wiem tylko czy dostaniesz od razu potwierdzenie, ale mysle, ze jesli
    przelew zrobisz w oddziale, to cos na pewno dostaniesz.
    Ja robilem przelew przez internet i doszedl do Chin w ciagu 3 dni.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2005-04-14 15:49:21
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

> [...]
    > posiadania tam konta? Cos tutaj bylo o pzelewach zagranicznych w PKO. A
    > jesli w Chinach PayPal dziala, to jakies banki tez musza byc. ;-)

    Dokladnie tak zrobilem.
    Usluga polecenie wyplaty. wplata 30 USD wszelkie koszt przelewu pokrywa
    odbiorca. Lacznie z kosztami obsługi PKO w Polsce (byla taka opcja wiec
    skorzystalem)
    De facto z 30 USD moze nic nie zostac :)))

    THX. Podro

  • 7. Data: 2005-04-14 15:53:10
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

> [...]

    > skorzystalem)
    > De facto z 30 USD moze nic nie zostac :)))

    Celnikom to pewnie wystarczy, ale Chinczyk moze miec w tej sprawie inne
    zdanie. Ciekawe czy juz powinienes zaczac sie bac. ;-)

    Bartol

  • 8. Data: 2005-04-14 15:55:10
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 17:53:10 +0200, Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    napisał:

    > Celnikom to pewnie wystarczy, ale Chinczyk moze miec w tej sprawie inne
    > zdanie. Ciekawe czy juz powinienes zaczac sie bac. ;-)

    Tylko on? A jak wszyscy przyjdą?

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 9. Data: 2005-04-14 18:40:47
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    > Celnikom to pewnie wystarczy, ale Chinczyk moze miec w tej sprawie inne
    > zdanie. Ciekawe czy juz powinienes zaczac sie bac. ;-)

    Chinczyk juz kase dostal swoja dawno przed wysylka.
    Teraz poprostu byl moj wybor albo 30 USD w bloto - w zamian za dowód wpłaty
    albo okolo 700 VAt +cło do urzedu.

  • 10. Data: 2005-04-14 19:28:30
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

> [...]
    > przelew zrobisz w oddziale, to cos na pewno dostaniesz.
    > Ja robilem przelew przez internet i doszedl do Chin w ciagu 3 dni.

    Thx. Warto przemyslec sprawe na przyszlosc.