    From: "cAdserv" <c...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Peoszę o pomoc
    Date: Sun, 19 Jan 2003 12:07:57 +0100
    Sender: c...@o...pl@62.233.210.2

    Witam!
    Mam na imię Zbyszek i pierwszy raz prosze o pomoc chociaż grupe przegladam
    juz od jakiegoś czasu.
    Piszę z prośbą o pomoc prawną lub radę jak postąpić.
    Sprawa wygląda następująco:
    Miałem konto w PKO BP SA jednak z uwagi na odległość do banku postanowiłem
    go przenieść do innego banku. I tak się stało, otowrzyłem konto w innym
    banku, przelałem wszystkie oszczędności z PKO BPSA i zgłosiłem chęć
    zamknięcia (likwidacji) konta.
    Podpisałem wszystkie dokumenty związane z procedurą i cieszyłem sie pół
    roku, bowiem wtedy PKO BP SA poinformował mnie, że na moim nie istniejącym
    zlikwidowanym koncie jest debet w kwocie ok 5000 PLN.
    Wyjaśnienie banku - debet powstał na skutek realizacji czeków (15 szt.)
    bedących w moim posiadaniu i nie zwróconych bankowi podczas likwidacji
    konta.
    Na czekach został podrobiony podpis, czyli zostały sfałszowane.
    Obowiązku zwrotu pozostałych czeków nie ma, ale należy je bezpiecznie
    przechowywać (pkt 44. Ogólnych warunków otwierania i prowadzenia rachunków
    oszczędnościowych"). Powinienem również natychmiast powiadomić bank o
    kradzieży lub zgubieniu czeków.

    Bank jak się okazało po likwidacji konta nie unieważnia pozostałych czeków -
    z wyjaśnien ustnych pracownika: nie likwidujemy całkowicie konta i czeków bo
    być może klient bedzie chciał do nas wrócić!!!! - przecież nie dlatego
    likwiduję konto, żeby do nich wracać!
    W chwili obecnej PKO żąda w ciągu 7 dni spłaty całego debetu wraz z
    odsetkami i grozi skierowanie do prokuratury przeciwko MNIE. anie
    fałszerzowi.
    Ja nie posiadam żadnych dowodów fałszerstwa (czeków z podrobionym podpisem)
    i nie mogę zgłosić tego faktu ani policji ani prokuraturze, ale zapłacić
    muszę.
    Niestety, jest w tym wszystki niemiła sprawa dotycząca zniknięcia czeków -
    nie potrafię tego logicznie wyjaśnić ponieważ nie nosiłem ich przy sobie
    (nie zgubiłem) i nie było włamania do mieszkania - a więc nie zauważyłem
    kradzieży, wobec czego nie zgłosiłem do PKO zniknięcia czeków. Dowiedziałem
    się dopiero od nich.

    Jeżeli ktokolwiek może pomóc mi i doradzić co robić w obecnej sytuacji, będę
    wdzięczny.

    Zbyszek