  • 1. Data: 2010-03-23 13:42:15
    Temat: Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Witam,

    Umarł mój ojciec i po korowodach - sumie cztery wizyty w trzech oddziałach
    - udało mi się szczęśliwie pozałatwiać wszystko związane ze spadkiem w
    Pekao SA (ul. Pijarska 1, Kraków). Będę jeszcze musiał złożyć stosowny PIT
    w Urzędzie Skarbowym, przy czym jako załącznik trzeba przedstawić
    zaświadczenie z banku o stanie konta na dzień śmierci. Pekao SA życzy sobie
    za tę usługę 15 zł. W TOiP jest pozycja "Wydanie zaświadczenia o stanie
    rachunku, zaświadczenia potwierdzającego wykonanie polecenia przelewu i
    innych" wyceniona jak powyżej. Dama z księgowości tudzież infolinia
    utrzymują, że spadkobiercy za podobne zaświadczenie płacą.
    Wydanie takiego dokumentu, celem przedłożenia w US, jest na mój gust
    obowiązkiem banku. Czy bank ma prawo brać za to pieniądze? Może jakieś
    sugestie gdzie można zapytać kogoś "niezależnego".

    Wiem, że kwota nie jest powalająca, ale mam uczulenie na buraki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jeśli ktoś ma pieniądze, to skądś je ma."
    Lech Kaczyński (prezydent)

  • 2. Data: 2010-03-23 16:52:31
    Temat: Re: Pekao SA - płatne zaświadczenia dla US
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Wiem, że kwota nie jest powalająca, ale mam uczulenie na buraki.

    Dobra, ale tak teoretyzując, jeżeli w skład masy spadkowej będzie
    wchodzić nieruchomość i będziesz musiał dostarczyć odpis z KW to będzie
    on wydany bezpłatnie? Bo też grosze kosztuje.

    Darek

    Ps. jeżeli taka jest pozycja w TOiP to bank ma prawo jej zażądać.
    Ps.2 IMO powinni pobrać 30zł

  • 3. Data: 2010-03-23 17:04:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpłatnie? Bo też grosze kosztuje.
    >

    > Darek
    >
    > Ps. jeżeli taka jest pozycja w TOiP to bank ma prawo jej zażądać.

    Teoretycznie to TOiP dotyczy osob, ktore maja podpisana umowe. Dla innych to
    kwestia umowna. Pytanie jest takie czy prawo naklada obowiazek na bank
    wydania takiego zaswiadczenia, jesli bank musi je wydac to nie ma wyjscia
    nawet gdy nie dogada sie do ceny (klient ma silniejsza pozycje) jesli bank
    nie musi, a klient potrzebuje to klientowi bardziej zalezy (bank ma
    przewage) :).

    MK

  • 4. Data: 2010-03-23 17:19:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Darek <n...@p...maila.pl> writes:

    > Ps. jeżeli taka jest pozycja w TOiP to bank ma prawo jej zażądać.

    Spadkobierców nie łączy z bankiem żadna umowa... Właściwie nie wiem,
    co wtedy...

    MJ

  • 5. Data: 2010-03-23 19:47:27
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Spadkobierców nie łączy z bankiem żadna umowa... Właściwie nie wiem,
    > co wtedy...

    No dobrze. Idziesz do jakiegokolwiek banku i mówisz że chcesz wpłacić
    pieniądze na konto firmy X (znając numer konta). W tej sytuacji nie
    jesteś powiązany żadną umową z bankiem. A zazwyczaj w TOiP banków stoi
    że wpłaty na rachunek firmowy są płatne. I co wtedy?

    Pytający chce od banku aby wykonał określona czynność. Na taką
    okoliczność określony cennik przewiduje opłatę.

    Darek

  • 6. Data: 2010-03-24 08:25:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 17:52:31 +0100, Darek napisał(a):

    > IMO powinni pobrać 30zł

    Jesteś minimalistą. Dlaczego nie 300 zł.

    Nie zawsze widzimisię banków jest zgodne z prawem i o to się pieniaczę.
    Co ciekawe, w BPH o żadnych opłatach za zaświadczenie do US nie było mowy,
    chyba że potrącili je sobie cichcem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Przejdą lata i wieki przeminą, pójdą w zapomnienie złodzieje
    i aferzyści z pierwszych stron gazet, a ojca Tadeusza Rydzyka
    będą zapewne wspominały pokolenia jak Ojca Kordeckiego.
    Prawda zmartwychwstała, choć grobu pilnowali żołnierze."
    prof. Włodzimierz Bojarski