  • 1. Data: 2004-08-25 11:31:21
    Temat: PayPayl - a moze bank?
    Od: John <n...@o...pl>

    Tak sobie myślę bo tyle o tym PayPalu - może jakiś polski bank zrobiłby
    jakąś fajną super ofertę żebyśmy mogli zakładać konto bezpośrednio w
    jakimś ich "oddziale" (czyli np. innym banku z grupy kapitałowej) w
    kraju gdzie PayPal działa?
    W sumie jak widać, konto za granicą jest możliwe do otwarcia, kwestia
    procedur bankowych żeby było lekko i łatwo. No i żeby w jakąś kartę dali
    żeby PayPal zaakceptował..

    No i oczywiście bank wcale nie musi się afiszować tym że to po to
    żebyśmy mogli mieć PayPal.. :)
    Choć może, jakby PayPal się dogadał z ichnim bankiem.. przecież im
    zależy tylko na tym żeby było więcej klientów i więcej kasy..

    Co o tym myślicie - czy to jest w ogóle jakiś sensowna idea dla banku?
    Czy raczej mało poważna?
    No i pytanie - ilu klientów by było na taką "akcję"?

    John.

  • 2. Data: 2004-08-25 11:40:41
    Temat: Re: PayPayl - a moze bank?
    Od: "VX" <j...@m...pl>

    "John" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > jakąś fajną super ofertę żebyśmy mogli zakładać konto bezpośrednio w
    > jakimś ich "oddziale" (czyli np. innym banku z grupy kapitałowej) w

    Tu nie chodzi o bank. Aby miec konto na Pay pal nalezy posiadac adres w
    jednym z krajow, ktore obsluguje Pay pal. Malo tego nawet majac juz konto na
    Pay Pal sa chece gdy bedziesz sie logowal np. z Polski..... Nie masz adresu,
    nie masz rachunku, konta checkowego i karty kredytowej przypisanej na adres
    z upowanionego kraju, nie masz konta na Pay pal. Prosta pilka.

  • 3. Data: 2004-08-25 12:07:21
    Od: John <n...@o...pl>

    VX wrote:

> [...]
    > nie masz rachunku, konta checkowego i karty kredytowej przypisanej na adres
    > z upowanionego kraju, nie masz konta na Pay pal. Prosta pilka.

    Co do logowania się z Polski to już nie ma problemów, jak zresztą
    opisywali ludzie tutaj na grupie.

    A co do adresu to są dwa wyjścia:
    - żeby taki bank zechciał się dogadać z PayPalem (de facto byłoby to
    otwarcie się na Polskę)
    - to co podajemy PayPalowi to już nasza sprawa. A PayPal niezbyt mocno
    sprawdza taki adres..

    John

  • 4. Data: 2004-08-25 12:49:29
    Od: "VX" <j...@m...pl>

    "John" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > otwarcie się na Polskę)
    > - to co podajemy PayPalowi to już nasza sprawa. A PayPal niezbyt mocno

    To ty nic nie wiesz na temat weryfikacji w Pay Pal. Ja zakladalem tam konto
    co prawda rok temu ale wiem, ze nie bylo to takie easy. Karta kredytowa musi
    byc scisle z danego kraju (w moim przypadku byla z USA), adres billingowy
    musi sie zgadzac z karta. Do tego do konto checkowe gdzie przelano dla
    weryfikacji dwie male kwoty.
    Pay pal nie chce sie z nikim dogadywac. Wlascicielem Pay Pal'a jest eBay.
    Dlatego Pay Pal dziala tam gdzie ma min. lokalne oddzialy eBay. w Polsce
    eBay nie bedzie, gdyz Allegro jest juz zbyt monopolistyczne. Ty mozesz
    podawac Pay palowi co chcesz, ale twoje konto nie zostanie zalozone,
    zweryfikowane lub zostanie zablokowane...Ot i tyle. A Pay Pal nie planuje
    powiekszenia o Polske, gdyz jest to kraj wysokiego ryzyka....

  • 5. Data: 2004-08-25 13:48:38
    Od: John <n...@o...pl>

    VX wrote:

> [...]
    > byc scisle z danego kraju (w moim przypadku byla z USA), adres billingowy
    > musi sie zgadzac z karta. Do tego do konto checkowe gdzie przelano dla

    Oj trochę już wiem, chociażby z grupy.. :)
    A z tym adresem billingowym to czy nie jest tak że chcą faxu (ksero?) z
    billingiem karty czy coś w tym guście, i adres na tym dokumencie musi
    się zgadzać z adresem podanym do PayPal-a? Chyba tak właśnie jest.
    Więc OK, wysyłamy im fax, czy ksero... Hmm.. A takiego billingu to się
    nie da zeskanować i zedytować przypadkiem? :))

    Konto - no nawet teraz się da założyć zdalnie już przynajmniej w kilku
    krajach w Europie, więc potwierdzenie tych kwot to nie problem..

    Więc?

> [...]
    > zweryfikowane lub zostanie zablokowane...Ot i tyle. A Pay Pal nie planuje
    > powiekszenia o Polske, gdyz jest to kraj wysokiego ryzyka....

    Co do tego monopolu to nie jestem taki pewny - porównajmy jakie "rynki
    zbytu" ma eBay dla naszych potencjalnych wystawiających, no i o ile
    więcej towarów można tam znaleźć..

    No i skąd ta informacja na temat wysokiego ryzyka? PayPal to powiedział
    czy jakieś obce/własne informacje?

    John.

  • 6. Data: 2004-08-25 21:37:48
    Od: "VX" <j...@m...pl>

    "John" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Konto - no nawet teraz się da założyć zdalnie już przynajmniej w kilku
    > krajach w Europie, więc potwierdzenie tych kwot to nie problem..

    Widze, ze nie masz pojecia....Fax, ksero? Co to za bzdury? To jest
    weryfikacja elektroniczna. Jak myslisz jak sie weryfikuje numer karty
    klienta z jego danymi, adresem i nr telefonu?

> [...]
    > więcej towarów można tam znaleźć..
    >
    > No i skąd ta informacja na temat wysokiego ryzyka? PayPal to powiedział

    Tak Pay Pal to powiedzial.