  • 1. Data: 2004-08-25 07:51:49
    Temat: Ustawa antylichwiarska a karty kredytowe
    Od: "Danio" <n...@j...com>

    Witam,

    Dzisiaj uslyszalem w Radio PIN102 ze podobno powstal projekt ustawy przeciw
    lichwie. Zgodnie z ta ustawa maksymalne oprocentowanie kredytow nie bedzie
    moglo przekroczyc sredniego o wiecej niz 1/3, czyli bedzie nie wiecej niz
    18% (jesli czegos nie pokrecilem).
    Jak to sie ma do oprocentowania na karcie kredytowej? Na mojej jest to
    obecnie 27%.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomek

    danioATyarisDOTorg
    Q: Male dziecko zwymiotowalo w samochodzie - czym to usunac?
    A: Humanitarnie bedzie oddac do adopcji - (c) Przemek Vonau

  • 2. Data: 2004-08-25 08:47:05
    Temat: Re: Ustawa antylichwiarska a karty kredytowe
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Danio wrote:

> [...]
    > czyli bedzie nie wiecej niz 18% (jesli czegos nie pokrecilem).
    > Jak to sie ma do oprocentowania na karcie kredytowej? Na mojej jest to

    Jeśli ta ustawa przejdzie w tej postaci to po prostu karty kredytowe
    będą dostępne tylko dla najbogatszych, bo przy tak niskim
    oprocentowaniu przeciętny klient będzie stanowił zbyt duże ryzyko dla
    banku.

  • 3. Data: 2004-08-25 09:36:32
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będą dostępne tylko dla najbogatszych, bo przy tak niskim
    > oprocentowaniu przeciętny klient będzie stanowił zbyt duże ryzyko dla

    Zobacz, ze juz teraz banki (ING, Raiffesien) przyciagaja klientow niskim
    oprocentowaniem na KK. Dzieki temu KK powinny stać się bardziej popularne w
    Polsce.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-08-25 10:03:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> writes:

> [...]
    > będą dostępne tylko dla najbogatszych, bo przy tak niskim
    > oprocentowaniu przeciętny klient będzie stanowił zbyt duże ryzyko dla

    A jakimz to niby ryzykiem dla banku jest ta karta kredytowa... No nie
    przesadzajmy...

    MJ

  • 5. Data: 2004-08-25 10:10:34
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    > A jakimz to niby ryzykiem dla banku jest ta karta kredytowa... No nie
    > przesadzajmy...

    Szczegolnie ze wiekszosc bankow (nie mowimy tu o bankach ktore wydaja KK na
    podstawie histoii KK z innego banku) dosc dokaldnie przeswietla kondycje
    finansowa osoby ubiegajacej sie o nia.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2004-08-25 11:54:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JaKi" <jarek_popieljakchceszcoswyslacusun@jakchceszcoswysl
    acusungazeta.pl> writes:

    > Szczegolnie ze wiekszosc bankow (nie mowimy tu o bankach ktore wydaja KK na
    > podstawie histoii KK z innego banku) dosc dokaldnie przeswietla kondycje
    > finansowa osoby ubiegajacej sie o nia.

    No wlasnie. Dokladniej niz np. przy udzielaniu kredytu na pralke,
    ktory akurat jest podobnej wysokosci co przecietny limit na karcie.

    MJ

  • 7. Data: 2004-08-25 12:01:59
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michal Jankowski said the following on 2004-08-25 13:54:
    [...]

    > No wlasnie. Dokladniej niz np. przy udzielaniu kredytu na pralke,
    > ktory akurat jest podobnej wysokosci co przecietny limit na karcie.

    Jesteś pewien ?
    Niech taka pralka kosztuje nawet 4KPLN(wydaje mi się, ze zawyżam)
    Twierdzisz ze przeciętny limit na KK to 4KPLN?

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 8. Data: 2004-08-25 12:22:44
    Od: Zeus <y...@T...o2.pl>

    Użytkownik Danio napisał:
> [...]
    > 18% (jesli czegos nie pokrecilem).
    > Jak to sie ma do oprocentowania na karcie kredytowej? Na mojej jest to

    Ale jak to u nas bywa pewnie to bedzie kolejny projekt ustawy ktora nie
    wejdzie. Na cale szczescie skutecznosc rzadu jest mala i mam nadzieje ze
    nowe wysokosci skladek "podatkow" na ZUS tez padnie tylko w prasie a nie
    DzU.
    Pozdr Zeus

  • 9. Data: 2004-08-25 12:30:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli ta ustawa przejdzie w tej postaci

    No właśnie - jeśli. A ponieważ nie przejdzie, bo nikomu się to nie opłaca,
    to możemy się nie niepokoić :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2004-08-25 13:07:22
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Twierdzisz ze przeciętny limit na KK to 4KPLN?

    Z moich indywidualnych obserwacji i rozmow z innymi to limity sa zazwyczaj
    2,5 - 3,5 k

    --
    JaKi