  • 11. Data: 2014-01-22 09:16:43
    Temat: Re: Parabanki
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2014 20:50:54 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
    > CZYTAďż˝, CZYTAďż˝ i jeszcze raz CZYTAďż˝ co siďż˝ podpisuje!!!
    > a jak nie ma czasu to papiery do domu i um�wi� si� na nast�pny dzie�
    Z mojej już kilkunastoletniej praktyki: dokładnie nie czyta praktycznie nikt, "po
    łepkach" może 10% podpisujacych. Reszta pyta tylko o wysokość raty, bardziej
    dociekliwi o wysokość i ilość rat.
    Jak w 2007 brałem kredyt hipoteczny w Polbanku i poprosiłem przed podpisaniem aby mi
    wydali do domu na jeden dzień wzór umowy bo chcę sie z tym zapoznać to wywołałem
    zamieszanie w oddziale i dzwonili do centrali z pytaniem czy mogą. Mogli;) i wydali;)

  • 12. Data: 2014-01-22 09:43:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-22 09:12, Kris pisze:
    > Ja myślę że jesli już to niekorzystnie rozporządza swym mieniem ten co podpisuje
    taką umowe. AQle na niekorzystne rozporządzanie SWOIM mieniem chyba nie ma paragrafu.
    > Co najdziwniejsze ta osoba ma czystą historie kredytową, stałe dochody itp i bez
    problemu uzyskała duuuuzo tańszą pożyczkę w normalnej instytucji finasowej.

    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    Wiem... Kwestia interpretacji, praktyki sadowej...
    A może by tak przeczytać ze zrozumieniem i pomyśleć :-)

  • 13. Data: 2014-01-22 09:51:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 09:43:17 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > Wiem... Kwestia interpretacji, praktyki sadowej...
    > A może by tak przeczytać ze zrozumieniem i pomyśleć :-)
    Flaszkę pewnie w sklepie kupowałes.
    Ani smaczne, ani zdrowe, kosztuje kilkanascie razy więcej jak koszt wyprodukowania.
    Znaczy sklepy monopolowe nakłaniają mnie do niekorzystnego rozporządzania moim
    mieniem;)

  • 14. Data: 2014-01-23 12:27:43
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 09:16:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zamieszanie w oddziale i dzwonili do centrali z pytaniem czy mogą. Mogli;) i wydali;)

    A tak z ciekawości jaka była odpowiedź na pytanie o wysokość raty?
    Jeśli np. 500 zł przez 24 miesiące to chyba klient wiedział ile go to kosztuje.

  • 15. Data: 2014-01-23 13:02:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 12:27:43 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:
    > A tak z ciekawości jaka była odpowiedź na pytanie o wysokość raty?
    > Jeśli np. 500 zł przez 24 miesiące to chyba klient wiedział ile go to kosztuje.
    W tym przypadku nie wiem bo nie pracuję w Proficredit.
    Ale większość klientów do tematu podchodzi tak że chcą np 5000zł gotówki i pytają
    jaka będzie rata. I tyle.
    Dla uzytkowników pl.biznes.banki to może zabrzmi niewiarygodnie ale tak jest. Ludzie
    nie liczą całkowitych kosztów, nie czytaja umów itp
    To samo z kartami kredytowymi- jakiś znikomy procent spłaca je w całości w terminie
    aby uniknąc odsetek- pozostali spłacają kwote minimalną i tak przez lata.

  • 16. Data: 2014-01-23 13:20:01
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 13:02:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    aby uniknąc odsetek- pozostali spłacają kwote minimalną i tak przez lata.

    Klient chciałby uzyskać informację na temat tego ile "będzie go to kosztowało"
    Zadając pytanie tak naprawdę oczekuje odpowiedzi o całkowity koszt kredytu.
    Możliwe, że używa sformułowania "rata" - posumuje sobie te raty i ma całkowity koszt.
    Ten co go obsługuje ma przewagę wiedzy na na temat pojęć, definicji itp..
    Zatem odpowiadając mu na temat raty - odpowiada zgodnie z prawdą, ale jednocześnie
    wie, że klientowi nie o to do końca chodzi.
    Innymi słowy klient oczekuje, że dostanie informację skróconą na temat tego co jest w
    umowie.
    Gdybym miał szukać jakichś nieprawidłowości o których pisze z to wskazałbym je w tym
    miejscu.

  • 17. Data: 2014-01-23 13:35:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 13:20:01 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:
    > Gdybym miał szukać jakichś nieprawidłowości o których pisze z to wskazałbym je >w
    tym miejscu.

    Nie bardzo, bo krok dalej jest podpisanie umowy gdzie wszystko jest rozpisane i
    klient może się z tym zapoznać
    Jak mu pasuje to podpisuje jak nie pasuje to pa pa.

  • 18. Data: 2014-01-24 09:39:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-23 13:35, Kris pisze:
    > Nie bardzo, bo krok dalej jest podpisanie umowy gdzie wszystko jest rozpisane i
    klient może się z tym zapoznać
    > Jak mu pasuje to podpisuje jak nie pasuje to pa pa.

    Jak może zrobić to papa w którą to niemożność już go wcześniej podobna
    instytucja wpakowała ...
    Ja bym nakazał w umowie na tym końcu (nie takie rzeczy już się nakazuje)
    podać konkretną kwotę jaką trzeba będzie w całości oddać wraz ze
    wszystkimi kosztami i srogo tego przestrzegać.
    RSO nie przemawia do wyobraźni.
    Lament że nowe kajdany na niewinnych "cfaniaczków"?
    Inni mają sanepidy, kontrole, normy unijne i mnóstwo rygorów.
    Jak opiekuńcze państwo ma się nami opiekować to niech nas też chroni
    przed złodziejami.
    Albo przestanie chronić do jasnej... :-)

  • 19. Data: 2014-01-24 10:22:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 09:39:02 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > Ja bym nakazał w umowie na tym końcu (nie takie rzeczy już się nakazuje)
    > podać konkretną kwotę jaką trzeba będzie w całości oddać wraz ze
    > wszystkimi kosztami i srogo tego przestrzegać.
    Ale te wszystkie dane od dawna instytucje finasowe sa obowiązane podawać w umowach i
    je podaja.

    > RSO nie przemawia do wyobraźni.
    To fakt. Tym bardziej jak popatrzeć na wzór jak to jest obliczane:
    http://www.pocztowy.pl/blog/2012/08/21/rrso-co-to-je
    st-i-czemu-sluzy/
> [...]
    > Jak opiekuńcze państwo ma się nami opiekować to niech nas też chroni
    > przed złodziejami.
    > Albo przestanie chronić do jasnej... :-)
    Ale to własnie wszelkie regulacje, rekomendacje i inne ograniczenia nakładane na
    banki i SKOKi spowodowały rozkwit instytucji parabankowych które pożyczaja 5tys a po
    miesiącu masz do oddania 12tys.

  • 20. Data: 2014-01-24 11:41:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

    > W dniu 2014-01-23 13:35, Kris pisze:
    [...]

    > Ja bym nakazał w umowie na tym końcu (nie takie rzeczy już się
    > nakazuje) podać konkretną kwotę jaką trzeba będzie w całości oddać
    > wraz ze wszystkimi kosztami i srogo tego przestrzegać.
    Erm. Zdaje się, że takie coś (całkowita kwota kosztów) też trzeba
    podawać?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/