  • 1. Data: 2003-09-30 08:06:33
    Temat: PKO SA i kredyt studencki
    Od: "Szarl Kulą" <i...@p...wp.pl>

    Witam,
    Sprawa jest następująca: Pewna osoba, która już miała ROR w PKO SA,
    zaciągnęła za pośrednictwem tego banku kredyt studencki. Do obsługi tego
    kredytu zostało założone osobne konto w PKO. Teraz przyszedł czas na spłatę
    kredytu, bank przysłał harmonogram do 2010 roku. Teraz najciekawsze - osoba
    ta jest niezadowolona z poziomu usług PKO SA i chce zamknąć ROR. Co się
    okazuje - do czasu spłaty kredytu jest to niemożliwe! Kobieta za ladą w PKO
    twierdzi, że do 2010 osoba ta musi trzymać ROR i oczywiście co miesiąc
    płacić 8 zeta za tzw. prowadzenie rachunku. Podobno wynika to z umowy
    kredytowej.
    Mam do Was 2 pytania: Czy inne banki też stosują podobne praktyki? Czy jeśli
    rzeczywiście jest taki zapis w umowie kredytowej to czy mimo to istnieje
    możliwość zamknięcia tego RORu? Nie wiem, może jakiś aneks do umowy,
    interwencja w regionie, centrali etc.?

    Pozdrawiam,
    Jurek

  • 2. Data: 2003-09-30 09:15:53
    Temat: Re: PKO SA i kredyt studencki
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Szarl Kulą" <i...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
    > rzeczywiście jest taki zapis w umowie kredytowej to czy mimo to istnieje
    > możliwość zamknięcia tego RORu? Nie wiem, może jakiś aneks do umowy,

    Które PKO? Pekao SA czy PKO BP SA?
    Co na to regulamin kredytu? W regulaminie Pekao pisze jedynie, że raty
    wypłacane będą na rachunek w Banku (a w słowniczku Bank to Bank Peako SA) -
    ja dostawałem kasę wpierw na Eurokonto, potem po pojawieniu się na rynku
    handlobanku na rach. bież (Eurokonto zamknąłem L:-). Po zakończeniu
    pobierania kredytu rach. bież. też zamknąłem. Gdy doszło do spłaty kredytu
    dostałem harmonogram z podanym numerem rachunku... Eurokonto!
    Pani w Pekao była bardzo zdziwiona, że już Eurokonta nie mam. Sprawa
    zakończyła się tak, że założyła mi jakiś rachunek techniczny w oddziale, na
    który idą sobie wpłaty.

    Jeśli w regulaminie kredytu nie ma mowy, ze masz obowiązek spłacać raty na
    jakieś Eurokonto lub Superkonto to nie mają IMHO podstaw tego od Ciebie
    wymagać. Mają podać Ci numer rachunku do spłaty i tyle - ich sprawa jak
    sobie to zorganizują.

    pzdr
    KK

  • 3. Data: 2003-10-01 07:32:43
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Z góry zaznaczam, że nie czytałem treści.
    Po tylu listach na tej grupie w końcu chyba można zacząć pisać PeKaO SA
    lub PKO BP SA.
    Czy to naprawdę jest takie bolesne?

  • 4. Data: 2003-10-01 08:26:20
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Grzegorz Niedzwiecki napisał(a) w wiadomości: ...
    >Z góry zaznaczam, że nie czytałem tre¶ci.
    >Po tylu listach na tej grupie w końcu chyba można zacz±ć pisać PeKaO SA
    >lub PKO BP SA.
    >Czy to naprawdę jest takie bolesne?

    Kończę spłacać w BP - superkonto zamknąłem zaraz po zakończeniu wypłat
    transz - tylko do tego jest on potrzebny.

    6