  • 1. Data: 2002-06-17 09:08:58
    Temat: PKO BP - przesylanie stanu konta na e-mail
    Od: <p...@s...com.pl>

    Czesc wszystkim,

    Posiadacze konta osobistego w PKO BP maja taka mozliwosc zamowienia uslugi
    dzieki ktorej beda dostawac poczta elektroniczna na specjalna zalozona im
    skrzynke wydruki ze stanem konta po kazdej dokonanej operacji na rachunku.
    Nie wiem czy wszyscy zdaja sobie z tego sprawe ale polaczenie to (pobieranie
    poczty z tej specjalnej skrzynki) wykonywane jest JAWNYM TEKSTEM (zarowno
    haslo do skrzynki jak i same dane) i nie istnieje zadana mozliwosc
    skonfigurowania tego inaczej - PKO technicznie nie daje takiej mozliwosci a
    konkretnie polaczenie to nie jest i nie moze byc w zaden sposob szyfrowane!!!
    W zwiazku z tym wszelkie przesylane tam informacje moze byle kto podejrzec i
    to w calym internecie zaleznie od tego gdzie one beda krazyc, a jest to nie
    tylko haslo, stan konta i opisy wszystkich operacji ale rowniez pelne dane
    osobowe posiadacza rachunku i dane o samym rachunku.
    Uwazam ze jest to SKANDAL i nadaje sie to do zaskarzenia do sadu. Powinno
    sie ta sprawe naglosnic w jakiejs gazecie.

    Piotr

  • 2. Data: 2002-06-17 11:36:18
    Temat: Re: PKO BP - przesylanie stanu konta na e-mail
    Od: zoil <z...@y...com>

    On 17 Jun 2002 11:08:58 +0200, <p...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >konkretnie polaczenie to nie jest i nie moze byc w zaden sposob szyfrowane!!!

    co rozumiesz przez "jawny tekst"? Przecież to zwykły serwer pocztowy z
    protokołem POP3.
    Czytałeś regulamin? Polecam Rozdział 3.

    Rozwiązania są i to aż dwa:
    1. dobre: codziennie zmieniaj hasło (możesz częściej - poczujesz się
    lepiej)
    2. 100% skuteczne: w ogóle nie korzystaj z tej usługi (czy ktoś Cię
    zmusza?)

    >Uwazam ze jest to SKANDAL i nadaje sie to do zaskarzenia do sadu. Powinno
    >sie ta sprawe naglosnic w jakiejs gazecie.

    Idźmy dalej - proponuję zaskarżyć wszystkie firmy utrzymujące serwery
    pocztowe.

  • 3. Data: 2002-06-17 15:37:15
    Od: "Aaapsik" <a...@p...fm>

    Użytkownik <p...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    > skrzynke wydruki ze stanem konta po kazdej dokonanej operacji na rachunku.
    [..]
    przeciez wiesz co podpisujesz - to sa zwykle emaile.
    mozesz nie podpisywac.

    a co podsluchiwania - to podobnie bezpieczne jest info na sms - tez mozna
    przeciez
    podsluchac i odczytac.
    co wiecej, idze to przez server dostawcy gsm i tam moze byc zapisywane i
    odczytywane.

    Piotr A. (Aaapsik0

  • 4. Data: 2002-06-17 16:09:04
    Od: "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > W zwiazku z tym wszelkie przesylane tam informacje moze byle kto podejrzec

    Tak samo jak byle kto może podejrzeć komputer w banku, list w skrzynce
    pocztowej....
    Ja Twojej podejrzeć nie umiem i miliony Polaków tez nie umieją.
    Chcesz skarżyć - skarż. Najprościej nie korzystać z Tego banku, albo z tej
    usługi.

  • 5. Data: 2002-06-17 18:36:43
    Od: Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org>

    On 17 Jun 2002 11:08:58 +0200, <p...@s...com.pl>

    > W zwiazku z tym wszelkie przesylane tam informacje moze byle kto podejrzec i
    > to w calym internecie zaleznie od tego gdzie one beda krazyc,

    przesadzasz
    jesli jestes wpiety do uczciwego ISP, szansa na podsluchanie tego jest
    niewielka

    pozdr,

    p.

  • 6. Data: 2002-06-18 07:22:18
    Od: <p...@s...com.pl>

    > 2. 100% skuteczne: w ogóle nie korzystaj z tej usługi (czy ktoś Cię
    > zmusza?)

    Swietna filozofia ! - rozumujac w ten sposob to po co karte kredytowa
    zabezpieczac PINem i wogole stosowac jakies skomplikowane mechanizmy
    autoryzacji ?
    Przeciez jak komus sie nie podoba to moze nie korzystac z kart kredytowych
    wogole nie ?

    > Idźmy dalej - proponuję zaskarżyć wszystkie firmy utrzymujące serwery
    > pocztowe.

    Nie widze zwiazku - zwykle serwery pocztowe nie sluza z zalozenia do
    przesyalnia poufnych informacji wiec na dzien dobry nie musza tego miec

    Piotr

  • 7. Data: 2002-06-19 09:42:28
    Od: Piotr Gałuszkiewicz <p...@p...fm>