  • 1. Data: 2003-11-02 12:10:42
    Temat: Optymalna konfiguracja systemu do e-bankow?
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_wywal_to_op.pl>

    Jak najlepiej dobrac soft, aby korzystanie z e-bankow bylo
    najbezpieczniejsze i najmniej problemowe? Lepszy system stary i sprawdzony
    (np. 98) czy jak najnowszy? A przegladarka - najbardziej popularna, ale i
    ryzykowna IE (jesli tak, to ktora wersja) czy cos niszowego (np. Opera)?
    Jakies konkretne pluginy? Moze warto miec w systemie cos jeszcze pod tym
    katem - jakis personal firewall czy cus w tym stylu?

    Marcin

  • 2. Data: 2003-11-03 00:08:40
    Temat: Re: Optymalna konfiguracja systemu do e-bankow?
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "marcin" <marcin_mazurek@_wywal_to_op.pl> writes:

> [...]
    > Jakies konkretne pluginy? Moze warto miec w systemie cos jeszcze pod tym
    > katem - jakis personal firewall czy cus w tym stylu?

    Odpowiedź zależy od tego, jakiego banku chcesz używać.

    PS Osobiście używam mbanku i inteligo przy pomocy układu Linux+Mozilla

    PS2 Osobiście uważam też, że podpinanie Win95/Win98/... do internetu
    jest dość ryzykowne, zwłaszcza dla osób nie będących
    informatykami. Ale lepiej tego nie rozwijać bo znowu się zrobi
    advocacy.

  • 3. Data: 2003-11-03 11:27:02
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_wywal_to_op.pl>

    Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> napisał:

    > Odpowiedź zależy od tego, jakiego banku chcesz używać.

    Zastanawiam sie miedzy mBankiem a MultiBankiem.

    > PS Osobiście używam mbanku i inteligo przy pomocy układu Linux+Mozilla

    I jak sie sprawdza?

    > PS2 Osobiście uważam też, że podpinanie Win95/Win98/... do internetu
    > jest dość ryzykowne, zwłaszcza dla osób nie będących
    > informatykami.

    Informatykiem nie jestem, Linuxa obslugiwac tez nie potrafie. Tak wiec nie
    wiem, co gorsze.

    No ale zakladajac, ze jakos z tego chcialbym korzystac, to jak najlepiej?

    Marcin

  • 4. Data: 2003-11-03 11:58:07
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Zastanawiam sie miedzy mBankiem a MultiBankiem.

    Powinny na mój stan wiedzy działać pod w miarę każdą popularną
    przeglądarką.

    > I jak sie sprawdza?

    Inteligo w pełni dobrze, mbank chyba też choć nie ocenię go w pełni,
    bo używam dość niewiele z jego funkcjonalności.

    > Informatykiem nie jestem, Linuxa obslugiwac tez nie potrafie. Tak
    > wiec nie wiem, co gorsze.

    Iii tam, Linuxa obecnie obsługuje się jak windows. Ale to już zupełnie
    nie na tą grupę, dlatego zwińmy temat.

  • 5. Data: 2003-11-03 12:14:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 2 Nov 2003 12:10:42 +0000 (UTC), "marcin"
    <marcin_mazurek@_wywal_to_op.pl> wrote:

> [...]
    >ryzykowna IE (jesli tak, to ktora wersja) czy cos niszowego (np. Opera)?

    Przede wszystkim - jak ma byc bezpiecznie, to nie microsoft.
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2003-11-03 14:05:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 03 Nov 2003 13:14:46 +0100, w
    <t...@4...com>, Adam Płaszczyca
    <t...@o...org.pl> napisał(-a):

    > Przede wszystkim - jak ma byc bezpiecznie, to nie microsoft.

    Jak ma być bezpiecznie -- to MS wystarczy.
    Jak ma być superbezpiecznie -- to nie.

  • 7. Data: 2003-11-04 07:18:05
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> wrote in message

    > Przede wszystkim - jak ma byc bezpiecznie, to nie microsoft.

    W przypadku haseł jednorazowych to to nie ma aż takiego
    dużego znaczenia. Podsłuchanego hasła/kodu nie da się
    wykorzystać drugi raz.
    W przypadku ataków typu "man in the middle" system operacyjny
    też nie ma aż takiego dużego znaczenia, ważniejszy jest świadomy
    użytkownik, który nie ignoruje ostrzeżeń o tym, że z certyfikatem
    jest coś nie tak.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2003-11-04 23:31:14
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_wywal_to_op.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> napisał

    > Przede wszystkim - jak ma byc bezpiecznie, to nie microsoft.

    No dobra, to poprosze o propozycje konkretnej konfiguracji pod dowolnym
    systemem. Przy wyjsciowych zalozeniach - niezawodnosc (min. problemow
    technicznych) i bezpieczenstwo. Komputer moze byc dedykowany do tego
    zastosowania - jakas prosta maszynka pracujaca wylacznie jako "terminal"
    e-bankowy.

    A moze lepiej zamiast systemu i-netowego wybrac cos wdzwanianego (jakis
    Home Cash)?

    Marcin

  • 9. Data: 2003-11-06 14:16:33
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > e-bankowy.
    >
    > A moze lepiej zamiast systemu i-netowego wybrac cos wdzwanianego (jakis

    Jeśli masz gg to wybież nr 1115983 i powiem Ci jak.