  • 1. Data: 2005-11-04 10:23:02
    Temat: Odsetki od spóźnionego przelewu transzy kredytu
    Od: Kamil <kamil_dom@dupa_o2.pl>

    Cześć
    Mam taki problem. Kupiłem mieszkanie przy pomocy kredytu w pewnym
    elektronicznym banku. Wybór padł na konkretny bank za pomocą Expandera
    (niestety nie polecam). Cała operacja trwała ponad 2 m-ce. Co za tym
    idzie pieniądze z uruchomionego kredytu wpłynęły na konto dewelopera z
    kilkudniowym opóźnieniem. Termin i tak już przesunąłem o tydzień bo
    zauważyłem że bank nijak nie ma szans się wyrobić. Podejście pracowników
    banku - totalna olewka - "deweloperzy i tak nie liczą odsetek, więc
    proszę się nie martwić". No i się martwię bo dostałem ładne pare
    tysiączków odsetek.
    Sam widzę że ten opis jest trochę chaotyczny, ale nie wiem co w tym
    przypadku jest istotne.
    Wpłaciłem wkład własny w wysokości 40% wartości mieszkania, a w banku co
    chwilę wymyślali jakieś bzdurne dokumenty, które w ciągu jednego dnia
    dostarczałem. Co w sumie nie miało wpływu na termin rospatrzenia wniosku
    kredytowego, ani udzielenia kredytu. Expander też - totalna olewka,
    panienka co chwile powtarzała, że wszystko będzie ok - a nie jest.
    Nikomu nie polecam tych głupich bab w expanderze.

    Bardzo proszę o pomoc jak anulować te odsetki, w którym kierunku się
    udać. Sądzę że bank nie bedzie się kwapić z wypłaceniem deweloperowi
    odsetek.

    Pozdrawiam

    Kamil
    ==usun dupa_ z maila==

  • 2. Data: 2005-11-04 10:47:51
    Od: "Arkadiusz Malinowski" <a...@p...onet.pl>

    > Bardzo proszę o pomoc jak anulować te odsetki, w którym kierunku się udać.
    > Sądzę że bank nie bedzie się kwapić z wypłaceniem deweloperowi odsetek.

    Polecam na "przyszłość" złożenie wniosku do kilku banków bezpośrednio,
    ewentualne zaciągnięcie wcześniej rady w instytucji pośrednictwa.

    Niestety teraz to nie masz dużych możliwości ,chyba że w umowie kredytowej
    masz zapisane że mieli Ci wypłacic do okreslonego dnia a tego nie zrobili.
    A Developerowi słusznie się należą gdyż nie wywiązałeś się z umowy. Możesz
    napisać prośbę o anulowanie odsetek do dewelopera ale nie sądzę aby się
    zgodzili.

    Kolega miał podobną sytuacje też pośredniczył Expander - tylko że jemu
    spóźnili się tylko kilka dni z wypłatą transzy i stracił tylko kilkaset
    złotych.

    pozdrawiam,
    Arek

  • 3. Data: 2005-11-04 15:41:07
    Od: piwar <p...@p...com>

    Kamil napisał(a):
    > Cześć
    > Mam taki problem.

    Ogólnie (takie rady po fakcie, ale może ktoś przeczyta przed jego faktem):
    - wziąć promesę, potem nie ma problemu z kredytem (a może tylko ja mam
    szczęście?),
    - wszelkie problemy z płaceniem kontrahentom zgłaszać przed upływającym
    terminem (łatwiej się negocjuje),
    - nie wierzyć na słowo nikomu jeśli możesz być w plecy kilka tysięcy,
    - wybrać nast. razem bank, który raz, konkretnie wyznaczy listę
    dokumentów potrzebnych do kredytu (wtedy wiesz, czego oczekujesz - czy
    to w ogóle możliwe :) ).

    Co do odsetek. Negocjuj z developerem. Ja sytuację rozumiem tak, że to
    Ty nie wywiązałeś się z umowy, nie uprzedzając partnera od biznesu o
    takiej możliwości (która przecież była niezależna od Ciebie, więc była
    chyba szansa na jego wyrozumiałość). Szczerość jednak popłaca, bo wtedy
    można negocjować nie będąc posądzonym o kręcenie. Niby możesz zwalać na
    bank, ale jeśli ten nie zobowiązał się do konkretnej daty... Cóż. Po
    fakcie łatwo mówić - trzeba było wybrać inny... :)
    Teraz chyba tylko negocjacje.

    Pozdr.
    piwar.

  • 4. Data: 2005-11-04 18:14:28
    Od: Szewc <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kamil napisał:
    > Cześć
    > Mam taki problem. Kupiłem mieszkanie przy pomocy kredytu w pewnym
    > elektronicznym banku. Wybór padł na konkretny bank za pomocą Expandera
    > (niestety nie polecam).

    Słyszałem, źe pracownicy banków rozróżniają dwie kategorie klientów.
    Jedna to Ci, którzy wzięli kredyt bezpośrednio od nich. Obsługują ich
    wsnioski i kredyty. Z ich umów żyją (mają prowizje)

    Druga to Ci, którzy byli w expanderze, open finance etc. Ci są wrzucani
    do jednego wora i nie mają kogoś kto by ich prowadził.

    Wiadomo chyba czyimi wnioskami będą się zajmować jako pierwszymi, a z
    kim będą grali na czas lub nawet olewali.

    pozdr.
    szewc

  • 5. Data: 2005-11-05 07:12:58
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    Szewc napisał(a):

> [...]
    >
    > Wiadomo chyba czyimi wnioskami będą się zajmować jako pierwszymi, a z
    > kim będą grali na czas lub nawet olewali.

    zalatwialem bezposrednio w banku - BOS, mialem kontakt z osoba, ktora
    przyjmowala wniosek, a nie dalo mi to naprawde nic - wniosek poszedl do
    blizej nieokreslonych analitykow, na ktorych nikt nie mial wplywu (no
    niby mozna sie bylo do nich dodzwonic wykazujac sie duza determinacja,
    ale oni odsylali z kolei do doradcow).

    Expandera nie polecam, ale z innych powodow - pisalem cos tam po drodze,
    nie chce mi sie do tego wracac. A jeden worek na ich klientow jest
    raczej bez znaczenia - dla Ciebie doradca jest wtedy czlowiek z
    Expandera i on powinien naciskac w sprawie - prawdopodobnie jest w
    stanie bardziej sprawe przyspieszyc, niz doradca z banku.

    --
    Konrad Zak
    http://konradzak.com/powerofcli http://akademiaruchu.com.pl/

  • 6. Data: 2005-11-05 07:26:12
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    piwar napisał(a):

    > - wszelkie problemy z płaceniem kontrahentom zgłaszać przed upływającym
    > terminem (łatwiej się negocjuje),

    sprawdzone doswiadczalnie - platnosc opozniona o 3 tygodnie, duza suma,
    wg umowy winien bylem 1% indeksacji miesięcznie + odsetki ustawowe, co
    daloby razem 4-5 tysiecy przy tym opoznieniu. zwrocilem sie do
    developera pisemnie z prosba o przesuniecie terminu i powiedzialem, ze
    bede prawdopodobnie zmuszony odstapic od umowy, jesli nie uzyskam
    odroczenia platnosci. dostalem na pismie zapewnienie, ze nie beda
    naliczane odsetki i indeksacja. oczywiscie, duzo zalezy wlasne od
    developera, ja trafilem na rozsadnych ludzi, ktorzy poszli mi na reke
    dla obopolnej korzysci. warto probowac.

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-11-05 07:31:27
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    Kamil napisał(a):

    > Bardzo proszę o pomoc jak anulować te odsetki, w którym kierunku się
    > udać. Sądzę że bank nie bedzie się kwapić z wypłaceniem deweloperowi
    > odsetek.

    rozmawiaj z developerem. spokojnie wytlumacz jak wygladala sytuacja,
    powiedz, ze Ci sie z nimi milo wspolpracowalo i kazdemu ich polecisz,
    ale prosisz o ustepstwa w sprawie, w ktorej nie do konca Ty zawiniles.
    moze jeszcze Ci sie uda odsetki odkrecic, warto sprobowac.

    pozdrawiam,