    From: "jo" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: wplata na konto firmowe
    Date: Sun, 6 Jan 2002 18:37:17 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@pc-212-191-78-50.p.lodz.pl

    Użytkownik Tomek D <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a19m32$str$...@n...tpi.pl...
    > Jezeli jestes osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza to nikt
    nie
    > moze miec zastrzezen co do dowolnego przekazywania srodków pomiedzy RORem
    > kontem firmowym. W takiej sytuacji nie ma rozróznienia pomiedzy Twoimi
    > pieniedzmi prywatnymi a firmowymi.
    > Dla spokoju banku z kontem firmowym dobrze jest wpisac jako tytul przelewu
    > cos w stylu 'wynagodzenie'.
    > Jezeli Twoja firma ma inna forme prawna co bardziej dociekliwy urzednik US
    > podczas kontroli moze sie tego doszukac i zapytac z jakiego tytulu
    dokonales
> [...]

    Co do tego braku rozróżnienia pomiędzy pieniędzmi prywatnymi a firmowymi w
    przypadku osób fizycznych prowadzących DG to przy rozpoczynaniu działalności
    istnieje obowiązek dla przedsiębiorców poinformowania banku w którym ma się
    rachunek firmowy oraz US o innych swoich rachunkach (czytaj poniżej). I tu
    nie bardzo rozumiem przepisy: czy chodzi o wszystkie rachunki (także
    osobiste) czy tylko te związane z prowadzoną działalnością? Mógłby mnie ktoś
    oświecić?

    http://infor.pl/dane/index.html?tresc=firma&right=6
    "Zgodnie z art. 13 ustawy prawo o działalności gospodarczej przedsiębiorca
    jest obowiązany do:
    (...)
    - zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej niż jednego
    rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku podstawowego i
    zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest otwarty, oraz właściwego
    urzędu skarbowego; zawiadamiając urząd skarbowy, należy podać nazwę i adres
    banku oraz numer rachunku bankowego albo podstawowego rachunku bankowego,

    - zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym otwarty
    jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną działalnością
    gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych w innych bankach, informując o
    nazwach i adresach banków oraz o numerach rachunków bankowych,

    - zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki bankowe tego
    przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty jest rachunek
    podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną działalnością
    gospodarczą."