  • 1. Data: 2003-03-15 10:54:28
    Temat: prowizje moga rosnac dowolnie
    Od: " " <t...@g...pl>

    Czytam ostatnie posty zwiazane z podwyzkami prowizji i oplat w bankach.
    Jestem zaniepokojony, ze ja jako klient wlasciwie nie moge nic zrobic, by
    przeciwstawic sie dowolnym zadaniom bankow.

    W wiekszosci bankow TOiP nie sa integralna czesia umow i banki gwarantuja tym
    sobie, ze banki owe zmiany moga wprowadzic w dowolnym momencie a klient i tak
    bedzie musial wniesc nowe, najczesciej wyzsze oplaty.

    Wlasciwie niewiele sie dzieje, gdy bank podniesie ktoras z oplat - np. 2 do
    3 czy 4 zl. Ale wlasciwie - z prawnego punktu widzenia - nie stoi na
    przeszkodzie, by bak zazyczyl sobie oplaty o 100 a moze i 100.000 razy
    wiekszej za jakas czynnosc. I klient musialby mu zaplacic.

    O ile wiem, prawnicy kwalifikuja niechciany przez klienta czyn jako zmuszenie
    do niekorzystnego rozporzadzenia wlasnym mieniem.

    Moze ktos w grupie zna podstawy prawne, ktore pozwalaja bankom na takie
    traktowanie klientow lub - czy zna takie prawo, ktore zabranialoby takich
    trickow wprowadzajacych ludzi w blad i skutkowalo niekorzystnym zobowiazaniem
    wobec bankow?

  • 2. Data: 2003-03-15 11:05:55
    Temat: Re: prowizje moga rosnac dowolnie
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Mar 15, 2003 at 10:54:28AM +0000, wrote:

> [...]
    >przeszkodzie, by bak zazyczyl sobie oplaty o 100 a moze i 100.000 razy
    >wiekszej za jakas czynnosc. I klient musialby mu zaplacic.

    E tam, zawsze mozesz sobie z niego pojsc.

    --

    --w

  • 3. Data: 2003-03-15 15:20:19
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    " " pisze:
    >Czytam ostatnie posty zwiazane z podwyzkami prowizji i oplat w bankach.
    >Jestem zaniepokojony, ze ja jako klient wlasciwie nie moge nic zrobic, by
    >przeciwstawic sie dowolnym zadaniom bankow.

    Możesz znaleźć tańszy bank.

    >W wiekszosci bankow TOiP nie sa integralna czesia umow i banki gwarantuja tym
    >sobie, ze banki owe zmiany moga wprowadzic w dowolnym momencie a klient i tak
    >bedzie musial wniesc nowe, najczesciej wyzsze oplaty.

    Tylko jedno w życiu musisz ...

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 4. Data: 2003-03-15 19:28:12
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    > Tylko jedno w życiu musisz ...
    Płacić podatki??:P

    Pozdr.

  • 5. Data: 2003-03-15 19:40:55
    Od: " Kay" <z...@N...gazeta.pl>

    <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    tak
    > bedzie musial wniesc nowe, najczesciej wyzsze oplaty.

    Jeżeli chodzi o zmiany w tabeli opłat i prowizji to polecam
    http://www.zbp.pl/doc/uchwaly.zip

    Jedna z uchwał mówi że banki deklarują 1 miesieczny okres na poinformowanie
    klienta o zmianach. Ale vide ostatnie zmiany w PeKaO SA to jest to
    tylko "deklaracja" bez pokrycia... (tak samo z reszta jak ich 14 dniowy okres
    na poinformowanie klienta o zmianach - porażka)

    Pzdr

    K.

  • 6. Data: 2003-03-17 09:12:30
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > E tam, zawsze mozesz sobie z niego pojsc.

    Problem w tm, że nie zawsze. Taki BZ WBK potrzebuje 6 tygodni na zamknięcie
    konta. Gdyby stwierdzili, ze prowiezja wynosi tyle a tyle to musialbys
    zaplacic za 6 tygodni i nie masz wyboru. 6 tygodni to minimum o ile
    zareagujesz natychmiast. :-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2003-03-17 09:52:00
    Temat: Odp: prowizje moga rosnac dowolnie
    Od: "nosty" <n...@a...net.pl>

    Użytkownik Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@d...pingwin.waw.pl..
    .

    > E tam, zawsze mozesz sobie z niego pojsc.

    A co w przypadku brania kredytu dlugoterminowego (np hipotecznego)?
    W umowie jest napisane ze czescia umowy jest Regulamin z ktorym musze sie
    zapoznac. W umowie jest napisane np ze "za wczesniejsza splate kredytu bank
    pobiera prowizje". Tyle ze nie jest napisane jaka - to juz zawiera Tabela
    Prowizji.

    Moje pytanie: rozumiem ze jak podpisuje umowe powiedzmy 1 marca 2003 to
    obowiazuje mnie regulamin i tabela prowizji z 1 marca 2003 i mam w nosie
    pozniejsze zmiany? Czy jesli teraz jest np prowazja za dana czynnosc 1% a w
    przyszlosci bank zarzada ode mnie 5% bo zmienila sie tabela a w regulaminie
    jest napisane (a pewnie jest) ze tabela prowizji moze ulec zmianie, to czy
    dojde bez problemu swoich racji czy jest to podpisywanie umowy w ciemno i
    musze raczej domagac sie zastrzezenia konkretnych stawek procentowych w
    sposob jasny w umowie?

    pozdrawiam
    --
    nosty

  • 8. Data: 2003-03-17 10:20:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Mar 17, 2003 at 10:52:00AM +0100, nosty wrote:

> [...]
    >pobiera prowizje". Tyle ze nie jest napisane jaka - to juz zawiera Tabela

    IMHO do odkrecenia podobnie jak z ta prowizja od wczesniejszej splaty kredytu.

    Kurde, co ja, bankowiec jestem? ;-(

    --

    --w