  • 1. Data: 2003-03-05 23:24:43
    Temat: [mBank] Gdzie były pieniądze?
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    W poniedziałek 3 marca żona miała otrzymać wypłatę na swoje konto w
    mBanku. Gdy tego dnia późnym wieczorem sprawdzaliśmy konto, pieniędzy
    jeszcze na nim nie było. Wypłata pojawiła się dopiero następnego dnia,
    ale z datą 3 marca.
    Czy ktoś potrafi to wyjaśnić? Gdzie pieniądze mogły spędzić noc z 3 na 4
    marca?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 2. Data: 2003-03-06 03:12:24
    Temat: Odp: [mBank] Gdzie były pieniądze?
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    > Czy ktoś potrafi to wyjaśnić? Gdzie pieniądze mogły spędzić noc z 3 na 4
    > marca?

    prawdopodobnie w mbanku, zostały tylko póżniej zaksięgowane

  • 3. Data: 2003-03-06 09:20:00
    Temat: Re: [mBank] Gdzie były pieniądze?
    Od: ".A." <B...@o...pl>

    > Czy ktoś potrafi to wyjaśnić? Gdzie pieniądze mogły spędzić noc z 3 na 4
    > marca?

    Najprawdopodobniej na tzw "przejściowce" (rachunku przejsciowym).
    W duzym uproszczeniu wyglada to tak:

    Bank A wysyla do Banku B pieniadze za posrednictwem KIR'u.
    Cała operacja przekazania z A do B nie moze trwac dluzej niz 24 godziny (w
    przypadku ELIXIRU).
    Bank B ma obwiązek zaksiegowania przekazanej kwoty z "datą waluty"
    otrzymania przelewu.
    Samo ksiegowanie moze miec miejsce długo potem ale dla Ciebie istotna jest
    data z jaka zaksiegowano a nie kiedy ksiegowano pieniadze.

    pozdr
    ts

  • 4. Data: 2003-03-06 09:29:39
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:b460vo$l6r$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ale z datą 3 marca.
    > Czy ktoś potrafi to wyjaśnić? Gdzie pieniądze mogły spędzić noc z 3 na 4

    Zresztą jak zostały zaksięgowane z datą 3.03 to nie ma problemu. Problem
    byłby przy zaksięgowaniu 4.03. Odsetki za cały jeden dzień. :)
    A ponad to. Jeżeli wypłata została przelana 3.03 (z innego banku do mBanku)
    to nawet gdyby pojawiła się 4.03 to trzeba by całe śledztwo przeprowadzić,
    bo niekoniecznie mogła by to być wina banku, gdyż KIR ma 24h na wykonanie
    operacji.

    kriskel

  • 5. Data: 2003-03-06 10:20:00
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    kriskel <k...@p...onet.pl> napisał w

    > Zresztą jak zostały zaksięgowane z datą 3.03 to nie ma problemu.
    > Problem byłby przy zaksięgowaniu 4.03. Odsetki za cały jeden dzień. :)

    To jest problem i bynajmniej wcale nie jest to takie śmieszne. Te
    pieniądze mogły być np. brakującą kwotą do sumy przeznaczonej na zapłatę
    podatku i jeśli przelew danego dnia się nie wykonał, to odsetki od dużej
    kwoty zaległości podatkowych mogą być już całkiem potężne! Z tego typu
    sytuacją miałem do czynienia w zeszłym miesiącu w Telepekao24: z
    niewiadomych powodów zaksięgowano mi przelew z opóźnieniem i na koncie
    zabrakło środków na wykonanie przelewu do US.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 6. Data: 2003-03-06 10:30:55
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    .A. <B...@o...pl> napisał w news:24554-1046942368@proxy2.netia.pl:

    > Najprawdopodobniej na tzw "przejściowce" (rachunku przejsciowym).
    > W duzym uproszczeniu wyglada to tak:

    Dzięki za wyjaśnienia.

    > Bank B ma obowiązek zaksiegowania przekazanej kwoty z "datą waluty"
    > otrzymania przelewu.

    Skorzystam z okazji: jaka jest różnica pomiędzy "datą waluty", a "datą
    operacji"?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 7. Data: 2003-03-06 12:46:36
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:b477d8$8qe$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > niewiadomych powodów zaksięgowano mi przelew z opóźnieniem i na koncie
    > zabrakło środków na wykonanie przelewu do US.

    Nikt się nie śmieje. Powtarzam, KIR ma 24h na dokonanie operacji. To nie
    jest rzecz, która obowiązuje od 3.03. A skoro tak to działa od dłuższego
    czasu, to trzeba być na to przygotowanym. Można się oczywiście nie zgadzać z
    takim stanem rzeczy, ale trzeba wziąć go pod uwagę. Gdyby księgowanie
    nastąpiło 5.03 to byłby już przekręt.
    A dodać jeszcze chciałem, że nie zostawia się niczego na ostatnią chwilę.
    Pomijam oczywiście wypłatę wynagrodzenia, bo to już nie jest od nas zależne.

    kriskel