    From: "morfeusz" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Taniej kredyty dla przedsiebirostw? Nowy pomysl rzadu.
    Date: Mon, 29 Apr 2002 22:01:07 +0200

    Ta ........ wszystko pieknie tylko jak zwykle nic z tego nie wyjdzie.
    W Polsce nie ma czegos takiego jak kredyt inwestycyjny dla malych firm lub
    firm
    nowo-powstalych. Bo banki stawiaja warunki , ktore sa nie do spelnienia dla
    malych
    firm lub dopiero co powstalych . Nie wiem po co oni pisza w swoich ulotkach
    i na stronach
    www " kredyt inwestycyjny " i pieknie wymieniaja , dla malych firm , dla
    duzych , na zakup
    materialow , na otworzenie dzialalnosci ........... a jak pytam sie o wiecej
    szczegolow to nagle
    okazuje sie, ze musze miec taka zdolnosc kredytowa ktorej nie powstydzila by
    sie w miare
    dobrze prosperujaca srednia firma :) + najlepiej zabezpieczenie , budynki,
    auta itd ......
    ale skad na starcie mlody czlowiek ma miec zdolnosc kredytowa i obroty skoro
    on dopiero
    otwiera ta firme i stawia pierwsze kroki. Wszystko jest piekne ale na
    papierku.

    A cala reszta funduszy itd. jesli juz sie zgodzi na takowy kredyt to
    przeznaczy taka kwote, ze
    nie wiadomo co z nia zrobic kupic komputer czy wynajac lokal :) ........
    szkoda gadac.

    Ja osobiscie , sam przerabialem to wszystko i do dnia dzisiejszego nie udalo
    mi sie
    uzyskac takowy kredyt mimo ,ze mialem na starcie zabezpieczenie , wklad
    wlasny
    pieniadze + po czesci obciazona hipoteka domu ,ktorej wartosc ponad 2 razy
    przewyzsza kwote
    kredytu ......... to i tak dla nich bylo za malo . Powiedzieli mi, ze
    zabezpieczenie jest ok ale
    i tak musi byc zdolnosc kredytowa , ktora musze wykazac :) ale jak mam to
    zrobic skoro
    nie moge ruszyc z firma bo brakuje mi pieniedzy na odpowiedni start. Jednym
    slowem
    chyba trzeba czekac na lepsze czasy lub zastanowic sie nad zmiana kraju :)

    Ciekawy jestem jak oni chca wyjsc z tej recesji i rozwijac przedsiebiorczosc
    jak juz na
    starcie ja niszcza. A pozniej dziwuja sie, ze wiekszosc Polakow w ankietach
    wykazuje
    ,ze woli pracowac u kogos niz zakladac wlasna firme ...... to nie strach i
    brak pomyslow
    lecz realia , kazdy po kilku wizytach w bankach da sobie spokuj z
    zakladaniem firmy
    i dalszymi inwestycjami .

    Pozdrawiam

    Użytkownik AMRA <a...@a...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aahcp2$o0h$...@n...onet.pl...
> [...]
    > tego roku? Rząd mówi tak, szef sejmowej Komisji Gospodarki Adam Szejnfeld
    > wątpi czy uda się rządowi zrealizować zapowiedzi.
    >
    > Chodzi o rozbudowę systemu poręczeń kredytowych dla przedsiębiorstw. Rząd
    > chce stworzyć jeden centralny, 16 regionalnych i co najmniej 100 lokalnych
    > funduszy gwarancyjnych.
    >
    > Dzięki temu firmy będą miały łatwiejszy dostęp do kredytu, bo fundusz
    > udzielając poręczenia na pożyczkę ma wymagać mniejszych zabezpieczeń niż
    > bank. Jak powiedział w styczniu w Sejmie minister gospodarki Jacek
    Piechota
> [...]
    >
    > Wiceminister finansów Jacek Bartkiewicz zapowiada, że projekt nowelizacji
    > ustawy o poręczeniach i gwarancjach powinien być gotowy do końca
    pierwszego
    > półrocza. "Kończymy dopracowanie koncepcji" - powiedział PAP wiceminister.
    >
    > Zdaniem Bartkiewicza, za wcześnie jest jednak na ujawnienie szczegółów.
    > Obecnie w Polsce działa Krajowy Fundusz Poręczeń Kredytowych, zarządzany
    > przez Bank Gospodarstwa Krajowego oraz 20 regionalnych i lokalnych
    funduszy
    > poręczeniowych. Ich łączny kapitał wynosi około 160 mln zł. Według
    Piechoty,