  • 1. Data: 2007-02-13 21:06:50
    Temat: Od 2001 roku zaoszczędziłeś na kredycie w CHF 40 000 zł.
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    Od 2001 roku zaoszczędziłeś na kredycie 100 000 zł we Frankach
    szwajcarskich około 40 000 zł.

    Koszt kredytu w złotych od stycznia 2001 do grudnia 2006 r.w
    przykładowej
    kwocie 100 000 zł zaciągniętego na 30 lat zakładając kredyt ze zmienna
    stopą procentową w PLN:
    Do dziś zostało by nam do spłaty przy 72 racie spłaty tego kredytu 97
    663,22 zł. kapitału,
    do którego dodajemy raty odsetkowo kapitałowe, które byśmy/
    zapłaciliśmy od początku
    kredytu w wysokości 61 716,76zł to nam daje 159 379,98zł całkowity
    koszt kredytu.

    Koszt kredytu we Frankach szwajcarskich od stycznia 2001 do grudnia
    2006. w przykładowej kwocie 100 000 zł zaciągniętego na 30 lat
    zakładając kredyt ze zmienna stopą procentową w CHF:
    Do dziś zostało by nam do spłaty przy 72 racie tego kredytu po
    przeliczając franki na
    złotówki 89 442,20 zł kapitału, do którego dodajemy raty odsetkowo
    kapitałowe, które byśmy/zapłaciliśmy od początku kredytu w wysokości
    30 398,89zł to nam daje 119 841,09 zł całkowity koszt kredytu.

    Porównując koszty kredytów zaoszczędziliśmy na kredycie we Frankach
    około 40 000 zł.

    Oprocentowania kredytów w CHF i PLN od 2001 roku wykorzystane w
    powyższej analizie:
    I tak w 2001 i 2002 roku
    oprocentowanie kredytu w PLN 15%, w CHF 4,37%
    2003 r.
    -oprocentowanie kredytu w PLN 10%, w CHF 3,98%

    2004r.
    -oprocentowanie kredytu w PLN 9,15%,w CHF 3,74%

    2005r.
    -oprocentowanie kredytu w PLN 8,72%, w CHF 3,66%

    2006r.
    -oprocentowanie kredytu w PLN 5,72%, w CHF 3,06%

    UWAGA!! ,*

    Jeśli chodzi o oprocentowanie kredytu to musimy wiedzieć, jakie Bank,
    w którym zaciągnęliśmy kredyt oferował równocześnie dla kredytu
    walutowego i PLN.
    Jeśli bank przez dłuższy czas nie zmieniał nam oprocentowania np. przy
    kredycie walutowym to tak samo nie zmieniłby nam przy kredycie
    złotowym. Przy kredycie złotowym radzę sumować wszystkie raty od
    początku kredytu, a następnie dodać kapitał, który został do
    całkowitej spłaty.

    Przy kredytach zaciągniętych we Frankach Szwajcarskich radzę sumować
    wszystkie raty, po przeliczeniu na złote od początku kredytu, a
    następnie dodać kapitał, który został do spłaty. Np. każdy, kto
    zaciągnął kredyt we Frankach, w 2001r. po wyliczeniu średniej do dziś
    powinna mu wyjść średnia rata taka sama, jaką płacił na początku
    kredytu, a nawet mniejsza.

    Tak samo możemy zrobić z kursem spłaty kredytu, czyli dodać je do
    siebie, a następnie podzielić przez miesiące spłaty kredytu. Dodatkowo
    możemy porównać kurs kupna kredytu, z dzisiejszym kursem sprzedaży
    (sprawdź średnie kursy CHF i Euro według NBP)

    Michał Asman

  • 2. Data: 2007-02-13 22:38:08
    Od: zbig <z...@p...com>

    Michał Asman napisał(a):

    skad takie dane o oprocentowaniu w PLN?
    podam własne dane na podstawie kredytu w BPH i proszę o skorygowanie
    obliczeń od 2003

    > 2003 r.
    > -oprocentowanie kredytu w PLN 10%, w CHF 3,98%
    PLN = 6.10% (4 miesiące)

    > 2004r.
    > -oprocentowanie kredytu w PLN 9,15%,w CHF 3,74%

    PLN 6.96%

    > 2005r.
    > -oprocentowanie kredytu w PLN 8,72%, w CHF 3,66%

    PLN 6.96% (znowu? jakoś tak wyszło)

    > 2006r.
    > -oprocentowanie kredytu w PLN 5,72%, w CHF 3,06%

    PLN 5.35%

    > Przy kredycie złotowym radzę sumować wszystkie raty od
    > początku kredytu, a następnie dodać kapitał, który został do
    > całkowitej spłaty.

    a ja radzę stosować np. IRR i NPV bo sumowanie rat zapłaconych dzisiaj i
    5 lat temu bez przekształcen uwzględniających zmianę wartości pieniądza
    w czasie jest niepoważne

  • 3. Data: 2007-02-13 22:49:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michał Asman <b...@a...com.pl> wrote:

    > Od 2001 roku zaoszczędziłeś na kredycie 100 000 zł we Frankach
    > szwajcarskich około 40 000 zł.

    Ile będzie Cię kosztowało tłumaczenie się swojemu abuse, przebrzydły
    spamerze?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2007-02-24 15:33:44
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    On 13 Lut, 23:38, zbig <z...@p...com> wrote:
> [...]
    >
    > a ja radzę stosować np. IRR i NPV bo sumowanie rat zapłaconych dzisiaj i
    > 5 lat temu bez przekształcen uwzględniających zmianę wartości pieniądza

    kłania się matematyka
    co ty za bzdury wypisałeś
    uwzględniłem zmianę wartości pieniądza
    w czasie