    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Obniżka wieku emerytalnego w RP
    Date: Fri, 2 Oct 2015 01:34:51 +0200

    Na razie mamy podwyżkę tego wieku zrekompensowaną ;) obniżką wysokości emerytury. :)

    http://zus.pox.pl/zus/nowa-emerytura-jest-o-40-nizsz
    a-niz-przed-reforma.htm

    Emerytura liczona według nowych zasad jest o 40% niższa od tzw.
    starej emerytury. Tymczasem była prezes ZUS przyznaje wprost,
    iż "niższe emerytury były jednym z celów reformy, ale gdy tę
    reformę wprowadzano... nikt o tym bardzo głośno nie mówił".

    Warto przeczytać cały artykuł, aby pojąć, na czym polega sprawiedliwość
    PO roku 2008.

    Ja jedynie zapytam, czy ww. prezes to ta, która (pełniąc odpowiedzialne
    zadania) zarabia jedynie 20 kpln miesięcznie? (plus 150% premii od czasu
    do czasu)

    http://www.fakt.pl/polityka/gigantyczna-nagroda-dla-
    prezes-zus-dostala-28-5-tys-,artykuly,557026.html

    Taka praca się opłaca. Elżbieta Łopacińska (65 l.) pełni obowiązki
    prezesa ZUS zaledwie 3 miesiące, a już dostała nagrodę - jak ustalił
    Fakt, w wysokości półtorej swojej pensji! Za co? Za to, że robi to,
    co do niej należy i za co bierze co miesiąc 20 000 zł.

    Oficjalne powody przyznania nagrody to m.in. ,,sprawna waloryzacja emerytur
    i rent" - czyli wypłacenie groszowych podwyżek - oraz ,,duża aktywność
    w zakresie prewencji rentowej, czyli przeciwdziałaniu długotrwałej
    niezdolności do pracy wśród osób ubezpieczonych". To ostatnie zdanie
    faktycznie oznacza, że Rada Nadzorcza ZUS doceniła skuteczne odbieranie
    ludziom rent. O kilku takich przypadkach było głośnych w ostatnich
    miesiącach - świadczenia tracili np. ludzie bez nogi.

    Ja mam: niedowidzenie lewego oka; zez; astygmatyzm i dalekowzroczność obu oczu
    astmę na tle alergii
    uszkodzenia całego kręgosłupa (i zalecenia operowania tegoż kręgosłupa)

    Niedowidzenie oka -- w budowaniu obrazu (w czytaniu na przykład) to oko nie
    uczestniczy. Jest jakby pozbawione żółtej plamki -- widzi nią (słabo -- z uwagi
    na astygmatyzm i dalekowzroczność) przez 2 do 3 sekund, po czym widzi już tylko
    ruch. Aby skorzystać z tych 2 (czy 3) sekund, trzeba oko zamknąć na sekundę,
    czy dwie. Po kwadransie patrzenia tylko tym okiem (z mruganiem, zamykaniem
    na parę sekund itp. zabiegami) nie widzę prawie niczego -- nawet do chodzenia
    nie nadaje się to oko.

    Nawet wg orzecznika ZUS przysługuje mi renta, ale ów orzecznik nie uzna
    mnie za niezdolnego do pracy, skoro nie mam zwolnień lekarskich. :)
    (czyli brak mi tego, czego żadne prawo w Polsce nie wymaga)

    Do tego, co wyżej, dodam to, czego nie zgłaszałem -- problemy
    ze słuchem i ze stawami -- biodrami, kolanami i stawami stóp...

    To o tę sympatyczną panią chodzi?

    http://www.fakt.pl/m/crop/-850/-484/faktonline/63571
    7051799654815.jpg

    Wracając do artykułu...

    Co ciekawe, średnia długość życia w Polsce wynosi zaledwie... 77 lat.
    Gdyby przyjąć tę wartość dla celów wzoru emerytalnego, wartość składek
    dzielilibyśmy nie przez 216 miesięcy, a jedynie przez 120 miesięcy.
    W wyniku tego, emerytura byłaby niemal dwukrotnie wyższa. Ale nie jest.

    I dlatego warto przeczytać cały ten artykuł.

    -=-

    Walka przeciwko ZUS nie ogranicza się jedynie do walki o pieniędze.
    To honorowa walka o życie w ogóle o i tak zwane ,,elementarne
    poczucie sprawiedliwości''...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'