    From: "Robert" <m...@B...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: OT: pisze, było: Re: ?Karta dla córki do Angli?
    Date: Mon, 17 Jun 2002 20:42:56 +0200

    Wilczek <w...@a...net.pl> wrote:

    > Mam tylko uczulenie (alergia to juz slowo o etymologii iscie
    > aslowianskiej stad nie pokusilem sie o jego uzycie ;-)) na "pisze"
    > oraz "z tad" jako najpopularniejsze bledy spotykane w internecie.
    [ciach]
    > Ponadto jezyk nieustannie ewoluuje i trudno
    > okreslic ponad wszelka watpliwosc poprawnosc pewnych zastosowan slow.
    > W sukurs przychodzi nam oczywiscie slownik jezyka polskiego jednakoz
    > ile opracowan, tyle interpretacji.

    Wilczek, przeczysz sobie w tych dwóch wypowiedziach. Dlaczego nie możesz
    przyjąć, że użycie słowa "pisze" jest do przyjęcia, skoro jest tak
    powszechne?

    Jeśli chodzi o słowniki, to niestety przeważająca większość słowników
    polskich ma głęboko w nosie współczesną polszczyznę a zajmuje się
    powielaniem umyślonych "reguł" oraz negowaniem rozwoju języka. Na
    szczęście sytuacja powoli się zmienia.

    Niedawno ukazał się jak na polski rynek nowoczesny słownik języka
    polskiego, Inny Słownik Języka Polskiego, i z niego Ci zacytuję:

    "Jeśli coś pisze w książce, gazecie, lub innym miejscu, to jest tam
    napisane. Słowo potoczne, przez niektóre osoby uważane za niepoprawne."