  • 11. Data: 2022-05-18 12:39:55
    Temat: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 May 2022 15:49:47 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Gdyby była konkurencja a nie zamordystyczny socjalizm to kredyty ze
    > stałą stopą byłyby normalnością i ta stopa nie musiałaby być WYSOKA.

    "Ojciec majora Majora był trzeźwo myślącym, bogobojnym człowiekiem (...).
    Jego specjalnością była lucerna i żył z tego, że jej nie uprawiał. Rząd
    płacił mu dobrze za każdy korzec lucerny, którego nie zebrał. Im więcej
    lucerny nie uprawiał, tym więcej pieniędzy dostawał od rządu i za każdy nie
    zarobiony grosz kupował ziemię, aby zwiększyć ilość nie uprawianej lucerny.
    Ojciec majora Majora pracował bez wytchnienia nad nieuprawianiem lucerny.
    Długie zimowe wieczory spędzał w domu nie naprawiając uprzęży i codziennie
    skoro południe zrywał się z łóżka, aby dopilnować, czy nic nie zostało
    zrobione. Mądrze inwestując stał się wkrótce najpoważniejszym
    nieproducentem lucerny w okolicy. Sąsiedzi przychodzili do niego po radę w
    najróżniejszych sprawach, gdyż dorobił się sporej fortuny, co było dowodem
    mądrości."

    Nie trzeba dodawać, że ojciec majora Majora - wzorem konfederastów mających
    do spłacenia kredyt - był przeciwnikiem jakichkolwiek subwencji rządowych,
    za wyjątkiem dopłat dla farmerów nieuprawiających lucerny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2022-05-18 12:40:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 May 2022 18:04:20 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Bo ja kurwa myślę

    To się nazywa 'zawyżona samoocena'.

  • 13. Data: 2022-05-18 14:21:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 20:00:42 +0200, _Master_ wrote:

    > NORMALNOŚCI
    >
    > Czyli braku wszystkich socjalistycznych skurwysyństw które marnują
    > podatki i niszczą ludzkie umysły pod przykrywką pomocy słabym ;-)

    A konkretnie których?
    A, prawda, konkretnie to wszystkich :-)

    > A w kwestii banków braku ochrony i wydawania pieniędzy na nadzory i
    > gwarancje.
    > Wtedy klient banku by się 3 razy zastanowił czy aby na pewno potrzebny
    > jest mu kredyt.

    A gdzie tam. klient wiadomo - nie mysli. Tzny mysli o nowym
    mieszkaniu/samochodzie/kuchni, a nie o tym jak bedzie splacal kredyt
    :-)

    > To jest mądrzejsze, zdrowsze i prowadzi do wzbogacania się obywateli.

    No ale ktore socjalistyczne pomysly masz na mysli?
    Bo na razie zaden nie broni brac kredytu. Ani udzielac.

    Jedne przepisy chronia tych, ktorzy do banku oszczednosci wplacili,
    inne np okreslaja jak liczyc zdolnosc kredytową, albo zabraniają
    brać/udzielać kredytów we franku :-)

    > Ktoś napisze że kredyt przydaje się na inwestycje i może pobudzać...
    > Jeśli będzie się to działo w otoczeniu w którym też zlikwidowano
    > socjalistyczne skurwysyństwa to w kieszeni zostaje więcej.
    > Jest z czego odkładać. ;-)

    Ale co masz na mysli?
    Podatek dochodowy, podatek od odsetek (Belki),podatek bankowy?

    Czy po prostu nie wiesz, co masz na mysli, ale najwazniejsze,
    ze to skurwysynstwo jest :-P

    J.

  • 14. Data: 2022-05-18 14:22:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 May 2022 12:40:24 +0200, Olin wrote:

    > To się nazywa 'zawyżona samoocena'.

    ROTLF :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-05-18 14:40:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-18-maja-2022 o 12:40, Olin pisze:
    > To się nazywa 'zawyżona samoocena'.

    A jak się nazywa klient "produktu bankowego" ;-) który bierze 120%
    kredytu na 30 lat? ;-)

  • 16. Data: 2022-05-18 14:50:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-18-maja-2022 o 14:21, J.F pisze:

    > A konkretnie których?

    Albo rżniesz głupa albo jesteś ułomny ;-)

    A dla młodzieży napiszę że pierwszy do odstrzału jest urząd pracy

    W tym przypadku nie ma żadnych argumentów za jego istnieniem.

    > A gdzie tam. klient wiadomo - nie mysli. Tzny mysli o nowym
    > mieszkaniu/samochodzie/kuchni, a nie o tym jak bedzie splacal kredyt
    > :-)

    I tu dochodzimy do strasznego zdania:

    Ewolucja zrobi swoje i pozostaną tylko ci co będą myśleć ;-)

    > No ale ktore socjalistyczne pomysly masz na mysli?
    > Bo na razie zaden nie broni brac kredytu. Ani udzielac.

    Nadzór i zabezpieczenia finansowane z naszych podatków ro pieniądze
    wyrzucane w błoto.
    I wtedy będzie można spokojnie krzyczeć "WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY"

    A teraz kurwa NIE WOLNO bo dyrektywy '=_

    > Jedne przepisy chronia tych, ktorzy do banku oszczednosci wplacili,
    > inne np okreslaja jak liczyc zdolnosc kredytową, albo zabraniają
    > brać/udzielać kredytów we franku :-)

    Uważasz że przepisy są potrzebne?

    > Podatek dochodowy, podatek od odsetek (Belki),podatek bankowy?

    Oczywiście że do ODSTRZAŁU

    > Czy po prostu nie wiesz, co masz na mysli, ale najwazniejsze,
    > ze to skurwysynstwo jest :-P

    Dziwię się że ktoś wchodzący na tą grupę nie rozumie jak go uciska
    skurwysyńskie państwo i ile na tym TRACI ;-)

  • 17. Data: 2022-05-18 15:18:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-05-17 o 17:08, J.F pisze:

    > Ale przeciez jest konkurencja.
    > I suweren wybiera tani kredyt o zmiennej stopie

    Przypuszczam, że jakaś część kredytobiorców wybierała kredyt 'z ratą
    stałą' rozumiejąc, że stała to stała a nie zmienna.
    Teraz może, jak dostają symulacje przy zmianie WIBORa, to coś ich tknie,
    ale czy na pewno....

    W każdym razie zdarzyło mi się raz wyjaśniać komuś, że 'stała' w języku
    bankowym to co innego niż 'stała' w języku potocznym.
    P.G.

  • 18. Data: 2022-05-18 15:54:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 18 maja 2022 o 15:18:57 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    >
    > W każdym razie zdarzyło mi się raz wyjaśniać komuś, że 'stała' w języku
    > bankowym to co innego niż 'stała' w języku potocznym.

    A to są takie bankowce (by nie rzecz "bankq*y"), co to mówią "rata stała"?
    To jest "rata równa". Trzeba jednak wszystkie rozmowy nagrywać ;>

    Choć z drugiej strony co powiedzieć o takiej "racie malejącej"? ;>>>

    No i widziałem też oferty pożyczek z ratą naprawdę stałą - oczywiście ani
    kwota ani czas kredytowania nijak się mają do hipo, ale oferta nie była nawet zła
    (albo przynajmniej nie gorsza od palącej potrzeby), chyba 12% - a mogli więcej
    (film o dobroci banków - tak jak kawały o dobroci Lenina/Stalina, czy o cukierku od
    Gierka).

  • 19. Data: 2022-05-18 16:08:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, po namyśle - "rata równa" też może być opacznie zrozumiana...

  • 20. Data: 2022-05-18 17:46:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 May 2022 14:50:25 +0200, _Master_ wrote:

    > Albo rżniesz głupa albo jesteś ułomny ;-)

    Chce konkretow

    > A dla młodzieży napiszę że pierwszy do odstrzału jest urząd pracy

    Nie mowie nie, ale co to ma z kredytami wspolnego ?

    > W tym przypadku nie ma żadnych argumentów za jego istnieniem.

    A to zalezy od punktu leżenia.

    Tylko jeszcze powiedz co z zasiłkami i "bezpłatną" opieką lekarską -
    zlikwidować ?

    > I tu dochodzimy do strasznego zdania:
    > Ewolucja zrobi swoje i pozostaną tylko ci co będą myśleć ;-)

    Ewolucja juz raz swoje zrobila, i wiadomo, ze po kapitalizmie
    przychodzi rewolucja i socjalizm.
    Choc niektorym sie udał socjalizm bez rewolucji :-)

    > Nadzór i zabezpieczenia finansowane z naszych podatków ro pieniądze
    > wyrzucane w błoto.
    > I wtedy będzie można spokojnie krzyczeć "WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY"
    > A teraz kurwa NIE WOLNO bo dyrektywy '=_

    Masz jakies oszczednosci?
    A chcialbys jutro stracic?

    no chyba, zeby tak rownolegle przestac chronic dyrekcje bankow
    przed zemstą tłumu :-)

    > Uważasz że przepisy są potrzebne?

    Jakos tak lepiej sie czuje, jak mam gwarancje bankowe.

    Oczywiscie mozna inaczej - nie miec oszczednosci, zyc na kredyt,
    niech bank sie martwi o gwarancje :-)

    > Oczywiście że do ODSTRZAŁU

    I co - wszyskie podatki do odstrzału ?