  • 1. Data: 2004-08-12 15:30:54
    Temat: Najgorszy bank pod sloncem ? - to jasne BPH - przyklad auto-kredyt w centrali w Kielcach
    Od: "Kielczanin" <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chcialem sie podzielic moimi przygodami z bankiem BPH.
    Kosztowalo mnie to 2x po tydzien chodzenia, w sumie ponad 1,5 misiaca
    zalatwiania !
    Chcialem tam wziac kredyt samochodowy. Rzekomo uproszczona procedura
    (ponad 30% na auto wplacone, samochod nowy juz kupiony, zarobki
    ponadprzecietne, od 4 prawie lat jestem ich klientem...) itd. Myslalem,
    lepiej byc nie moze...
    Najpierw spojrzeli na mnie w placowce w Kielcach (centrala ul.
    Tysiaclecia) jak na idiote. Pracownicy rzucali tekstami miedzy soba przy
    mnie : "ty wiesz jak sie to robi, ja nie mam pojecia..."...tak, tak
    robilam juz kiedys 2 takie wnioski...". Jedna panienka nie skrywala
    satysfakcji mowiac, ze wlasnie udaje sie na 2 tygodniowy urlop a tylko
    ona potrafi to zrobic. Mysle sobie, aha , zaczyna sie....to byl
    poniedzialek.
    We wtorek panienka poszla na sobie urlop, mlody gostek przejal sprawe
    wniosku robil co mogl, nie wiedzial jak dokladnie wypelnic wniosek,
    jakie sa procedury, splaty, harmonogramy , rejestracje itp. Dzwonil to
    do innych placowek, to do centrali w Wawie (!). Przez chwile chcial mnie
    nawet wyslac do innej placowki do Kielc, co mu skutecznie
    wypersfadowalem. Ale nic, wniosek zlozylem.
    Po ok. 2 tyogdniach dzwonia do mnie z Kielc, ze nie spelniam wymagan i
    prosza abym sam dzwonil do analityka kredytowego z Warszawy i znim
    rozmawial (!) slowem profesjonalizm w kazdym calu hehe.....Dzwonie tam ,
    gosc mi mowi , ze moga zaproponowac , ale na znacznie nizsza kwote, albo
    na znacznie dluzszy okres kredytowania - no coz, dobre i to pomyslalem.
    Przy nastepnej wizycie w Kielcach (przyjechalem specjalnie z delegacji
    zagr.) myslalem - no, tylko 3 podpisy i moge rejestrowac auto. Nic z
    tego. W poniedzialek przyszla tylko pisemna decyzja, ale bez umowy.
    Umowe doslali w srode ! Z bledami , literowkami, zapomnieli prawie mi
    wydrukowac harmonogramu i dac wszystkie dokumenty. Na szczescie panienka
    ktora akurat przyszla do pracy (ta juz znana urlopowiczka, fachura)
    uratowala sytuacje. Slowem kabaret, i czeski film.
    Ale nic, uradowany ide do Wydzialu Komunikacji w Kielcach. Wystalem sie
    w kolejce calutki dzien, a tu mi mila pani z okienka mowi, ze BPH sie
    przeksztalcil i nie doslal dokumentow o przeksztalceniu (w nazwie
    dopisali sobie literki "S.A.") i centrala nie przyslala pisma do UM!!!!
    Taka sytuacja trwa juz ok 4 tygodnie i to juz ktorys przypadek z kolei w
    Urz. Miejskim. Tego juz za wiele !
    Wk...ny poszedlem do BPH rzucilem im na pysk papierek o odstapieniu od
    umowy kredytu (na szczecie tego mi nie zapomnieli dac...;) i poszedlem
    do MultiBanku. Tam w 3 dni wszystko bylo podpisane i zalatwione !
    Prowizja nie 2,5% a 1,5%, i 0,7% nizsze oprocentowanie (CHF).
    W BPH likwiduje ROR i rozstaje sie z ta instytucja zwana potocznie
    "bankiem".

    Omijajcie BPH za daleka jesli nie chcecie stracic nerwow i czasu!!! To
    skostniala instytucja rodem z PRL, zbiurokratyzowany moloch olewajacy
    ludzi !!!

    pozdrawiam serdecznie
    Kielczanin.

  • 2. Data: 2004-08-12 16:15:24
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kielczanin <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > do MultiBanku. Tam w 3 dni wszystko bylo podpisane i zalatwione !
    > Prowizja nie 2,5% a 1,5%, i 0,7% nizsze oprocentowanie (CHF).

    khem - czytaliscie to? :)

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-08-12 16:17:11
    Od: LLL <l...@l...pl>

    > Omijajcie BPH za daleka jesli nie chcecie stracic nerwow i czasu!!! To
    > skostniala instytucja rodem z PRL, zbiurokratyzowany moloch olewajacy
    > ludzi !!!

    Mam identyczne zdanie na temat BPH. Zamknalem u nich konto kilka lat
    temu ze wzgledu na fatalna obsluge klienta (czytaj: niekompetencja i
    wrecz chamstwo pracownikow)
    W zeszlym roku trafilem do BPH ponownie skuszony promocja. Wydawalo sie,
    ze bank zmierza w kierunku pro-klienckim - tak przynajmniej buduja swoj
    wizerunek w mediach... niestety pelne rozczarowanie. Razaca
    niekompetencja, lenistwo, ewidentne lekcewazenie klienta i bezczelnosc
    to tylko czesc z cech pracownikow BPH.
    Szkoda slow, koncze...

  • 4. Data: 2004-08-12 18:48:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Omijajcie BPH za daleka jesli nie chcecie stracic nerwow i czasu!!! To
    > skostniala instytucja rodem z PRL, zbiurokratyzowany moloch olewajacy
    > ludzi !!!

    Niestety niekompetencja pracowników z pierwszej linii to prawie standard w
    naszych bankach, no ale coz skoro wiekszosc ludzi przyjmowana jest do pracy
    po znajomosci; mozna czasami zrozumiec, ze ktos sie uczy ale "odpornosc na
    wiedze" u niektorych pracownikow trudno zrozumiec.

  • 5. Data: 2004-08-14 21:10:15
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > khem - czytaliscie to? :)

    Hehe, coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że o sukcesie decyduje
    normalność w podejściu do klienta (w tym także więcej informacji, a mniej
    szumu reklamowego), spójne i jasne procedury i wyszkolona obsługa. Jeśli
    zabraknie czegokolwiek, to o wpadkę nietrudno. A cena, jak widać, ma
    mniejsze znaczenie.
    Jeśli chodzi o mnie, to doświadczenie przy produktach kredytowych mam na
    linii Multi - BPH krańcowo odmienne. No, ale w BPH trafiłem na obsługę
    znającą się na rzeczy ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 6. Data: 2004-08-15 11:06:55
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Kielczanin wrote:

    > Witam,
    > Chcialem sie podzielic moimi przygodami z bankiem BPH.
    > Kosztowalo mnie to 2x po tydzien chodzenia, w sumie ponad 1,5 misiaca
    > zalatwiania !

    po _siedmiu_ tygodniach zapewnien, ze dostane kredyt (jeszcze
    na trzy dni przed ostateczna decyzja), wyciagnieciu ode mnie
    okolo czterdziestu stron dokumentow, i oddaniu tylko 3-4 stron
    dokumentacji (bo reszty oddac nie moga, ciekawe dlaczego?),
    mam dokladnie wyrobiona opinie o tym banku. w miare
    mozliwosci nigdy nie bede z nimi wspolpracowal i nie bede
    polecal wspolpracy z nimi moim klientom.

    wlasnie czytam, ze chca do 2006 roku przescignac PeKaO S.A.
    zwalniajac jednoczesnie co roku 3% pracownikow. mysle, ze
    szykuja sobie niezle klopoty i rozczarowanie.

    ps. mialem kiedys u nich ror, ktory zasilalem zgodnie z
    regulaminem minimalnymi wplatami, wg. umowy. po roku system
    zeznal analitykom, ze moje wplywy na rachunek nieznacznie
    tylko przekraczaja ustalony dolny limit (owszem nie wiodlo
    mi sie wtedy najlepiej, ale dokonywalem minimalnych wplat),
    wiec wyslano do mnie list sugerujacy zamkniecie rachunku...
    co tez uczynilem.

    mysle, ze z takim traktowaniem klientow daleko nie zajda.

    jacek