  • 1. Data: 2008-03-06 11:47:52
    Temat: Nadplata kredytu
    Od: <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nadpłaciłem ostatnio kredyt w PKO BP. Ponieważ kwota kredytu zmniejszyła się
    z 600 tys do 300 tys spodziewalem sie zmniejszenia raty odsetkowej takze o
    polowe. Tymczasem w systemie Intelligo nadal pokazuje rate odsetkowa do
    pobrania na dzien 1 kwietnia 3400 zl. Wedlug mnie powinno ty byc polowa z
    tej kwoty. Czy moze mi ktos powiedziec czy bank moze nie zmienic pobieranej
    kwoty odsetek mimo iz nadplacilem kredyt? Czy maja prawo zabrać odsetki od
    kwoty z przed nadpłaty?

  • 2. Data: 2008-03-06 11:58:22
    Temat: Re: Nadplata kredytu
    Od: Brzoza <a...@t...net.pl>

    On 6 Mar, 12:47, <h...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > kwoty odsetek mimo iz nadplacilem kredyt? Czy maja prawo zabrać odsetki od

    witaj,
    jest taki zapis w regulaminach pkobp, że jeśli wpłacasz np. dwie raty
    z góry jakiegoś kredytu to musisz ich kilka dni wcześniej o tym
    poinformować...
    Pewnie niestety konieczna jest wizyta w oddziale w celu wyprostowania
    sprawy.

    Pozdr

  • 3. Data: 2008-03-06 12:10:13
    Od: "Grzegorz Tracz" <h...@W...gazeta.pl>

    Brzoza <a...@t...net.pl> napisał(a):
    > witaj,
    > jest taki zapis w regulaminach pkobp, =BFe je=B6li wp=B3acasz np. dwie raty
    > z g=F3ry jakiego=B6 kredytu to musisz ich kilka dni wcze=B6niej o tym
    > poinformowa=E6...
    > Pewnie niestety konieczna jest wizyta w oddziale w celu wyprostowania
    > sprawy.

    Dzieki Brzoza.
    O tym ze ich trzeba poinformowac wiedzialem i nawet ta nadplatę zrobilem w
    ten sposób. Po prostu 2 tygodnie wcześniej wyslałem pismo żeby mi pobrali 1
    marca tyle i tyle. Zrealizowali to więc znaczy dostali pismo. Nie rozumiem
    wię czemu nie zmniejszyli odsetek. Chyba nie maja prawa pobierac odsetek od
    kwoty która nie jest juz przedmiotem kredytu?
    A z innej beczki to w systemie internetowym jest opcja nadplaty kredytu.
    Mysle sobie więc że w przyszłości pewnie będę ta droga zlecał nadpłatę.
    prawda że musisz poinformować bank 3 dni wcześniej ale jeżeli zlecisz
    nadplate przez internet tak tydzień naprzód to przeciez informujesz bank w
    ten sposób ponad 3 dni wcześniej o nadpłacie. Myślisz że to zadzaiała nawet
    w PKO BP?

  • 4. Data: 2008-03-06 15:19:45
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    h...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

> [...]
    > kwoty odsetek mimo iz nadplacilem kredyt? Czy maja prawo zabrać odsetki od

    Co rozumiesz pod pojęciem rata odsetkowa? Czy oni na pewno chcą pobrać
    tak wysokie odsetki? Może w kwocie raty zmienili proporcje części
    kapitałowej i odsetkowej tak aby suma wyszła taka sama, a za to okres
    kredytowania się skrócił?

    Oczywiście odsetki (nie mylić z całą ratą) powinny być naliczone od
    kwoty aktualnego kapitału kredytu.

    Karol

  • 5. Data: 2008-03-06 16:29:04
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *h...@g...SKASUJ-TO.pl* wrote in
    <news:fqoll8$4ei$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > kwoty odsetek mimo iz nadplacilem kredyt? Czy maja prawo zabrać odsetki od

    a nie zrobili czasem tak że potraktowali to jako zapłatę kolejnych rat
    (czyli jakby iles rat od konca zostalo splacone) - problem wtedy jest
    taki ze splacasz krocej ale laczny koszt kredytu jest taki sam ;)

    --
    Miłość to chemia, a sex to fizyka

  • 6. Data: 2008-03-06 16:31:55
    Od: <h...@W...gazeta.pl>

    _ValteR_ <s...@n...thx> napisał(a):
    > a nie zrobili czasem tak że potraktowali to jako zapłatę kolejnych rat
    > (czyli jakby iles rat od konca zostalo splacone) - problem wtedy jest
    > taki ze splacasz krocej ale laczny koszt kredytu jest taki sam ;)

    Nie zrobili tak poniewaz widze w systemie ze mi sie zmniejszyl kapital
    kredytu z 600 tys na 300 tys. Zreszta o ile dobrze mysle to odsetki moga byc
    pobierane tylko od obecnej kwoty kapitalu kredytu wiec pobranie odsetek "w
    przod" bylo by niezgodne z prawem... Jednak w moim przypadku mimo nadplaty
    nadal jest rata do pobrania 1 kwietnia jest taka sama = 3400 rata odsetkowa
    + 400 rata kapitalowa. Czy byloby to zgodne z prawem gdyby pobrali odsetki
    od kapitalu z przed nadplaty? Bo ja po PKO to sie juz wszystkiego
    spodziewam:)

  • 7. Data: 2008-03-06 20:33:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    PKO BP "załatwił" podobnie jakąś paniusię (iub sama sie załatwiła zaleznie od punktu
    widzenia), było w mediach.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-03-07 09:27:47
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Tracz <h...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    ..
> [...]
    > ten sposób ponad 3 dni wcześniej o nadpłacie. Myślisz że to zadzaiała nawet
    Nie, raczej na pewno nie zadziała. A przynajmniej w moim wypadku nie
    zadziałało. Spłacam kredyt w CHF, zawsze zlecałem faksem pobranie dodatkowych
    środków (w piśmie określałem ile CHF chcę spłacić), oni w terminie spłaty
    raty pobierali dodawkową kwotę w PLN z konta u nich. Raz mnie podkusiło i
    zleciłem przelew z konta (używając opcji nadpłata kredytu). Oczywiście kwota
    była dużo wyższa niż sama rata kapitałow-odestkowa. I na konto wróciła
    różnica pomiędzy tym co spłaciłem sam a ratą - czyli pobrali tylko ratę.
    Po rozmowach z oddziałem i tak sie okazało, że trzeba ich poinformować -
    najlepiej faksem.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 9. Data: 2008-03-07 09:37:07
    Od: <h...@W...gazeta.pl>

    MrMrooz <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > różnica pomiędzy tym co spłaciłem sam a ratą - czyli pobrali tylko ratę.
    > Po rozmowach z oddziałem i tak sie okazało, że trzeba ich poinformować -

    No to dzieki za wyjasnienie bo wlasnie chciałem zrobic eksperyment z
    nadpłata w systemie internetowym:) Jednak to jest zacofany bank... nie wiem
    po co im wogóle ta opcja w systemie internetowym!!
    Możesz mi powiedzieć jeszcze czy po nadplacie od razu zmniejszyli ci rate
    odsetkową płatna za miesiąc? Bo mi niestety zostawili w tej samej wysokości
    co przed nadplatą:( A przecież kapitał od którego powinni liczyć odsetki się
    zmniejszył...

  • 10. Data: 2008-03-07 09:37:43
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > wię czemu nie zmniejszyli odsetek. Chyba nie maja prawa pobierac odsetek od
    > kwoty która nie jest juz przedmiotem kredytu?
    Sprawdź w umowie jak masz liczone odsetki. Bo mi się coś kojarzy, że jest
    jakieś przesunięcie. Tzn, spłacam raty 1-go każdego miesiąca, ale odsetki w
    tej spłacie są za okres do połowy poprzedniego miesiąca - no. rata 1 lutego
    obejume odsetki za okres od 16 grudnia do 15 stycznia. Wtedy, w twoim wypadku
    może być tak, że odsetki masz naliczone od kwoty niżesz tylko za połowę
    miesiąca. Jeżeli jeszcze doliczysz wyższe oprocentowanie (niż miałeś
    wcześniej - bo jest to możliwe), to rata może nie być znacząco niższa.
    Druga opcja to taka, że Ci po prostu skrócili okres kredytowania - sprawdź w
    harmonogramie spłat - jest opcja w szczegółach kredytu, po prawej u góry.

    Pozdrawiam
    Michał M