  • 1. Data: 2010-07-04 18:28:45
    Temat: Na północ?
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Po katastrofie Smoleńskiej amerykańscy spece od giełdy zdaje się ,że
    przewidywali spadki u nas na giełdzie.U nich po zamachach na giełdzie była
    tragedia. Natomiast u nas cud się stał...Kilka dni po kolei giełda poszła u
    nas w górę. Aż mi było wstyd, że po smierci Prezydenta inwestorzy bardziej
    optymistycznie spojrzeli na perspektywy rozwoju [bo tak to odebrałem]...
    Pytanie na dziś...Czy po porażce [zakładając ,ze taka nastąpi] Kaczyńskiego
    w wyborach jutro giełda poszybuje w górę ? Stawiam 2:1, że WIG 20 na plus. A
    co Wy na to?

    Palik

  • 2. Data: 2010-07-04 19:47:51
    Temat: Re: Na północ?
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Palik" <p...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie na dziś...Czy po porażce [zakładając ,ze taka nastąpi]
    > Kaczyńskiego w wyborach jutro giełda poszybuje w górę ? Stawiam 2:1, że

    Pójdzie jak mu zagra Azja, Stany i Europa.

  • 3. Data: 2010-07-04 20:06:24
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Palik pisze:
> [...]
    > Pytanie na dziś...Czy po porażce [zakładając ,ze taka nastąpi]
    > Kaczyńskiego w wyborach jutro giełda poszybuje w górę ? Stawiam 2:1, że

    Tu masz odpowiedź.
    http://biznes.onet.pl/rynki-zareaguja-pozytywnie-na-
    zwyciestwo-komorowsk,18490,3316884,1,news-detal

    Podobny sukces przecież był z akcjami gdy Platforma wygrała wybory w 2007r.
    Również podobny sukces był ostatnio z walutami, gdy Belka został
    prezesem NBP.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-04 20:25:47
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Palik pisze:
> [...]
    > poszła u nas w górę. Aż mi było wstyd, że po smierci Prezydenta
    > inwestorzy bardziej optymistycznie spojrzeli na perspektywy rozwoju [bo

    niestety - Lech Kaczynski byl stoperem, prezydentem pis, bratem szefa
    najwiekszej partii opozycyjnej. blokowal dzialania w celu reformy
    panstwa. smierc Lecha Kaczynskiego (tak jak i jego potencjalna
    przegrana), skonczyly etap blokady.

    > Pytanie na dziś...Czy po porażce [zakładając ,ze taka nastąpi]
    > Kaczyńskiego w wyborach jutro giełda poszybuje w górę ? Stawiam 2:1, że
    > WIG 20 na plus. A co Wy na to?
    >
    > Palik

    jutro w gore, ale wydaje mi sie ze to zwyciestwo jest juz w cenach.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 5. Data: 2010-07-04 20:28:05
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Palik" <p...@T...pl> napisał w wiadomości
    > co Wy na to?

    Żydy na zielono... pewnie z radości :)
    Nie jestem jednak pewien czy Komorowski pchnie Amerykę do góry...

    --
    marfi

  • 6. Data: 2010-07-04 20:43:35
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    (...) ale wydaje mi sie ze to zwyciestwo jest juz w cenach.

    > pozdrawiam
    > SlawcioD

    Brednia stulecia, ale kierunek myślenia słuszny, po partyjnej linii ;)

  • 7. Data: 2010-07-04 21:44:44
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    DJ(Dominik) pisze:
    > (...) ale wydaje mi sie ze to zwyciestwo jest juz w cenach.
    >
    > Brednia stulecia, ale kierunek myślenia słuszny, po partyjnej linii ;)

    to ze Ty jestes betonem politycznym to nie oznacza ze wszyscy na okolo
    Ciebie tez sa betonem.

    z pisu lubie np. cymanskiego - cenie jego poziom i lubie go sluchac z po
    nie lubie a wlasciewie nie znosze (a to i tak bardzo delikatnie piszac)
    niesiolowskiego...

    daruj sobie takie osobiste wycieczki, nie badz druga maniana - uzasadnij
    dlaczego brednia?

    pozdrawiam
    SlawciOD

  • 8. Data: 2010-07-05 06:44:15
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    (...)
    > daruj sobie takie osobiste wycieczki, nie badz druga maniana - uzasadnij
    > dlaczego brednia?

    Brednia dlatego, że zakładasz dyskontowanie takiego wydarzenia przez rynek
    podczas gdy nie ma metody, którą da się udowodnić, że faktycznie tak się
    stało.
    Lepiej nie myśleć jak analitycy, bo wtedy trzeba mieć zawsze gotową
    odpowiedź na każde zachowanie rynku, a przecież nie o to chodzi.
    DJ

  • 9. Data: 2010-07-05 07:27:45
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Palik <p...@T...pl> napisał(a):

    Pytanie na dziś...Czy po porażce [zakładając ,ze taka nastąpi] Kaczyńskiego
    w wyborach jutro giełda poszybuje w górę ? Stawiam 2:1, że WIG 20 na plus. A
    co Wy na to?

    Dla rynków finansowych nie ma większego znaczenia kto wygra w wyborach
    prezydenckich w Polsce.
    Liczy się przede wszystkim stan nastrojów globalnych oparty na aktualnych i
    prognozowanych danych makroekonomicznych.
    Jeśli te nastroje są optymistyczne to mamy do czynienia z tzw. "wzrostem
    apetytu na ryzyko" i wzrostami na giełdach.
    Jeśli nastroje są słabe lub złe (nie mówiąc o katastroficznych jak po upadku
    Lehmann Brothers w 2008r.) giełdy lecą w dół bo wtedy inwestorzy globalni
    kupują głównie dolary i obligacje USA.

    p.s. Oceń sam czy problem zadłużenia krajów strefy EURO oraz słabsze dane i
    pogarszające się wskaźniki wyprzedzające koniunktury z USA i Chin są podstawą
    do kontynuacji hossy w najbliższych tygodniach/miesiącach?