    From: Mariusz Kaszyński <m...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Multibank nie chce moich pieniędzy.
    Date: Sat, 01 Jun 2002 00:20:04 +0200

    Witam !
    Chciałem dzisiaj sprzedać bankowi EURO a uzyskane w ten sposób PLN
    chciałem wpłacić na konto osobiste.

    Zadzwoniłem więc na dezinfolinkę Multibanku aby dowiedzieć się po jakim
    kursie skupują dzisiaj euro. Powiedziałem Panu, że chcę zamienić EURO
    na PLN, a następnie PLN wrzucić na rachunek Multikonto Ja.
    Zapytałem przy okazji czy nie wyskoczą z jakimiś dziwnymi prowizjami.
    Pan po paru minutach sprawdzania powiedział mi, że dzisiejszy kurs
    EURO to po którym skupią ode mnie walutę to 3,8430.
    Bardzo mnie to zdziwiło ponieważ kurs ten był wyższy od średniego NBP
    dlatego zapytałem się czy na pewno po tyle. Pan odpowiedział że tak,
    ponieważ jest to kurs sprzedaży. Powiedziałem Panu, że chyba pomylił
    strony transakcji.
    Zdezorientowany Pan się rozłączył na moment jeszcze raz sprawdził i
    podał
    kurs kupna czyli 3,7428. Teraz pasowało.

    Powróciłem więc do postawionego pytania o ewentualne opłaty.
    Pan odpowiedział że zapłacę 0,5% prowizji.
    Odpowiedziałem mu że bardzo chętnie ale chciałbym aby wskazał mi
    odpowiednią pozycję (najlepiej stronę) w Cenniku Opłat i Prowizji.
    Powiedział że taką informację uzyskał z placówki a nie wie gdzie się to
    znajduje w taryfie.

    Pan znów się rozłączył już na znacznie dłużej. Przejrzał pewnie taryfę,
    i wskazał na pozycję "Osoby fizyczne - Rachunki walutowe -
    prowizje wykonywane w placówce - poz. 1 - wpłaty gotówkowe"

    Mówię Panu że w Multibanku nie posiadam rachunku walutowego
    więc ta pozycja nie może mnie dotyczyć to po pierwsze
    a po drugie pieniążki wpłacam Multikonto Ja a tam nie ma prowizji.

    Pan zdezorientowany powiedział że on mie wie - ale powiedzieli
    mu w placówce że będzie 05%.

    Zakończyłem grzecznie rozmowę i pojechałem do placówki
    MultiB. we Wrocławiu.

    A tam się okazało że jak nie mam konta w Euro to nie mogę
    wpłacić w banku waluty nawet gdybm chciał na Multikonto Ja
    wrzucić złotówki.

    Więc wniosek jest jeden - MutliBank nie chce moich pieniędzy.

    Poszedłem więc do Fortiska gdzie nie było problemu w wykonaniem
    operacji a pieniążki jeszcze dzisiaj wylądowały na e-Pakiecie

    Pozdrowienia
    Mariusz K.