  • 1. Data: 2011-06-08 11:38:37
    Temat: MultiBank - kredyt hipoteczny - 2 ubezpieczenia bez OWU?!
    Od: Marcin <p...@c...net>

    Witam.

    Do podpisania umowy kredytowej "potrzebna" jest zgoda na następujące
    warunki:
    Prawne zabezpieczenie Kredytu na okres przejściowy do dnia
    uprawomocnienia się wpisu hipoteki, [...]
    ustanowionej na rzecz Banku:
    [X] Ubezpieczenie pomostowe.
    [...]
    Na dzień wydania Decyzji kredytowej przez Bank oprocentowanie Kredytu
    wynosi X,XX%, marża Banku wynosi X,XX%
    z zastrzeżeniem par [...] Dniem wydania Decyzji kredytowej jest [...].
    W okresie ubezpieczenia pomostowego, o którym mowa w par [jak
    powyżej], marża Banku ulega podwyższeniu o X,XX p.p.
    i wynosi X,XX%. Po zakończeniu okresu tego ubezpieczenia marża Banku
    ulega obniżeniu o X,XX p.p. poczynając
    od dnia następnego po dniu uprawomocnienia się wpisu do hipoteki na
    rzecz Banku. [...]
    Ubezpieczenie niskiego wkładu Kredytu na okres 36-miesięczny okres
    ubezpieczenia.
    Jeśli z upływem pełnych 36 miesięcy okresu ubezpieczenia licząc od
    pierwszego dnia miesiąca następującego
    po miesiącu, w którym nastąpiła wypłata Kredytu nie nastąpi całkowita
    spłata zadłużenia objętego ubezpieczeniem
    ani inne zdarzenie kończące okres ubezpieczenia, ochrona ubezpieczenia
    podlega przedłużeniu na kolejny 36 miesięczny
    okres, przy czym łączny okres ubezpieczenia nie może przekroczyć 180
    miesięcy.
    Kredytobiorca upoważnia Bank do pobrania kosztów związanych z
    podwyższonym ryzykiem spłaty Kredytu
    w wysokości 4,5% kwoty Kredytu objętej ubezpieczeniem, tj X XXX,00 zł,
    w tym także w przypadku przedłużenia ochrony
    ubezpieczeniowej, z rachunku wskazanego w par 6 ust. 2 bez odrębnej
    dyspozycji.
    Kwota Kredytu objęta ubezpieczeniem niskiego wkładu na dzień podjęcia
    decyzji kredytowej wynosi XXX XXX,00 zł

    I teraz pytanie kto jest tutaj ubezpieczającym, a kto ubezpieczonym?
    Według pracownika banku:
    --------------
    Nie mogę wysłać Panu OW Ubezpieczń: NWW PZU oraz ubezpieczenia
    pomostowego, ponieważ jest to ubezpieczenie pomiędzy Bankiem a TU.
    Klient przystępuję do Grupowego Ubezpieczenia i Bank ma obowiazek
    poinformować Klienta o wysokosci naliczonych skladek i warunkach.
    To wszystko jest zawarte w Umowie kredytowej. Nic wiecej Klient nie
    otrzymuje. Informacja potwierdzona u pracownika Centrali
    ---------------
    Czyli mam z tego wnioskować, że ubezpieczającym i ubezpieczonym jest
    bank - jeśli tak, to kim ja w tej umowie ubezpieczenia
    jestem skoro płacę za bank składkę ubezpieczeniową?
    Nawet nie jest mi dane (bank odmawia OWU) poznać mojego statusu w tej
    umowie, chociaż bank twierdzi "Klient przystępuje
    do Grupowego Ubezpieczenia...".
    Czy to nie dziwne?

    Do jakiej instytucji można to "zgłosić", jeśli końcowo nie uzyskam
    OWU ?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2011-06-08 21:50:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Do jakiej instytucji można to "zgłosić", jeśli końcowo nie uzyskam
    > OWU ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    najlepiej zwróć się do kogoś kto udzieli Ci kredytu w banku, w którym
    nie ma takich problemów z OWU...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-06-09 08:07:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <p...@c...net> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam.

    >Czyli mam z tego wnioskować, że ubezpieczającym i ubezpieczonym jest
    >bank - jeśli tak, to kim ja w tej umowie ubezpieczenia
    >jestem skoro płacę za bank składkę ubezpieczeniową?

    Osoba płacącą składke;))

    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-06-10 08:02:52
    Od: Marcin <p...@c...net>

    > Osoba płacącą składke;))

    Czyli co? Bank płaci od tego (mojego świadczenia na rzecz Banku)
    podatek dochodowy?

    Marcin

  • 5. Data: 2011-06-10 10:35:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <p...@c...net> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    >Czyli co? Bank płaci od tego (mojego świadczenia na rzecz Banku)
    >podatek dochodowy?

    Bo w sumie tam strona nie jestes. ani z zadnym roszczeniem przy tych
    polisach nie wystapisz przweciez. W przypadku pierwszej polissy bank
    zabezpiecza sie przed tym że dał Tobie kase już a może nie dojśc do
    prawomocnego wpisuy do hipoteki- albo inaczej- dzięki tej polisie otrzymałes
    kasę zanim uprawomocnił się wpis hipoteki(a to moze trwac i do roku czasu)
    W drugim przypadku dzięi polisie dostales więcej kasy bez tzw wkłądu
    własnego,. I tez nie jestes stroną. Więc po co Tobie OWU

    Krzysiek