  • 1. Data: 2011-06-08 10:17:06
    Temat: Potwierdzenie "zamknięcia kredytu"
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Orientuje się ktoś może czy bank, na mój wniosek ma obowiązek wystawienia
    "potwierdzenie zamknięcia umowy kredytu"?
    Pikanterii sprawie dodaje fakt, że umowa ta jest sprzed....dooobrych kilku
    lat :(
    Zrobił się smród, bo jakiś baran z banku "sprzedał" nr umowy kredytowej i
    dane osobowe, jako...nie spłacony kredyt do szemranej firmy windykacyjnej.
    Sprawa nie trafiła do sądu, tylko ta windykacyjna firemka przysłało mi
    jeden zwykły liścik ze swoim żądaniami (ani w nim nie było cesji, ani nic,
    tylko to że ....nabyli ten "dług"). Olałem to pismo wielkim sikiem, bo
    kredyt był spłacony w terminie. A tu teraz mi przyszło także listem zwykłym
    pisemko z informacją że na wniosek wierzyciela ta firemka windykacyjna
    wpisała mnie do rejestru KRD BIG S.A.!!!
    Dzwoniłem na infolinię i podczas rozmowy wyszło że wyrok sądowy, nakaz
    zapłaty potrzebny jest - ale tylko dla osób fizycznych które chcą umieścić
    inne osoby fizyczne w rejestrze. W przypadku firmy która chce konsumenta
    dopisać....tego wymogu nie ma. Bez NICZEGO może każdego z nas wpisać np. IJ
    czy jakiś innego typu KRUK, do rejestru.

    Nim zajmę się później, najpierw chce od banku to "potwierdzenie"....pisemko
    już wysłałem z opisem sytuacji i infem że rozważam możliwość złożenia
    zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa przez pracownika banku
    który przekazał sfałszowane, nie prawdziwe dane tej firmie windykacyjnej.

    Bank ma obowiązek wystawienia takiej "buamchy" czy to tylko ich "dobra
    wola"?

  • 2. Data: 2011-06-08 15:36:19
    Temat: Re: Potwierdzenie "zamknięcia kredytu"
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 8 Jun 2011 12:17:06 +0200, Kamil napisał(a):

    > Bank ma obowiązek wystawienia takiej "buamchy" czy to tylko ich "dobra
    > wola"?

    Zajrzyj do TOiP. Prawie na pewno znajdziesz tam taką pozycję, oczywiście
    odpowiednio płatną. Ale myślę, że odpowiedni dobór słów (arbiter,
    prokuratura, itp. ;) spowoduje, że wystawią ją za darmo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2011-06-09 07:43:20
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 8 Jun 2011 17:36:19 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Zajrzyj do TOiP. Prawie na pewno znajdziesz tam taką pozycję, oczywiście
    > odpowiednio płatną. Ale myślę, że odpowiedni dobór słów (arbiter,
    > prokuratura, itp. ;) spowoduje, że wystawią ją za darmo.

    To jest bez znaczenia, zapłacę te 30zł nie ma problemu.
    Z tym że pracownicy banku, tka jak przypuszczałem..."nie maja w systemie
    tej umowy i nie mogą wystawić tego zaświadczenia/potwierdzenia". Skierowali
    mnie do działu windykacji...tam również "nic nie mają" :)))
    Dlatego poszedłem od razu z tym pismem na ... pocztę polską i wysłałem
    poleconym ze ZPO :)
    Niech teraz szukają po systemie "danych", na pewno gdzieś mają, skoro
    przekazali te dane do szemranej firemki windykacyjnej :)))
    Zobaczymy co odpiszą....ale szykuje się raczej do wizyty w prokuraturze :))

  • 4. Data: 2011-06-09 07:59:29
    Temat: Re: Potwierdzenie
    Od: " " <k...@g...pl>

    Kamil <a...@a...com> napisał(a):

    > Z tym że pracownicy banku, tka jak przypuszczałem..."nie maja w systemie
    > tej umowy i nie mogą wystawić tego zaświadczenia/potwierdzenia". Skierowali
    > mnie do działu windykacji...tam również "nic nie mają" :)))

    A spytałeś ich czy dawno nie mieli do czynienia z KNF'em?

  • 5. Data: 2011-06-09 09:02:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 9 Jun 2011 09:43:20 +0200, Kamil napisał(a):

> [...]
    > tej umowy i nie mogą wystawić tego zaświadczenia/potwierdzenia". Skierowali
    > mnie do działu windykacji...tam również "nic nie mają" :)))

    No to są jakieś jaja. Faktycznie do listy słów-kluczy powinineś dorzucić
    KNF. I kogoś tym zainteresować. Jak dawno to było? Może po prostu
    pracownicy niedouczeni i nie wiedzą jak w ichnim systemie dotrzeć do
    starszych umów?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2011-06-09 10:40:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]
    > "potwierdzenie zamknięcia umowy kredytu"?
    > Pikanterii sprawie dodaje fakt, że umowa ta jest sprzed....dooobrych kilku

    Niby czemu ma to dodawać pikanterii? Raczej chyba powinno odejmować.

    Który to bank?

  • 7. Data: 2011-06-09 11:07:05
    Od: "Piotr P." <p...@g...comTOTEZ>

    Kamil <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > przekazali te dane do szemranej firemki windykacyjnej :)))
    > Zobaczymy co odpiszą....ale szykuje się raczej do wizyty w prokuraturze :))

    I slusznie, nie daj sobie wcisnac, ze to pomylka, blad pracownika etc.

    Co to za bank?

  • 8. Data: 2011-06-09 16:58:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Kamil napisał(a) w wiadomości: <1q8p1fb1tobg1$.xy3dzxnefz6.dlg@40tude.net>...

    >Niech teraz szukają po systemie "danych", na pewno gdzieś mają, skoro
    >przekazali te dane do szemranej firemki windykacyjnej :)))
    >Zobaczymy co odpiszą....ale szykuje się raczej do wizyty w prokuraturze :))

    Dodatkowo zażądaj opublikowania na koszt banku w kilku ogólnopolskich
    dziennikach ogłoszenia, że zostałeś wpisany do rejestru bezprawnie
    (w łagodniejszej wersji przez pomyłkę).

    Arek

  • 9. Data: 2011-06-10 06:48:09
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 9 Jun 2011 12:40:21 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Niby czemu ma to dodawać pikanterii? Raczej chyba powinno odejmować.
    >
    > Który to bank?

    Napiszę za kilka dni co to za bank
    Odezwali się już wczoraj po południu i dzisiaj rano - że w systemie nie ma
    takiej umowy ani w ogóle nie maja nic. Dlatego laseczka z banku powiedziała
    że odpisze mi pisemnie właśnie to że nic nie mają.
    Dlatego poczekam na to pismo - potem uderzam z żądaniami do banku,
    rzekomego "wierzyciela" (sic!!) wraz z jego pełnomocnikiem który mnie
    wpisał do KRD oraz do KRD.
    Zastanawiam się, ale chyba jeszcze nie poruszę prokuratury..poczekam co z
    tą korespondencja porobią 'wierzyciel" i KRD.

  • 10. Data: 2011-06-10 20:45:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Zastanawiam się, ale chyba jeszcze nie poruszę prokuratury..poczekam co z
    > tą korespondencja porobią 'wierzyciel" i KRD.

    W zasadzie w polskim prawie wystarczy zmienić jedno. Domniemane
    powołanie się dłużnika na zapisy o przedawnieniu. I skończą się szemrane
    agencje windykacyjne wynajdujące jakieś szemrane długi sprzed 5-10 lat.