  • 1. Data: 2007-12-29 13:59:56
    Temat: [Multi] sposob traktowania klientow
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Mam ci ja Vise Classic w Multibanku od jakichś 5 latek. Ale być może nie
    będę jej już długo miał. Nie dlatego żebym nie chciał. Wazność obecnie
    używanego plastiku kończy się 31 grudnia. Nowego ani widu ani słychu.
    Dzwonię ci ja na Multilinię co z moją kartą. Odpowiedź Multilinii: nie
    wiemy, ale dużo ludzi dzwoni, zapewne były jakieś problemy z produkcją. Co
    zatem mogę zrobić, pytam. Nic - odpowiada szczerze Multilinia. Czy da się na
    obecnym plastiku zachować przynajmniej funkcjonalność identyfikacji we
    wpłatomacie po 31 grudnia? - nie da się odpowiada Multilinia. A kiedy mogę
    się w takim razie spodziewać wznowionej karty, pytam - nie wiemy odrzeka mi
    na to Multilinia, proszę zadzwonić w tej sprawie za kilka dni (za kilka dni
    ku*wa to ja już będę miał wysoce utrudniony dostęp do mojego podstawowego
    rachunku rozliczeniowego).

    Zatem od 1 stycznia najprawdopodobniej nie będę mógł wpłacić środków we
    wpłatomacie, nie będę mógł wypłacić środków z bankomatu. Wpłacić od biedy
    mogę w kasie, ale po pierwsze jest to operacja prowizyjna (a jeśli prowizja
    jest procentowa a nie kwotowa to już w ogóle tragedia), więc trzeba będzie
    składać odrębne reklamacje dla każdej pobranej prowizji, a po drugie ja
    często wpłacam w godzinach kiedy kasy są nieczynne. Wypłacać tez od biedy
    mogę w kasie, na tyle wysokie sumy, aby nie było prowizji. Czyli na przykład
    wyplacam 20k i za chwilę wpłacam 19k (od której to wpłaty jest już prowizja
    do zareklamowania). Ale nie w każdym miejscu, w którym bywam jest kasa
    Multibanku, no i znowu ograniczenia do godzin, w których jest czynna kasa.

    Wiadomo - wypadki się zdarzają, ale tutaj "od zawsze" było wiadomo, że ten
    wznowiony plastik trzeba będzie wyprodukować, a "problemy z produkcją"
    raczej nie trwają tygodniami lub miesiącami. Żeby jeszcze ta karta była
    jakiejś naprawdę wysokiej jakosci ale to zwykły plastik, jak dziesiatki
    innych. Lekka żenada. O czyms takim jak chwilowe podpięcie pod rachunek
    jakiejś płaskiej karty, która można "wyprodukować" w zasadzie od ręki, to
    nawet nie myślę, bo to w końcu BRE a nie jakiś nowatorski bank.

    W praktyce zrobię tak, że jakąś tam sumę przeleję 31 grudnia na rachunek
    eKonto w mBanku, do którego karta mi na szczęście w grudniu nie wygasa. Ale
    to oznacza, że dla tej kwoty nie będzie działał mechanizm bilansujący w
    Multi. Powiedzmy, że przeleję 20k (choć dla pełnego komfortu trzeba by
    przelać więcej). Przez 1 miesiąc (zakladam, że większego opóźnienia w
    dostawie karty nie będzie) 9,7% od 20k to około 160 zł. Na eKoncie chyba
    jest jakieś 0,5% obecnie, ale to wyjda jakieś grosze, a od tych groszy
    jeszcze belkowe. Można by się oczywiście zabawiać w jakieś transfery na
    eMax'y+, ale nie wiem czy mi się będzie chciało. Tak czy inaczej będę na tym
    "do tyłu" około "półtorej stówki", całkowicie bez mojej winy. Naprawdę
    wkurzające. :]

    marekz

  • 2. Data: 2007-12-29 14:05:26
    Temat: Re: [Multi] sposob traktowania klientow
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:

    > zatem mog? zrobi?, pytam. Nic - odpowiada szczerze Multilinia. Czy da si? na
    > obecnym plastiku zachowa? przynajmniej funkcjonalno?? identyfikacji we
    > wp?atomacie po 31 grudnia? - nie da si? odpowiada Multilinia. A kiedy mog?

    Nie mozesz we wplatomacie identyfikowac sie karta do ekonta i przelewac
    na konto KK? (nie widze roznicy, ale konta w multi nie mam wiec nie wiem)

    a.

  • 3. Data: 2007-12-29 14:52:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wemif pisze:
    > Nie mozesz we wplatomacie identyfikowac sie karta do ekonta i przelewac
    > na konto KK? (nie widze roznicy, ale konta w multi nie mam wiec nie wiem)

    Ja np. karty debetowej do konta w Multi nie posiadam, bo :

    1. Jest platna,
    2. Mam tam najwiecej pieniedzy, a kartom na PIN nie ufam.

    KK jest darmowa, a tez mozna jej uzywac we wplatomacie.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-12-30 12:47:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2007-12-29, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Ja np. karty debetowej do konta w Multi nie posiadam, bo :
    >
    > 1. Jest platna,
    > 2. Mam tam najwiecej pieniedzy, a kartom na PIN nie ufam.

    Debetówka VISA Electron z Multi jest na podpis.
    A przynajmniej moja jest. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2007-12-30 12:48:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Debetówka VISA Electron z Multi jest na podpis.
    > A przynajmniej moja jest. :)

    Ale bankomat jest na PIN. A posiadanie debetowki do placenia nia w
    sklepach nie ma zadnego sensu.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2007-12-30 12:58:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2007-12-30, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Ale bankomat jest na PIN. A posiadanie debetowki do placenia nia w
    > sklepach nie ma zadnego sensu.

    Bankomat jest na PIN niezależnie od tego czy masz do czynienia z kartą
    kredytową, czy debetową, nie? Natomiast płacenie w sklepach debetówką
    jak najbardziej ma dla mnie sens - nie cierpie groszowych końcówek
    w sklepach. :)

    Fajnie to rozwiązali w Citibanku - tam płacąc ich debetówką kwota jest
    zaokrąglana do 1, 5 lub 10 zł (do ustawienia), a kwota w ten sposób
    uzyskana idzie na konto oszczędnościowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2007-12-30 13:00:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > kredytową, czy debetową, nie? Natomiast płacenie w sklepach debetówką
    > jak najbardziej ma dla mnie sens - nie cierpie groszowych końcówek

    Ale ja nie mam karty do swojego glownego ROR. Ze wzgledow
    bezpieczenstwa. Po prostu.

    > Fajnie to rozwiązali w Citibanku - tam płacąc ich debetówką kwota jest
    > zaokrąglana do 1, 5 lub 10 zł (do ustawienia), a kwota w ten sposób
    > uzyskana idzie na konto oszczędnościowe.

    A nie lepiej placic kredytowka ? W koncu po to sa te karty.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2007-12-30 14:05:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2007-12-30, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Ale ja nie mam karty do swojego glownego ROR. Ze wzgledow
    > bezpieczenstwa. Po prostu.

    Ależ ja nie mam nic do tego. Ustosunkowałem się tylko do tego punktu, z
    którego wynikało, że Debetówka Multi jest na PIN. :)

    > A nie lepiej placic kredytowka ? W koncu po to sa te karty.

    Lepiej. Ale debetówkę można mieć w zapasie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2007-12-30 14:41:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Ależ ja nie mam nic do tego. Ustosunkowałem się tylko do tego punktu, z
    > którego wynikało, że Debetówka Multi jest na PIN. :)

    Co nie zmiania faktu, ze jedna z podstawowych funkcji karty debetowej
    dziala na PIN.

    > Lepiej. Ale debetówkę można mieć w zapasie.

    W zapasie mozna miec druga KK. Zwlaszcza ze sa one przez (przynajmniej)
    rok darmowe, a warunki do zwolnienia z oplaty sa teraz takie, ze kazdy
    je wykreci.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-12-30 14:45:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2007-12-30, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > W zapasie mozna miec druga KK. Zwlaszcza ze sa one przez (przynajmniej)
    > rok darmowe, a warunki do zwolnienia z oplaty sa teraz takie, ze kazdy
    > je wykreci.

    Nie jest ważne ile kart. Ważniejsze z jakim limitem. Póki co limity mam
    średnio ciekawe (łącznie 7,5k). Kredytówki mam głównie do zbierania
    punktów (5Plus), płacenia rachunków oraz do rabatów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl