  • 1. Data: 2002-07-06 18:53:59
    Temat: [Mocno OT] - ochrona danych osobowych
    Od: "Rafal" <m...@p...gazeta.pl>

    Witam

    Poniewaz jestem stalym czytelnikiem listy, zdecydowalem sie moj problem
    opisac rowniez tutaj (Ochrona danych osobowych jest dosc czesto poruszanym
    tematem na pbb przy okazji zamykania kont w bankach ;)

    Na poczatku tego roku dokonalem zakupu gry w jednym ze sklepow internetowych
    i wszytsko by bylo ok, gdyby nie spam z ofertami tego sklepu.
    Od momentu zakupu dostaje listy reklamowe (dosyc "ciezkie" ze zdjeciami
    produktow).
    Mimo moich usilnych prosb wysylanych juz wielokrotnie na adres email sklepu
    z prosba o usuniecie moich danych osobowych (w tym adresu email) nie
    przynosza rezultatu :(

    Moze mi ktos pomoc i poinformowac, co napisac w kolejnym emailu do nich?
    (chodzi mi szczegolnie o powolanie sie na konkretne ustawy, aby email
    wygladal bardziej "groznie" moze wtedy zostanie zauwazony)

    Z gory dziekuje :)

  • 2. Data: 2002-07-06 19:22:21
    Temat: Re: [Mocno OT] - ochrona danych osobowych
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    Ja standardowo wysyłam specjalnie przygotowany plik BMP z prośbą o usuniecie
    ze spam listy na wszystkie adresy e-mail jakie uda mi się znaleźć na stronie
    danej firmy

    Plik BMP który wysłam ma ok 2,5 Mb - wiec trudno go nie zauważyć

    jak do tej pory musiałem to zrobić 4 razy - skuteczność 100%

    jeśliby to nie pomogło to postraszyłbym ich wniesieniem sprawy do GIODO

    bardziej mnie wkurzają spamy od wrednych koreańczyków - jakis czas temu
    napisałem omyłkowo na jakąś grupę z firmowego maila - od tego momentu mam po
    kilkanaście koreańskich listów dziennie - każdy z nich ma grafikę, i tekst z
    którego nic się nie da zrozumieć

    gdyby to był normalny bezpłatny adres to bym z niego zrezygnował, ale z tego
    firmowego nie mogę :-(

    ma ktoś sposób na coś takiego ? uaktualniam listę blokowanych adresów ale to
    nie pomaga - zmieniają skrzynki co chwila, zablokowałem pocztę z całej
    domeny ,kr - ale skubańcy wysyłają też z comów
    chciałem zablokować skrzynkę żeby wogóle nie odbierała listów z koreańskimi
    czcionkami ale tak nie umiem :-(

  • 3. Data: 2002-07-06 19:30:34
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl> wrote in message

> [...]
    > domeny ,kr - ale skubańcy wysyłają też z comów
    > chciałem zablokować skrzynkę żeby wogóle nie odbierała listów z

    mam dokładnie ten sam problem
    na szczęście idzie spam na konto z filtrem i zablokowałem już sobie nawet
    listy z @hotmail.com
    poza tym zainstalowałem firewall, który nie pozwala outlookowi pobierać
    obrazków i wysyłać informacji o odbiorze e-maila
    od tego czasu liczba spamu ogranicza się do 1-2 wiadomości dziennie ..ale
    może z czasem zniknie

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 4. Data: 2002-07-06 21:24:19
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    <CIACH>

> [...]
    > poza tym zainstalowałem firewall, który nie pozwala outlookowi pobierać
    > obrazków i wysyłać informacji o odbiorze e-maila

    to możesz zrobić samym outlookiem bez firewala - czasami jednak chcę wysłać
    komuś potwierdzenie i wtedy blokowanie firewalem nie jest najwygodniejsze

    > od tego czasu liczba spamu ogranicza się do 1-2 wiadomości dziennie ..ale
    > może z czasem zniknie

    ja liczyłem że ten wysyp to w związku z mś w piłce - ale dalej przysyłają

    w sumie jedynym stałym fragmentem każdego koreańskiego listu jest ustawiony
    charset
    charset="ks_c_5601-1987"

    gdyby dało się to zablokować to byłby spokój i z głowy

  • 5. Data: 2002-07-06 21:52:26
    Od: "MariuszJ" <j...@w...waw.pl>

    Użytkownik "Luzak" > bardziej mnie wkurzają spamy od wrednych koreańczyków -
> [...]
    po
    > kilkanaście koreańskich listów dziennie - każdy z nich ma grafikę, i tekst

    Polecam rowniez aby zglaszac takie maile jako zalacznik na
    mailto:a...@p...org
    Wiecej informacji na www.polspam.org
    Pozdrawiam
    Mariusz Jakimiuk

  • 6. Data: 2002-07-07 08:49:14
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

  • 7. Data: 2002-07-07 12:32:20
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

> [...]
    >
    > a filtrowanie wiadomości już na serwerze jest o tyle przydatne, że kiedy
    > spamu jest dużo, to nie tracisz czasu na jego pobieranie na komputer

    a to fakt, jeśli gnojki są na tyle sprytne to rzeczywiście mogą tak
    weryfikować - ale wtedy każdy musiałby dostawać "indywidualnego" maila - w
    sumie do zrobienia

    póki co zainteresowałem się tym polspamem polecanym przez Mariusza niżej - i
    wygląda dość ciekawie, muszę pogrzebać w moim procmailu

  • 8. Data: 2002-07-07 19:31:35
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Jul 2002 21:22:21 +0200, "Luzak"

> [...]
    >domeny ,kr - ale skubańcy wysyłają też z comów
    >chciałem zablokować skrzynkę żeby wogóle nie odbierała listów z koreańskimi

    W TheBat! stosuje:

    Selektywne wyszukiwanie poczty:

    <<Kryterium>>
    <szukany tekst:>

    ks_c_5601-1987
    euc-kr

    <<Zaawansowane:>>
    [o] pasuje dowolny

    Ewentualnie szukam w nagłówku:
    +0900
    (KST)

    Z tej strefy czasowej nie oczekuję korespondencji.

    pozdrawiam BAH

    --
    Nie należy "kodować z zegarkiem spadającym z ręki na klawiaturę"

  • 9. Data: 2002-07-08 07:48:18
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    > W TheBat! stosuje:
    >
    > Selektywne wyszukiwanie poczty:
    >
    > <<Kryterium>>
    > <szukany tekst:>
    >
    > ks_c_5601-1987
    > euc-kr

    znalazłem coś takiego :

    wrzuciłem do procmaila

    :0
    * charset=.*(KS_C_5601-1987|EUC-KR|iso-2022-jp)
    /dev/null

    i na razie wygląda że działa
    + jest taki że mogę używać OE na którego wszyscy psioczą ale ja osobiście
    się przyzwyczaiłem i z lenistwa nie chce mi się przesiadać na inne

  • 10. Data: 2002-07-08 09:08:10
    Od: "Michal Adamczewski" <m...@w...pl>

> [...]
    > + jest taki że mogę używać OE na którego wszyscy psioczą ale ja osobiście
    > się przyzwyczaiłem i z lenistwa nie chce mi się przesiadać na inne

    Polecam skrypt procmail'a:

    www.ap.krakow.pl/~raj/mailfilter.html

    Filtruje skutecznie nie tylko koreanskie smiecie...

    Uzywam i jestem zadowolny.

    pozdrawiam,
    Michal