    From: " Okey" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Millennium a dług hipoteczny
    Date: Mon, 14 Feb 2005 18:19:00 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie,

    wlasnie rozwazam wziecie kredytu na zakup nieruchomosci w Millennium za
    posrednictwem Expandera.

    Na hipotece nieruchomosci jest dlug z kredytu sprzedajacego. Z jego strony
    mam zapewnienie splaty dlugu ze srodkow wlasnych (czyli bez moich zaliczek,
    kredytow itp) oczywiscie przed sprzedaza.
    Interesuje mnie jakie dokumenty potrzebuje bank do przyznania kredytu. Pani
    z Expandera twierdzi, ze wystarczy zaswiadczenie z banku sprzedajacego o
    calkowitej splacie kredytu i potwierdzona przez sad kopia wniosku o
    wykreslenie dlugu z hipoteki.

    Natomiast Pan z infolinii Millenium usilnie twierdzi, ze hipoteka musi byc
    czysta w momencie kupna mieszkania.
    Na wpis do kw czeka sie w Gliwicach ok miesiac, wiec znacznie to wydluzy
    proces zakupu.
    Dodatkowo jesli bank (wg infolinki) chce miec czysta hipoteke, to mozliwe,
    ze nie bedzie chcial przyznac kredytu/rozpaczyc wniosku bez zaswiadczenia,
    ze jest czysta.
    Proces "kredytowy" trwa u nich jakis kolejny miesiac wiec w takim razie 2
    miechy w plecy.

    Czy ktos juz moze przerabial ten temat? bardzo mi zalezy na rzetelnej
    informacji, ktorej niestety nie jestem w stanie otrzymac u zrodla. Jutro mam
    podpisywac umowe przedwstepna i chcialabym zawrzec w niej wszystkie
    obowiazki sprzedajacego z tytulu hipoteki.
    Nie chcialabym przerabiac wszystkiego na wlasnej skorze, i dowiedziec sie
    wszystkiego po fakcie.

    Z gory dziekuje za wszystkie posty

    pozdrawiam

    okey