  • 1. Data: 2013-03-01 02:32:35
    Temat: Mille - jestem pod wrażeniem!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    10 razy użyłem szarytki ojca w lutym br...
    A co na to Mille? Ano 26 lutego ciachnąłem 3 razy,
    choć wiedziałem o tym, że to o jeden raz za dużo,
    ale że jechałem obok OrLencia... Wiadomo -- nałogowe
    zachowanie zawsze/zwykle towarzyszy papierosom...

    I co na to Mille? Ostatniego dnia (26 lutego) były 3 transakcje.
    Zrazu ;) pojawiły się tylko dwa zablokowania... Trzecia blokada
    przybyła nieco później...

    A teraz co?!?!?

    9 transakcji poszło na luty, 1 na marzec... Co za czasy!!!

    -=-

    Nic nie powróci -- oto czasy już zapomniane. :)

    To z Baczyńskiego oczywiście. :)

    -=-

    BTW szarych [szeregów?...] kart kredytowych...
    Jawi się na hory[m]zoncie problem... Kończy się
    zbyt na papierosy... Matka chce batoniki, ale że
    batoniki (wg mnie) szkodzą zdrowiu, nie zamierzam
    jej ich kupować... Papierosy też szkodzą? Niby tak,
    ale papierosów matka nie pali -- zbywała je po cenie
    zakupu. :)

    Znów BTW -- jakie to śmieszne, że choć papierosy
    sprzedawane są po cenie zakupu, jest na nich niezły zysk. :)

    Mogę kupować gumę do żucia? Tyle mleka w Auchan kupiłem, że
    na skarbonce (bo ja tam jako emeryt kupuję) było tyle szmalu,
    iż kupiłem (bardzo tanio zresztą) za skarbione pieniądze
    sporo gumy do żucia...

    [zaraz zapewne ktoś zauważy, że można kupować gumę do ruchania...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-03-02 04:07:57
    Temat: Re: Mille - jestem pod wrażeniem!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kgp0n2$dkr$...@n...news.atman.pl

    > Zrazu ;) pojawiły się tylko dwa zablokowania... Trzecia blokada
    > przybyła nieco później...

    > 9 transakcji poszło na luty, 1 na marzec... Co za czasy!!!

    Najwyraźniej (trzy razy pod rząd -- nie wiem, co z nierządem)
    OrLeniowe zakupy nie są od razu blokowane, ale to nie OrLenciowy
    zakup trafił do marca, lecz zakup uczyniony w świecie realnym.

    Muszę zauważyć, że mój ojciec jest niezwykle oszczędny
    (wczoraj poszedłem do OrLencia piechotą, aby zapłacić
    tam szarytką ojca) i sumienny, bo już ma 2 transakcje
    na swym Dobrym koncie, choć miesiąc się dopiero zaczął. :)
    Ja jestem rozrzutny -- potrafię jeździć bez celu przy
    okazji używania szarytki (tłumacze to potrzebą oczyszczania
    filtru cząstek stałych -- czyli zatrzymującego zwykła sadzę;
    samochód wyposażony w ten filtr spala zima ponad 11 litrów
    ON na 100 km -- ostatnio 11.14l/100km) i zwykle spóźniam
    się z płaceniem swoją szarą kartą...

    Ciekawe, jak sumiennie podejdzie do takiego płacenia moja
    matka... Na razie ona jeszcze nie ma Dobrego konta...

    A mnie już nudzą polowania lokacyjne -- wydawanie szarytkami
    jest i znacznie przyjemniejsze, i pożyteczniejsze niż zbieranie
    odsetek z lokat, i nie zasila kieszeni Vincentego... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-03-02 10:38:20
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 2 Mar 2013 04:07:57 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > A mnie już nudzą polowania lokacyjne -- wydawanie szarytkami
    > jest i znacznie przyjemniejsze, i pożyteczniejsze niż zbieranie
    > odsetek z lokat

    I to właśnie jest krok w dobrą stronę. Ogólnie, patrzenie na wysokość
    odsetek nie ma już sensu.

    AK

  • 4. Data: 2013-03-02 13:47:45
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-02 10:38, Andrzej Kubiak pisze:
    > I to właśnie jest krok w dobrą stronę. Ogólnie, patrzenie na wysokość
    > odsetek nie ma już sensu.

    Wszystko zależy od kwoty oszczędności jaką posiadasz. Druga sprawa, iż
    takie "patrzenie", a raczej jego brak, może wpłynąć na dalsze obniżanie
    %. Bo skoro klientom nie zależy, to po co im w ogóle % dawać?

    Niemniej zgadzam się, iż banki powinny pójść w kierunku rozwoju swojej
    oferty, niekoniecznie za podstawę przyjmując %. Pamiętam jak kilka lat
    temu Millenium szarżował z lokatami (wspieranymi w reklamach przez
    celebrytów typu Kowalska, Feel czy Urbański), a teraz lipnie stoi, ale
    Dobre Konto, praktycznie darmowa karta, zwrot, bezpłatne bankomaty
    nagoniło pewnie więcej niż wyścigi na % z innymi.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-03-02 16:11:11
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-02 10:38, Andrzej Kubiak napisał(a):
    > I to właśnie jest krok w dobrą stronę. Ogólnie, patrzenie na wysokość
    > odsetek nie ma już sensu.

    Nie ma sensu, bo banki już dawno przestały być bankami, zostając naganiaczami,
    rozdawcami tabletów, wiśni, orzechów, premii i premijek, specjalizując się
    w tworzeniu coraz bardziej zagmatwanych programów "lojalnościowych",
    nazywając korzystanie z ich usług "współpracą z klientem", dzwoniąc do
    klientów i zwracając się do nich po imieniu, stosując perfidną manipulację
    informacją i każdą inną manipulację w kontaktach z usługobiorcami.

    Ja bym wolał dobry procent zamiast tego wszystkiego :) Ale się dostosuję :)

    --
    TrzyLinie

  • 6. Data: 2013-03-02 17:14:55
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:11:11 +0100, TrzyLinie napisał(a):

    > Nie ma sensu, bo banki już dawno przestały być bankami, zostając naganiaczami,
    > rozdawcami tabletów, wiśni, orzechów, premii i premijek

    Dopóki tablety, wiśnie, orzechy, premie i premijki będą znacznie większe,
    niż możliwe do uzyskania oprocentowanie depozytów - niech sobie tak będzie.
    Inna sprawa, że faktycznie są to jaja na całego. Niedawno znajomy prosił o
    polecenie lokaty. Coś tam wymamrotał, że niby teściowa chce ulokować i
    tylko lokata bankowa wchodzi w rachubę, nie jakieś cuda wianki. Raiffeisen
    akurat wyskoczył z siedmioma procentami - no to lecimy. Znajomy wypełnił
    wniosek, zamroził na kwartał kilka tysięcy - i po trzech miesiącach dostał
    mniej odsetek, niż ja od Raifiego (a właściwie: pośrednika Raifiego i
    innych banków) za przyprowadzenie klienta.

    > nazywając korzystanie z ich usług "współpracą z klientem"

    Gdy podejrzany utrudnia śledztwo, też się mówi, że "nie współpracuje". :)

    > dzwoniąc do klientów i zwracając się do nich po imieniu

    Tak na bezczela, po imieniu? To się nie spotkałem; z "panie Andrzeju" już
    tak. Nawet mnie to nie rusza, odpowiadam w ten sam sposób.

    Z Playem kiedyś miałem wesoło, gdy było "testowanie smartfona", które mnie
    zresztą zraziło, całkiem niepotrzebnie, do Androida. Po oddaniu, tfu, tfu,
    huaweia, zadzwoniła panna z tekstem, że zapomnieli skserować mojego dowodu,
    i chcieliby, żebym się do nich poturlał. Wstępnie całkiem grzecznie
    wyjaśniałem, że nie jestem zainteresowany kserowaniem mojego DO przez
    jakieś małolaty, póki panna nie rzuciła hasła "tylko się pan do nas
    przebiegnie, bo ona szybko potrzebuje". Powiedzmy, że w tym momencie
    przestałem być miły.

    > Ja bym wolał dobry procent zamiast tego wszystkiego :)

    Jakiś czas temu dostałem flaszkę od Citi, i to chyba najwyższy procent,
    jaki ujrzymy. :)

    > Ale się dostosuję :)

    Ewolucja działa. :)

    AK

  • 7. Data: 2013-03-02 21:04:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Kubiak" mth0ycqry3oi$....@4...net

    > I to właśnie jest krok w dobrą stronę. Ogólnie, patrzenie na wysokość
    > odsetek nie ma już sensu.

    Oby nie była to wysokość nadmiarowo/chorobliwie niska. ;)
    (na przykład -- ujemna, czy choćby na poziomie zera %)

    Od tej pory można by już pomyśleć o bezpieczeństwie, zamiast
    o odsetkach... No i co my tu mamy? Euro, funty czy dolary? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2013-03-02 21:07:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kgss9d$p65$...@n...news.atman.pl

    > Wszystko zależy od kwoty oszczędności jaką posiadasz. Druga sprawa, iż takie
    "patrzenie", a raczej jego brak, może wpłynąć na
    > dalsze obniżanie %. Bo skoro klientom nie zależy, to po co im w ogóle % dawać?

    Nie bądź dowcipny -- tu nie ma milionerów. ;)

    [mój stan posiadania jest powszechnie
    znany -- ostatnie liczenie przekroczyło 55]

    IMO lepiej uczynimy, gdy zastanowimy się nad %% euro itp. walut.

    Raczej nagoniło całe masy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-03-02 21:43:25
    Od: S <a...@w...pl>

    > Nie bądź dowcipny -- tu nie ma milionerów. ;)

    Nie potrzeba milionerów. Z 250.000zł 1% różnicy między np. 5,2% w FM
    Banku, a Ideą (4%) to 2.500zł. Średnia krajowa. Rzekłbym, że sporo. A
    co to jest 250.000? Ledwie cena mieszkania i to dość przeciętnego.

    > IMO lepiej uczynimy, gdy zastanowimy się nad %% euro itp. walut.

    Niecałe pół roku temu CHF był po 3,50zł. Dziś jest w skupie po 3,35.
    Dolar dobijał do 3,35, a jest po 3,15, więc z tymi walutami to tak
    ostrożnie, bo można się przejechać.

  • 10. Data: 2013-03-02 22:15:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]

    Od tej pory można by już pomyśleć o bezpieczeństwie, zamiast
    o odsetkach... No i co my tu mamy? Euro, funty czy dolary? ;)
    Obecnie roznica miedzy lokatami w walutach wymienialnych a PLN jest ok. 2-3%
    netto. Czasami bezpieczenstwo jest warte tych 2%, ubezpieczenia roznego
    rodzaju tez kosztuja, a jak nie dojdzie do zdarzenia losowego to tez
    jestesmy do tylu, bo skladki nikt nam nie odda.
    Trzeba pamietac, ze sa kraje rozwiniete ze stopami rzedu 3% np. waluty AUD,
    NZD....takze kapital ma gdzie przeplywac. Pole manewru RPP jest juz
    niewielkie, gdyz wartosc PLN zawieszona jest na tych %, ktore mozna zarobic
    i wywozic, reszta to bajki o mocnych fundamentach gospodarczych, itp.