  • 11. Data: 2007-09-25 19:28:14
    Temat: Re: Mbank ujawnienie danych. SKANDAL !!!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > W SIWZ z reguly pisze, ze przedstawia sie dowod wniesienia wadium
    > przez uczestnika przetargu - raczej jednoznaczne.

    "Raczej" robi roznice :-)
    Trzeba moze bylo napisac dowod, ze to wplata zony.

    > Totez przetarg oprotestowaliby inni obecni na otwarciu ofert, w
    > momencie, gdy wyplynela sprawa niejasnosci z wadium.

    A niech sobie protestuja. Niejasnosci trzeba wyjasniac, chyba ze po
    prostu przetarg jest ustawiony itd, to wtedy mozna ew. zlozyc
    zawiadomienie o ustawicznym popelnianiu przestepstw albo cos w tym
    stylu (w przypadku przetargow w budzetowce chyba w ciemno mozna?).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2007-09-25 19:44:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Wrz, 21:28, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > "Raczej" robi roznice :-)
    > Trzeba moze bylo napisac dowod, ze to wplata zony.

    Owszem. Razem z wplata - i nie bylaby sadze problemu. Natomiast po
    otwarciu ofert prowadzacy przetarg moze, alenie musi prosic o
    wyjasnienia niezgodnosci.

    > A niech sobie protestuja.

    Odrzucono oferty niespelniajace warunkow.
    Ta oferta ewidentnie ich nie spelnia.

    >Niejasnosci trzeba wyjasniac, chyba ze po
    > prostu przetarg jest ustawiony itd,

    To nie jest niejasnosc. Wlasnie usilne przepychanie oferty, ktora nie
    spelnia jakiegos warunku jest podejrzane.

    > to wtedy mozna ew. zlozyc
    > zawiadomienie o ustawicznym popelnianiu przestepstw albo cos w tym
    > stylu

    Jakie cos w tym stylu???
    Jesli zorientowalby sie w pore i dolaczyl zaswiadczenie (fakt, z
    mBanku trudno szybko cos uzyskac) ze to wadium konkretnego uczestnika
    przetargu, nie byloby sadze problemu. W momencie, gdy niezgodnosc
    zostala dostrzezona i trafila do protokolu, raczej nie mail szans -
    chyba, zeby wlasnie komus zalezalo, zeby jego oferta dalej brala
    udzial.

    > (w przypadku przetargow w budzetowce chyba w ciemno mozna?).

    Chyba raczej nie w ciemno - przynajmniej, jesli chodzi o normalny
    przetarg, a nie o grube miliony.

  • 13. Data: 2007-09-25 21:04:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Owszem. Razem z wplata - i nie bylaby sadze problemu. Natomiast po
    > otwarciu ofert prowadzacy przetarg moze, alenie musi prosic o
    > wyjasnienia niezgodnosci.

    Ano moze. W czym widzisz problem?

    > Odrzucono oferty niespelniajace warunkow.
    > Ta oferta ewidentnie ich nie spelnia.

    Byles ta komisja moze? "Ewidentnie" sugeruje jakis dowod, zadnego
    nie widze.
    Watpliwosci zamawiajacego to nie jest zadne niespelnianie warunkow
    przetargu.

    > To nie jest niejasnosc. Wlasnie usilne przepychanie oferty, ktora nie
    > spelnia jakiegos warunku jest podejrzane.

    No jasne, tyle ze to ma sie do sprawy nijak.

    > Jesli zorientowalby sie w pore i dolaczyl zaswiadczenie (fakt, z
    > mBanku trudno szybko cos uzyskac) ze to wadium konkretnego uczestnika
    > przetargu, nie byloby sadze problemu.

    Gdyby zorientowal sie ze co? Ze na wydrukowanym przez siebie
    potwierdzeniu operacji sa wadliwe dane? Ze nie nalezalo dolaczac
    potwierdzenia wplaty wadium, a komisja przetargowa stwierdzila,
    ze wadium nie zostalo wplacone, wbrew ofercie oraz moze jeszcze
    wbrew swiadectwu obecnego podczas otwarcia ofert oferenta? Oraz
    ze stwierdzila takze nieznana wplate, w wysokosci rownej wadium,
    i pochodzaca od meza oferenta (noszacego to samo nazwisko itd),
    i pewnie jeszcze z odpowiednim tytulem itd?

    Jesli zwrot wadium zostanie dokonany na konto oferenta, to czy
    masz jakies watpliwosci ze komisja wiedziala od kogo to dostala?

    No nie zartuj.

    > W momencie, gdy niezgodnosc
    > zostala dostrzezona i trafila do protokolu, raczej nie mail szans -
    > chyba, zeby wlasnie komus zalezalo, zeby jego oferta dalej brala
    > udzial.

    Zamawiajacemu powinno zalezec, by wszystkie sensowne oferty braly
    udzial, i by wygrala najlepsza. "Niezgodnosc" danych na przelewie
    jest tak samo dobrym powodem na odrzucenie oferty jak niewlasciwa
    kwadra ksiezyca. Nie mowie ze jest zlym powodem, widzialem slabsze.

    Jesli komus zalezy, mozna oprotestowac, zglaszac do rozmaitych
    organow itd. Jesli komus nie zalezy, nie widze problemu.

    > Chyba raczej nie w ciemno - przynajmniej, jesli chodzi o normalny
    > przetarg, a nie o grube miliony.

    Podejrzane, ale moze ja nie wiem co to jest "normalny przetarg".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2007-09-25 21:27:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Wrz, 23:04, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Podejrzane, ale moze ja nie wiem co to jest "normalny przetarg".

    Dla mnie nie jest podejrzane.
    Komisja wolala trzymac sie scisle przepisow niz wywolac wrazenie, ze
    na sile staraja sie wyprostowac uchybienie, zeby dopuscic do przetargu
    konkretna firme.

    Kazdemu z nas wolno miec swoje zdanie.
    Prawdopodobnie mamy doswiadczenie przetargowe z przeciwnych koncow
    stolow.

  • 15. Data: 2007-09-25 22:19:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Dla mnie nie jest podejrzane.
    > Komisja wolala trzymac sie scisle przepisow niz wywolac wrazenie, ze
    > na sile staraja sie wyprostowac uchybienie, zeby dopuscic do przetargu
    > konkretna firme.

    Widzisz, wrazenie, jakie wywiera komisja, jest nieistotne. Komisja
    odrzucajac oferte na takiej podstawie nie trzymala sie przepisow,
    przeciwnie, jesli nie bylo wymogu wplaty "przelewem bankowym z nazwa
    i adresem oferenta zgodnym z tym z oferty" (nie slyszalem o takim
    przypadku, a jakby to byl np. bank?) to zlamala owe przepisy
    (jesli to budzetowka oczywiscie, bo jesli nie, to zadne przepisy
    ich nie wiaza).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2007-09-25 22:57:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Wrz, 00:19, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > przypadku, a jakby to byl np. bank?) to zlamala owe przepisy
    > (jesli to budzetowka oczywiscie, bo jesli nie, to zadne przepisy

    Dokladnie. Nie musi byc budzetowka.

    Jesli mial szanse , moze oprotestowywac, chociaz powtarzam raz jeszcze
    - nie dziwie sie komisji, mogli odrzucic taka oferte, zwlaszcza wobec
    (zalozmy) nieznanej firmy.
    Jednoczesnie, jesli nie udaloby sie skutecznie oprotestowac, to
    ciekawe, czy na tej podstawie nie moglby sie domagac odszkodaowania od
    mBanku? Mialby wymierne straty z ich winy.

  • 17. Data: 2007-09-26 00:50:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > chociaz powtarzam raz jeszcze
    > - nie dziwie sie komisji, mogli odrzucic taka oferte, zwlaszcza wobec
    > (zalozmy) nieznanej firmy.

    Wiem ze (fizycznie) mogli i wiem ze tak sie dzieje, ale z przepisami
    to nie ma wiele wspolnego.

    > Jednoczesnie, jesli nie udaloby sie skutecznie oprotestowac,

    Podejrzane jesli budzetowka. Jesli nie, takie zycie, klient moze
    odrzucic oferte bo mu sie np. nie spodobala. Moglo mu sie nie
    spodobac ze wadium przyszlo z konta osobistego.

    > ciekawe, czy na tej podstawie nie moglby sie domagac odszkodaowania od
    > mBanku? Mialby wymierne straty z ich winy.

    Obawiam sie ze trudno byloby to obronic w sądzie, ale kto wie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-09-27 18:53:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Gdyby zorientowal sie ze co? Ze na wydrukowanym przez siebie
    >potwierdzeniu operacji sa wadliwe dane?

    Nie wiem jak wyglądają potwierdzenia z mBanku i czy jest tam
    adres (no i który?) wysyłającego przelew.
    W systemie transakcyjnym którego baku oprócz tytułu przelewu
    widzicie "swój" adres jaki zostanie doklejony do imienia i nazwiska
    (albo nazwy firmy) w trakcie robienia przelewów przez internet?

    Byłoby lepiej, gdyby klient sam decydował czy jego adres będzie
    czy nie doklejany do nazwiska i powinien być widoczny przed
    zatwierdzeniem przelewu.

    Ja miałem już 2 razy problemy z adresem.
    Jakiś zgrywus zamiast wysłać przedmiot na adres podany w serwisie
    aukcyjnym (domyślny wg regulaminu) wysłał na ten z przelewu.
    Firma czasowo wynajmująca mi lokal zaczęła się dopominać o opłatę.
    Jako że raczej duża firma a ja nie byłem jedynym wynajmującym trochę
    czasu im zajęło skojarzenie nazwiska. Ichni "automat" ksiegował
    po adresach...

    Na szczęście przynajmniej jeden bank nie dokleja adresu. Jak
    ktoś chce to może sobie go dopisać w tytule przelewu.
    Bo chyba przepisy tego (jeszcze) nie regulują?

    Arek