  • 1. Data: 2007-09-24 21:11:00
    Temat: Karty Toyota Banku
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Walsnie zostala aktywowana moja karta TB i dokonalem pirwszej platnosci
    online. Zaraz po transakcji zalogowalem sie sie do systemu internetowego a w
    nim nie ma ani sladu po blokadzie.
    Przychodza mi do glowy 2 rozwiazania. Albo system internetowy TB nie w
    calosci dziala online, albo karty TB sa obslugiwane przez inna instytucje
    (zakladam, ze jest to BZ WBK). Za druga opcja przemawia czas aktywacji
    karty, infolinia twierdzi, ze jest to 24h, ale z moich obserwacji wynika, ze
    karta dziala dopiero wieczorem nastepnego dnia roboczego.
    Czy ktos moglby potwierdzic lub zaprzeczyc? ;)

    To juz moje 3 podejscie do karty z chipem. pierwsza KB w 2003, druga BZWBK w
    2006 i teraz 3-cia (mimo logo TB prawdopodobnie tez BZ WBK). Przez
    najblizszy miesiac bede testowal jej uzytecznosc. Teraz dla odmiany nie bede
    kasowal danych z paska, a tylko obserwowal jak beda odczytywane dane i jak
    bedzie sie odbywac autoryzacja :).

    MK

  • 2. Data: 2007-09-24 21:42:46
    Temat: Re: Karty Toyota Banku
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"
    > Walsnie zostala aktywowana moja karta TB i dokonalem pirwszej
    > platnosci online. Zaraz po transakcji zalogowalem sie sie do systemu
    > internetowego a w nim nie ma ani sladu po blokadzie.

    oni mają bledy w systemie internetowym i czasem pokazują ze jest
    blokad (1) a kwote zero, a czasem nie pokazują nic. z samego opisu
    operacji karta tez nic nie wynika - nadpisują danymi swojego osrodka
    rozliczeniowego.
    To kto ich rozlicza jest najmniej wazne :-)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2007-09-24 21:49:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

    > To kto ich rozlicza jest najmniej wazne :-)

    dla mnie jest to wazne o tyle, ze chcialbym porownac z kartami bz wbk. Jak
    mialem karte bz wbk to nie dzialal chip np w posach eService. Jesliteraz
    zadziala to chcialbym wiedziec czy dotyczy do kart bz wbk czy nie... :).

    MK

  • 4. Data: 2007-09-26 22:12:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > (1) a kwote zero, a czasem nie pokazują nic. z samego opisu operacji karta
    > tez nic nie wynika - nadpisują danymi swojego osrodka rozliczeniowego.

    Podglad internetowy jest faktycznie skopany. Transakcja dokonana w
    poniedzialek, pokazala sie dzis jako rozliczona i ciagle pokazuje ilosc
    blokad: 1. Natomiast transakcje dokonane dzis sa widoczne jako zwiekszenia
    zadluzenia, mimo ze nie ma ich nawet w blokadach. Wydaje mi sie, ze chodzi
    tu o kwote zmieniszajaca dostepny limit. Nie wiem czy taki bym zamysl
    projektantow, ale jesli tak to powinno byc to wyjasnione w jakis sposob.

    > To kto ich rozlicza jest najmniej wazne :-)

    Po kilku dokonanych przeze mnie transakcjach dochodze do wniosku, ze moje
    podejrzenia dotyczace BZ WBK zostaly uprawdopodobnione. Karta zachowuje sie
    dokladnie tak samo jak karta, ktora mialem bezposrednio z WBK. Wszystkie
    transakcje niezaleznie od sposobu odczytania danych sa autoryzowane PINem.
    Poprawa z porownaniu z moja poprzednia karta WBK jest to, ze POSy eService
    czytaja z chipa :). Z uwagi na koniecznosc uwierzytelniania transakcji przy
    uzyciu paska magnetycznego moja przygoda z ta karta prawdopodobnie nie
    bedzie dosc dluga.

    MK

  • 5. Data: 2007-09-27 20:40:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"
    (...)
> [...]
    > eService czytaja z chipa :). Z uwagi na koniecznosc uwierzytelniania
    > transakcji przy uzyciu paska magnetycznego moja przygoda z ta karta

    juz kiedys zauwazylem, ze pracownicy nawet widxzac chipa uzywaja paska
    i czekaja na komunikat POSa zeby uzyc chipa - nikt nie chcial od razu
    zaatakowac POSa chipem.
    Kiedys przeciwnicy paska proponowali tu zniszczenie paska i
    pozostawienie chipa
    - czy ta karta nadal by dzialala jakby ją pozbawic paska?
    Nigdy nie chcialem karty chipowej, ale robi sie ich coraz wiecej :(
    *** blad ***

  • 6. Data: 2007-09-29 18:11:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > juz kiedys zauwazylem, ze pracownicy nawet widxzac chipa uzywaja paska
    > i czekaja na komunikat POSa zeby uzyc chipa - nikt nie chcial od razu
    > zaatakowac POSa chipem.

    Mi sie kiedys zdarzalo, ze wciskali do czytnika chipow, ale wtedy karta
    dziala tylko w POSach CardPointu. Teraz sie poprawilo, ze w przypadku
    korzystania z paska POS krzyczy o uzycie chipa, przynajmniej te CardPointu i
    eService. Nie mialem jestcze okazji skorzystac z POSa Polcardu, ale jutro w
    tym celu sie wybiore do Auchana i sprawdze :).

    > Kiedys przeciwnicy paska proponowali tu zniszczenie paska i pozostawienie
    > chipa

    Ja tak zrobilem w mojej poprzedniej karcie. Okazala sie pozniej
    bezuzyteczna, ale przynajmiej wiem, ze bakomaty BX WBK nie maja czytnika
    chipa ;).

    > - czy ta karta nadal by dzialala jakby ją pozbawic paska?

    Teraz zapewne tak. Nalezaloby tylko nierogarnietych sprzedawcow prosic o
    skorzystanie z chipa. Ciekaw jestem czy w automatach samoobslugowych w
    Cinema City sa czytniki chipow.

    > Nigdy nie chcialem karty chipowej, ale robi sie ich coraz wiecej :(

    Ja teraz probuje rozszyfrowac zasady autoryzacji transakcji przez chip. Do
    tej pory mialem 2 takie transakcje. W przypadku jednej sa to podejrzenia,
    byla ona wykonywana w POSie Card Pointu, a te jak wiadomo drukuja Dummy
    Authorization Code, wiec trudniej ocenic. W kazdym razie transakcja nie
    zalokowala zadnych srodkow i nie ma na razie po niej sladu. Druga
    autoryzowana przez chip transakcje byla dokonana w POSie eService. Zostala
    dokonana kilka minut po poprzedniej transakcji, przy ktorej byla normalna
    autoryzacja. Co ciekawe w przypadku POSu Card Pointu miedzy potwierdzeniem
    PINem a wydrukowaniem slipa uplynalo kilka chwil, w przypadku POSa eService
    wydruk rozpoczal sie odrazu :).

    MK

  • 7. Data: 2007-10-01 09:36:14
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl>

    > Teraz zapewne tak. Nalezaloby tylko nierogarnietych sprzedawcow
    > prosic o skorzystanie z chipa. Ciekaw jestem czy w automatach
    > samoobslugowych w Cinema City sa czytniki chipow.

    tez bede namawial sprzedawcow zeby zaczeli od chipa - zobaczymy
    *** blad ***

  • 8. Data: 2007-10-02 05:48:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > tez bede namawial sprzedawcow zeby zaczeli od chipa - zobaczymy

    Ja probowalem namowic do tego pania w sklepie obslugiwanych przez Pekao.
    Bylo tylko nie, nie, nie, trzeba inaczej. POS GSM[wy z czytnikiem chipow,
    karta odczytana z paska i wymog potwierdzenia PINem. Tak wiec, Pekao jak
    zwykla na szarym koncu.
    Korci mnie aby znowu usunac dane z paska ;). Ale to jeszcze nie w tej
    chwili...

    MK