  • 1. Data: 2002-05-13 10:00:16
    Temat: Maestro (LG) i Visa w Chorwacji
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze placil Maestro z LGNetu w Chorwacji? Jestem ciekaw, czy mozna polegac
    na tej karcie (oczywiscie, nei jako jedynej, ale takiej "glownej"). Czy przelicznik
    kursow walut wychodzi straszny?
    Dokladnie chodzi mi o Dubrovnik - moze ktos tam byl i wie, czy sa bankomaty na Vise?

  • 2. Data: 2002-05-13 10:55:53
    Temat: Re: Maestro (LG) i Visa w Chorwacji
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    "glownej"). Czy przelicznik kursow walut wychodzi straszny?
    > Dokladnie chodzi mi o Dubrovnik - moze ktos tam byl i wie, czy sa

    Wszystkie karty chodza tam bez zastrzeżeń, nie masz się co obawiac. Co do
    przeliczników - to jak wszem i wobec wiadomo, że w Europie lepiej płacić
    Maestro - Visa tylko awaryjnie. Przelicznika dokładnie nie sprawdzałam, ale
    w zeszłym roku na wyciagu nie była to powalajaca kwota - nie zwróciła mojej
    uwagi - o tak powiem. Miłego pobytu.

  • 3. Data: 2002-05-13 10:56:15
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > Dokladnie chodzi mi o Dubrovnik - moze ktos tam byl i wie, czy sa
    bankomaty na Vise?

    http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=VIS

    DUBROVACKA BANKA D.D. DUBROVNIK
    PETILOVRIJENCI 1 STRADUN
    DUBROVNIK20000
    Location:
    N/A

    RAIFFEISENBANK AUSTRIA - ZAGREB D.D.
    ATLAS LUCARICA
    DUBROVNIK20000
    Location:
    TOURIST AGENCY - DOWNTOWN DUBROVNIK

    RAIFFEISENBANK AUSTRIA - ZAGREB D.D.
    ATLAS LUKA GRUZ
    DUBROVNIK20000
    Location:
    TOURIST AGENCY - DUBROVNIK - SHIPPORT

    ZAGREBACKA BANKA BH D.D.
    CILIPI
    DUBROVNIK
    Location:
    CILIPI

    PRIVREDNA BANKA ZAGREB
    CILIPI BB
    DUBROVNIK20000
    Location:
    AIRPORT DUBROVNIK

    ZAGREBACKA BANKA BH D.D.
    PLACA 4
    DUBROVNIK
    Location:
    PLACA 4

    DUBROVACKA BANKA D.D. DUBROVNIK
    BRSALJE 1, PILE
    DUBROVNIK20000
    Location:
    N/A

    PRIVREDNA BANKA ZAGREB
    BRSALJE 9
    DUBROVNIK20000
    Location:
    CROATIA AIRLINES

    PRIVREDNA BANKA ZAGREB
    ?IROKA ULICA 2
    DUBROVNIK20000
    Location:
    PRIVREDNA BANKA ZAGREB BRANCH

    DUBROVACKA BANKA D.D. DUBROVNIK
    IVANA VOJNOVICA 98
    DUBROVNIK20000
    Location:
    N/A

    Rafal

  • 4. Data: 2002-05-13 13:02:23
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > w zeszłym roku na wyciagu nie była to powalajaca kwota - nie zwróciła mojej

    Jak wszem i wobec wiadomo informacje o wyzszosci Europay'a nad Visa badz
    odwrotnie to bzdury wierutne, acz (jak widac powyzej) powtarzane do znudzenia.
    Najwieksze roznice sa miedzy bankami wystawcami kart, a nie pomiedzy
    organizacjami karcianymi.
    Teoretycznie jakas roznica Maestro/Visa moglaby byc w przypadku krajow strefy
    EUR, ale Chorwacja jakos do niej nie nalezy...;-))

    Slawek Kos

  • 5. Data: 2002-05-13 13:04:38
    Od: "billy" <b...@p...onet.pl>

    >Co do
    > przeliczników - to jak wszem i wobec wiadomo, że w Europie lepiej płacić
    > Maestro - Visa tylko awaryjnie.
    Wyciagałem z bankomatu tegosamego dnia (i godziny :-) ) taką samą sume na
    Maestro i Electrona (tego samego banku) Różnica kursowa niewielka 1 grosz na
    kunie . Ale na korzyść Maestro.

    billy

  • 6. Data: 2002-05-13 16:10:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik billy <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aboe6o$ghd$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > Maestro i Electrona (tego samego banku) Różnica kursowa niewielka 1 grosz

    Co dokladnie o niczym nie swiadczy.
    Pewnego dnia w marcu br. placilem ta sama karta dwa razy we Wloszech (paliwo
    i zakupy w Carrefour). Jedna transakcja rozliczona po kursie 3,739PLN/EUR a
    druga po 3,712PLN/EUR.
    Jak widac kursy maja wieksze wahania niz 1gr na kunie, wiec wyciaganie
    wnioskow z _pojedynczego_ przypadku do niczego nie prowadzi.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-05-13 17:08:13
    Od: "billy" <b...@p...onet.pl>

    > na
    >
    > Co dokladnie o niczym nie swiadczy.
    Świadczy o tym że człek strzela kartą do bankomatu a Pan Bóg kursy nosi. I
    nie można mówić że _zawsze_ i _wszędzie_ w Europie Maestro rulez a Visa
    tylko w ostateczności bo moze być tak samo albo i Visa lepiej przy
    odpowiednim zbiegu okoliczności (czyt kursów)

    > Pewnego dnia w marcu br. placilem ta sama karta dwa razy we Wloszech
    (paliwo
    > i zakupy w Carrefour). Jedna transakcja rozliczona po kursie 3,739PLN/EUR
    > druga po 3,712PLN/EUR.
    Tylko że ja wybierałem nie jednego dnia a "z obu naraz" w odstępie może
    10sek. więc myślę że zmiana kursu przez którys system a kurat w ciągu tych
    10sek była mało prawdopodobna i uzyskałem porównanie kursów obu systemów.
    Oczywiscie tylko i wyłącznie w danym momencie.

    > Jak widac kursy maja wieksze wahania niz 1gr na kunie,
    Jasne . Niedawno dolce były po 4,5 a teraz poniżej 4 :-)

    >wiec wyciaganie
    > wnioskow z _pojedynczego_ przypadku do niczego nie prowadzi.
    Prowadzi do wniosku jak w pierwszym akapicie.

    P.S. Zawsze przy wybieraniu kaski za granicą mam utopijne marzenie że
    bankomat mógłby wyświetlac aktualny kurs i dopiero wtedy mozna by się
    zdecydować czy wybierac i z której karty.

    billy