  • 11. Data: 2004-04-27 18:07:52
    Temat: Re: Łukaszewicz juz patrzy z góry na swoje dzieło...
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    napisał w wiadomości news:c6m4hm$5no$1@news.onet.pl...
    > Piszesz, ze wiekszosc.
    > Ale 1) bez jego pomocy banki te upadlyby, wiec wszscy ludzie straciliby
    > prace

    skromna roznica, jeden na 18 zostal w eurobanku.... (z protekcji), nie
    zartuj....
    nie chodzi mi o to ze zwolnil, chodzi mi o to ze ludzie Ci dzieki polityce
    kadrowej jaka prowadzil, ludzili sie do konca ze bedzie dla nich praca
    (dotyczy to dysponentow i kasjerow), byli weryfikowani i utrzymywani w
    swiadomosci , ze "wszystko jest na dobrej drodze", a pewnego miesiaca ,
    ostatniego dnia roboczego otrzymali wypowiedzenie, uwazam ze czlowiek
    uczciwy mowi jak sie ma sprawa, a nie zagrywa w ten sposob, a pisze to z
    pozycji osoby , ktora te zagrywki obserwowala....jako byly dyrektor
    oddzialu....
    tak naprawde nie chodzi o to co on robil, ale na co pozwalal kadrze
    kierowniczej, ktora sam sobie dobral....

    > 2) przejalby je inny bank, ktory zrobilby to samo.

    tego nie mozesz byc pewien, wiele bankow sie laczylo i wcale nie bylo to
    zwazane ze zwolnieniem 98% zalogi... ludzie wyksztalceni, doswiadczeni i
    dobrzy przechodzili weryfikacje z powodzeniem... ale to zupelnie inny temat,
    to ze bank spolem nie przystapil do fuzji z jednym z dzialajacych na rynku
    bankow jest wina zarzadu tego banku, tylko i wylacznie.....

    > Kolejna rzecz - czy zwalniajac tych pracownikow naruszyl jakiekolwiek
    prawo?
    > Nie dal im naleznych swiadczen, odpraw?

    wiekszosc otrzymala ochlapy, a kadra kierownicza skromne odprawy (i tez nie
    jestem pewna czy wszyscy) , po to aby nie polecieli do sadu pracy, nie byles
    uczestnikiem tego (skoro piszesz to co czytam) wiec prosze nie wypowiadaj
    sie....powod zwolnienia na swiadectwie pracy byl zenujacy.....

    > Bo jesli wszystko odbylo sie jak nalezy, to przepraszam, ale gdzie masz
    > napisane, ze ktos ma obowiazek zapewnienia pracy osobom dotychczas
    > pracujacym w przejmowanej firmie?

    napisalam, biznesmen - kapitalista, bledne wnioski wyciagnales z mojej
    wypowiedzi....

    > Pomysl ile osob ma teraz zatrudnienie!

    pomysl ile osob jest ta praca sfrustowanych...., pomysl ile osob z
    kilkuletnim (minimum) doswiadczeniem stracilo prace.... ale ty chyba
    naprawde nie znasz tego problemu "od kuchni", albo po prostu pracujesz w
    centrali we Wroclawiu i wolisz nie wiedziec, zeby spac spokojnie

    > Nie ukradl, zarobil ciezka praca - za co jak widac zaplacil najwyzsza
    cene.

    nie ukradl, ciezka praca zarobil i dlatego mogl sobie robic na wlasnym
    podworku co chcial.
    cos Ci powiem jako ekonomista - podziwiam go, jako czlowieka - raczej nie
    chcialabym miec kogos takiego w gronie swoich przyjaciol....wolno mi....

    > Maluczcy jednak zawsze znajda jakies ale...

    czy ja ci ublizam od Maluczkich? chyba ze to ma byc komplement....to ja
    chyba do przedszkola wroce sie wyedukowac...

    > Z pewnoscia jest wielu biedniejszych od Ciebie - tak sie nimi dzielisz tym
    > co masz, czy tlyko od innych tego oczekujesz?

    zapytaj moich przyjaciol jakim jestem czlowiekiem, przedtem zastanow sie
    jakim Ty jestes... i swiat z pewnoscia stanie sie lepszym

    pozdrawiam
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 12. Data: 2004-04-27 18:11:32
    Od: "prodak" <w...@g...pl>

    Nie wiem jak jest w eurobanku ja miałem na mysli Lukas bank

  • 13. Data: 2004-04-27 18:22:43
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    napisał w wiadomości news:c6m63b$9i8$1@news.onet.pl...
    > jesli sie nie podoba, zawsze mozna zmienic prace - np przejsc do innego
    > banku.

    jak Ty nic nie wiesz o rynku pracy w sektorze bankowym.....

    > ML inwestowal swoje wlasne ciezko zarobione pieniadze i to bylo jego
    ryzyko.
    > Jego ryzyko zatrudnienia kilka setek ludzi.

    chyba nie probujesz nam wmowic ze Lukasiewicz stworzyl eurobank po to zeby
    ludzi zatrudnic? nie z checi zysku? jesli jednak tak to wiedz, ze na scislym
    zarzadzie osoby pracujace w tekturach nazwano "slodkimi idiotkami" - po
    prostu wyborna kadra kierownicza

    > A nie musial tego robic. Kasy mial tyle, ze wystarczyloby dla niego i
    kilku
    > pokolen wnukow. Ale chcial czegos wiecej - dal tym ludziom prace.

    chcial wiekszych zyskow, byl czlowiekiem czynu, nie lubil sie nudzic, mial
    pomysly i je realizowal, nie dorabiaj ideologii tylko dlatego ze juz nie
    zyje....

    > Jakos tego ZUPELNIE w twoich wypowiedziach nie widze!
    > Tak zachowalby kase, zachowalby zdrowie i zycie.

    vide wyzej

    > P.S. Znowu mala dygresja -
    > oczywscie koresponduje z osoba, ktora w ramach naprawiania
    > niesprawiedliwosci, dzieli sie tym co ma z biedniejszymi od siebie?
    to samo w dwoch postach, chyba wyjde i zaczne sie dzielic zasilkiem dla
    bezrobotnych.....obdziele 453 ludzi po zlotowce i ....., a co dam dziedziom
    do jedzenia?

    tylko mi nie pisz , ze nie mam pracy, bo nie jestem wystarczajaco dobra w
    tym co robie..... jeden truizm juz napisales....

  • 14. Data: 2004-04-27 18:39:42
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > W takim razie po ch... sa takie instytucje jak PIP?

    PiP ma 1500 inspektorów na cały kraj i musi skontrolować 600 Biedronek, w
    których są ponoć obozy pracy. Zajmuje się natomiast kontrolowaniem zakładów
    fryzjerskich i innych miejsc, w których nigdy nie powinni się pojawić,
    wytykając niewłaściwie zamontowane umywalki w stosunku do toalet i inne tego
    typu bzdety.
    PiP jest organizacją, którą powinno się zliwidować i założyć na nowo.
    Rozpocząć konrole powinna tylko i wyłącznie u dużych przedsiębiorców, a jak
    tam będzie generalnie ok, to schodzić niżej. I tyle.

    > Bo w tej chwili mowimuy tylko o czyms "co powszechnie wiadomo", a nikt
    > nikogo nie zlapal za reke.

    Bo nikomu na tym nie zależy.

    > I nie bronie tu wcale Eurobanku, ale chyba nikt tych ludzi nie zmusza do
    > pracowaniou w danej firmie?

    Rzeczywistość często zmusza. Masz wybór - zapieprzać w tej firmie albo w
    żadnej, bo pracy nie ma. Strach przed jej utratą jest zwykle na tyle duży,
    że uniemożliwia walkę z pracodawcą - szczególnie wielkim i silnym.

    > Na Boga, jak jest prawo - to niech ludzie domagaja sie jego wykonywania, a
    > jesli sie nie podoba, zawsze mozna zmienic prace - np przejsc do innego
    > banku.

    Zawsze mogą :)) Tak, to było za poprzedniego ustroju. Teraz rzeczywistość
    należy oznaczyć jako: czasami są na tyle zdesperowani, że się zwolnią i być
    może uda im się coś znaleźć nowego.

    > Wydaje mi sie jednak, ze praca za lada nierozni sie w zadnym z nich i
    > wszedzie marnie placa.

    I równie trudno się tam dostać.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 15. Data: 2004-04-27 19:01:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    a&e <a...@w...op.pl> wrote:
> [...]
    > to zupelnie inny temat, to ze bank spolem nie przystapil do fuzji z
    > jednym z dzialajacych na rynku bankow jest wina zarzadu tego banku,

    Popatrz na to co sie dzieje w innych bankach. Jakie sa masowe zwolnienia.
    Bank Spolem placowek za wielu chyba przeciez tez nie mial.
    Lukasiewicz ratowal bank, ratowal wklady, ale nie podpisywal zadnych
    zobowiazan chyba wzgledem pracownikow?

> [...]
    > pracy, nie byles uczestnikiem tego (skoro piszesz to co czytam) wiec
    > prosze nie wypowiadaj sie....powod zwolnienia na swiadectwie pracy

    Z drugiej stronuy - kadra kierownicza, ktora doprowadzila do takiej, a nie
    innej sytuacji bankow mogla byc "podejrzana". Ja sie nie dziwe, ze w swoim
    biznesie, w ktporym ladowal swoje pieniadze chcial miec wlasnych, zaufanych
    ludzi.
    Na miejsce zwolnionych zatrudnil 500 osob. Zatrudnal ich za swoje, a nie
    czyjesc pieniadze.
    Tak jak ty dbasz o swoja kieszen - tak on dbal o swoja i tyle. Ja z
    Eurobankiem nie mam nic wspolnego. Ty jak widze mialas. Kazdy ma swoj punkt
    widzenia i trzeba to uszanowac. Zgoda. Ja jednak pozostaje przy swoim
    zdnaiu.

    > pomysl ile osob jest ta praca sfrustowanych...., pomysl ile osob z
    > kilkuletnim (minimum) doswiadczeniem stracilo prace....

    Jesli byli ok - znajda prace gdzie indziej. Jesli nie to znaczy, ze
    doswiadczenie bylo takie sobie. JEsli inne banki nie chca takich osob, to
    dlaczego mial chcec je ML? To byl jego prywatny bank i zatrudnial kogo
    chcial.
    Co do pracy - wiekszosc jak sama piszesz - przyszla z wlasnej,
    nieprzymuszonej woli. To nowy bank, wiec mozemy rozwazac - albo nie ma tych
    miejsc pracy, albo sa. A jakie one sa to juz inna sprawa. Mysle, ze zdarzaja
    sie znacznie gorsze.

    http://www.PRnews.pl

  • 16. Data: 2004-04-27 19:02:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MONTWA <m...@h...com> wrote:
    > Z czystej ciekawości chciałbym tylko wiedzieć, czy piszesz to za
    > darmo czy w ramach jakiegoś PR ????
    > Monti

    LOL
    Ech, moglbym byc juz bogaty, gdyby wszelkie te podejrzenia byly prawdziwe...
    Szkoda, ze nie sa.

    http://www.PRnews.pl

  • 17. Data: 2004-04-27 19:05:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > Zawsze mogą :)) Tak, to było za poprzedniego ustroju. Teraz
    > rzeczywistość należy oznaczyć jako: czasami są na tyle zdesperowani,
    > że się zwolnią i być może uda im się coś znaleźć nowego.

    Roznica jest taka, ze sie niedawno zartudnili, podczas gdy w starszych
    bankach pracuje kadra zupelnie nieprzystosowana do nowych warunkow. to nie
    jest ich wina, ale nie mozna tez winic wlascicieli, ze za wszelka cene chca
    ich zastapic mlodymi sprzedawcami... I tyle.

  • 18. Data: 2004-04-27 19:13:35
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    a&e <a...@w...op.pl> wrote:
> [...]
    > ze na scislym zarzadzie osoby pracujace w tekturach nazwano
    > "slodkimi idiotkami" - po prostu wyborna kadra kierownicza

    Chcial miec wiecej, jak kazdy kapitalista. Tak jak pewnie kazdy z nas tutaj
    chcialby miec kasuy wiecej niz mniej. ale jak to kapitalizm, to zeby miec
    wieej, to trzeba sprzedawac produkty czy uslugi. Jego biznes, na ktorym sie
    znal zakladal szybkie zatrudnienie blisko 500 osob. W innym wypadku te osoby
    nie mialyby pracy. Rachunek zyskow i strat jest jednoznaczny.
    A co do wypowiedzi - czy sama to slyszalas>

    > chcial wiekszych zyskow, byl czlowiekiem czynu, nie lubil sie nudzic,
    > mial pomysly i je realizowal, nie dorabiaj ideologii tylko dlatego ze
    > juz nie zyje....

    Zyskow to nie wiem czy chcial wiekszych, ty tez mozesz to tylko zgadywac.
    Z pewnoscia chcial robic cos nowego

    > to samo w dwoch postach, chyba wyjde i zaczne sie dzielic zasilkiem
    > dla bezrobotnych.....obdziele 453 ludzi po zlotowce i ....., a co dam
    > dziedziom do jedzenia?

    Czyli kapitalista ma rozdawac tylko i wylaczine z tego powodu ze ma, i nie
    ma prawa chciec wiecej?!?
    Bo teraz ja pisze nie o ML tylko ogolnie o wlascicielach kapitalu. A ten
    akurat doszedl wlasna praca do nego, nie byl wynajetym managerem, ktory
    obracal nieswoimi pieniedzmi...

    > tylko mi nie pisz , ze nie mam pracy, bo nie jestem wystarczajaco
    > dobra w tym co robie..... jeden truizm juz napisales....

    No widzisz. I ten Lukasiewicz dal stala robote pol tysiacom ludzi, oraz
    pelno inych wspolpracujacych firm.
    Nie musial, ale dal. Ludzie zgodzili sie na takie warunki - bo alternatywy
    nie mieli. Wiec dla mnie wszystko jest ok.
    co wiecej nie sadze, zeby w innych bankach pracownicy liniowi mieli znacznie
    lepiej...

    http://www.PRnews.pl

  • 19. Data: 2004-04-27 19:21:35
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Nie potrzebna, ta dyskusja zwłaszcza ze autorowi głownego wątku chodzilo
    własnie o Lukas Bank S.A. natomiast co do EuroBanku slyszalem o opini, ze
    głownym kryterium kwalifikacji byl własnie wyglkad, tak jak ktos to tu
    okreslil "slodka idiotka" slyszalem tez mniej pochlebne opinie o tym, ze
    liczy sie biust i długie nogi ale jakos wierzyc mi sie w to nie chce
    zważywszy na
    powage projektu.

    pozdr
    Marek

    PS Michale (Amra) niestety wszystko to oczym tu jest pisane to rzeczywistosc
    w LB S.A. ale zgodze sie ze MŁ pewnie tego by nie chcial, i robil wszystko
    zeby do tego nie doszlo bo nastąpiło to dopiero po jego odejsciu z Luksa

  • 20. Data: 2004-04-27 20:01:45
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    napisał w wiadomości news:c6mbv1$ikm$1@news.onet.pl...

    > A co do wypowiedzi - czy sama to slyszalas>

    slyszalam to z trzech roznych zrodel, uczestnikow zarzadu.... ale to byla
    tylko dygresja...i niestety to co widze w tekturkach tylko potwierdza
    zaslyszana opinie....

    > Czyli kapitalista ma rozdawac tylko i wylaczine z tego powodu ze ma, i nie
    > ma prawa chciec wiecej?!?

    sam sie czepiles rozdawania biednym, ja nie wymagam od bogaczy zadnego
    rozdawnictwa, ale uczciwosci, czy zatrudnienie kogos jest dzieleniem sie z
    nim wlasnymi pieniedzmi????, bo taki tok myslenia prezentujesz.....

    > No widzisz. I ten Lukasiewicz dal stala robote pol tysiacom ludzi, oraz
    > pelno inych wspolpracujacych firm.
    > Nie musial, ale dal.

    no tak mogl sam w pojedynke zrealizowac swoj nowy projekt.....oj, Michal, z
    calym szacunkiem, ale pogadamy na temat dawania pracy i jej szukania jak
    zbierzesz w tej kwestii jakies wlasne doswiadczenia....

    > co wiecej nie sadze, zeby w innych bankach pracownicy liniowi mieli
    znacznie
    > lepiej...

    to wcale nie tlumaczy zlego traktowania personelu, od ktorego w duzej mierze
    zalezy czy iksinski przyniesie do banku Y swoja ciezko zarobiona kase....

    pozdrowionka