  • 1. Data: 2002-10-29 15:10:44
    Temat: Lukas: niemile przygody z nieuzasadnionymi blokadami srodkow na koncie
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    mam pytanko do użytkowników Lukas Banku: czy zdarza się Wam, że
    niekiedy w polu zablokowanych środków widnieją nieuzasadnione blokady
    środków, które po kilku godzinach (albo i dniach!) znikają, oczywiście
    nie zmniejszając salda rachunku?

    mi tak się zdarzyło, już po raz kolejny, i to niestety coraz bardziej
    zniechęca mnie do dalszego korzystania z usług tego banku. :(
    najnowsza historia wygląda tak: otóż wczoraj (28.10) po południu
    wypłaciłem z bankomatu 10 PLN, dostępnych środków po tej wyplacie było
    109 PLN. wieczorem wróciłem do domu, zalogowałem się do Lukas e-banku,
    aktualizuję stan konta, a tam dostępnych środków... 9 PLN! okazało
    się, że z pierwotnego salda 119 PLN zablokowano dokładnie 110 PLN, a
    nie 10 PLN tak jak być powinno! próbowałem dojść dlaczego akurat 100
    PLN więcej i stwierdziłem, że parę dni wcześniej (bodaj w zeszły
    czwartek) była dokonywana wypłata kartą współposiadacza konta (może
    fakt, że jest to konto wspólne ma tu jakieś znaczenie) na kwotę 100
    PLN i ta wypłata została zaksięgowana dopiero wczoraj, tj. 28.10 br.
    ostatecznie doszedłem do wniosku, że efektem zaksięgowania tej wypłaty
    była ponowna blokada środków o tej samej wysokości. ale to moje tylko
    gdybanie... na lukaslinii schematycznie polecono mi zlożyć w placówce
    reklamację i czekać 14 dni, co jednak średnio mnie urządzało, w
    momencie, gdy miałem do dyspozycji 9 zamiast 109 PLN. :( no ale na
    całe szczęście, dzisiaj rano ponownie wstąpiłem do e-banku i okazało
    się, że blokada dodatkowych 100 PLN jak gdyby nigdy nic zniknęła i
    znów miałem 109 PLN dostępnych środków. :/

    nadmienić muszę, że takie "cuda na kiju" zdarzały się już wcześniej, o
    czym zresztą pisałem na grupie (vide:
    http://groups.google.com.pl/groups?q=group:pl.biznes
    .banki+author:Dawid+Lorenz&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang
    =pl&selm=8sdvPVuTDtQ%2B%3DNaFNcwnw086AnJU%404ax.com&
    rnum=3).
    ja rozumiem, że mogą zdarzać się jakieś pomyłki, ale bez przesady. nie
    interesuje mnie czyja to wina, czy Lukasa, czy Visy, czy czegokolwiek
    - ważne dla mnie jest to, że w nieuzasadniony sposób moje pieniądze są
    blokowane na koncie, mimo iż defacto powinienem z nich bez problemów
    korzystać!

    cóżm zastanawiam się czy to tylko ja mam takie "szczęście", czy też
    inni użytkownicy e-Kont w Lukasie maja podobne przygody. jeśli to
    drugie, to chyba jednak zacznę rozglądać się nowym bankiem na wspólne
    konto (choć nie będzie to łatwe, bowiem Lukas - jak dla mnie - ma
    dosyć atrakcyjne warunki). może Inteligo po przejęciu przez PKO BP
    mnie skusi (darmowe wypłaty z bankomatów PKO BP i wpłaty w placówkach
    PKO BP byłyby całkiem spoko ;).

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 2. Data: 2002-10-29 15:44:06
    Od: "Marcin Szplit" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dawid Lorenz" <e...@m...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > niekiedy w polu zablokowanych środków widnieją nieuzasadnione blokady
    > środków, które po kilku godzinach (albo i dniach!) znikają, oczywiście

    Potwierdzam. Miałem dokładnie taką samą historię. Wypłata w bankomacie 300zł
    i blokada. Rozliczenie transakcji nastąpiło po 24h i blokada zniknęła tylko
    po to aby się tego samego dnia wieczorem pojawić z powrotem. Wykazałem się
    cierpliwością i rano następnego dnia już się wszystko zgadzało.
    BTW. Czy w Lukasie naprawdę nie można wykonywać przelewów z datą przyszłą
    czy tylko ja tak mam (e-konto bez tokena)?
    Pozdr.
    Marcin

  • 3. Data: 2002-10-29 16:00:22
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:apmacj$cse$1@news2.tpi.pl, Marcin Szplit wrote:

> [...]
    > dnia już się wszystko zgadzało. BTW. Czy w Lukasie naprawdę nie można
    > wykonywać przelewów z datą przyszłą czy tylko ja tak mam (e-konto bez

    Ja mogę (token eKonto Pro).
    Być może bez tokena jest inaczej, ale nie sądzę.
    Kliknij na:
    zlecenia - nowe zlecenie - przelew kwoty - jednorazowe

    (tak z głowy piszę, ale na pewno znajdziesz jeśli jest dostępne)

  • 4. Data: 2002-10-29 16:18:04
    Od: "Marcin Szplit" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlecenia - nowe zlecenie - przelew kwoty - jednorazowe
    >
    > (tak z głowy piszę, ale na pewno znajdziesz jeśli jest dostępne)

    Faktycznie! Na to nie wpadłem żeby to robić przez zlecenia. Jak próbowałem
    przez menu Przelew to pole z datą było ustawione na stałe na datę bieżącą.
    Dziękuję!
    Pozdr.
    Marcin

  • 5. Data: 2002-10-29 16:19:21
    Od: "Figaro" <f...@s...pl>

> [...]
    > się, że blokada dodatkowych 100 PLN jak gdyby nigdy nic zniknęła i
    > znów miałem 109 PLN dostępnych środków. :/
    ========
    Nie wiem, czy takie konto ma sens, jeżeli przechowujesz na nim taaaakie
    kwoty, a wybierasz z bankomatu po 10 zł . Po co się denerwować. Taką
    gotówkę lepiej nosić przy sobie albo trzymać w skarpecie. A jeszcze lepiej
    pod poduszką - wtedy zamiast nerwówki czeka cie błogi sen.

  • 6. Data: 2002-10-29 16:31:45
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:apmccg$2uj$1@news.tpi.pl, Marcin Szplit wrote:

    > Faktycznie! Na to nie wpadłem żeby to robić przez zlecenia. Jak
    > próbowałem przez menu Przelew to pole z datą było ustawione na stałe
    > na datę bieżącą. Dziękuję!

    Proszę uprzejmie.
    Nie Twoja wina - to jest mało intuicyjne. Osobiście też nie od razu to
    odkryłem, tudzież parę innych znanych mi osób.

  • 7. Data: 2002-10-29 16:38:20
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Figaro wrote:

> [...]
    > gotówkę lepiej nosić przy sobie albo trzymać w skarpecie. A jeszcze lepiej
    > pod poduszką - wtedy zamiast nerwówki czeka cie błogi sen.

    no pochwal sie nam ile Ty trzymasz na koncie...
    rachunek tego typu jest po to zeby srodki przez niego przeplywaly a nie
    do trzymania taaaaakich kwot

    poza tym problem nie wybiera konta po saldzie wiec nie rozumiem sensu
    Twojej uwagi

  • 8. Data: 2002-10-29 21:03:05
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    "Figaro" <f...@s...pl> wyznał(a):
    > Nie wiem, czy takie konto ma sens, jeżeli przechowujesz na nim taaaakie
    > kwoty, a wybierasz z bankomatu po 10 zł .

    być może dla Ciebie zakładanie jakiegokolwiek konta ma sens dopiero
    wtedy, gdy zamierzasz tam przechowywać nie mniej niż 10k PLN - nie
    wiem, nie mi w to wnikać. niemniej niezależnie od tego czy sprawa
    dotyczy 10k czy może 1 PLN, niezwykle irytujące są takie przygody jak
    opisałem... wygląda to zwyczajnie tak, że MASZ kasę, ale NIE MOŻESZ z
    niej skorzystać, tylko czekać na łaskę banku/Visy/whatever... :/

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 9. Data: 2002-10-29 21:03:47
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    "Marcin Szplit" <s...@p...gazeta.pl> wyznał(a):
> [...]
    > po to aby się tego samego dnia wieczorem pojawić z powrotem. Wykazałem się
    > cierpliwością i rano następnego dnia już się wszystko zgadzało.

    a masz konto indywidualne czy wspólne? btw, ciekawe z czego wynikają
    takie historie...

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 10. Data: 2002-10-30 08:08:47
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    > nie 10 PLN tak jak być powinno! próbowałem dojść dlaczego akurat 100
    > PLN więcej i stwierdziłem, że parę dni wcześniej (bodaj w zeszły

    A z jakiej bankmaszyny wybierałeś. Jeśli z BZWBK to normalne. Mają taki
    bałagan u siebie, że różne rzeczy się dzieją.

    Piotrek
    Były urzytkownik BZWBK